NEA

VW Group: Μειώνει τους μισθούς για να σώσει εργοστάσια

Ο όμιλος Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρές οικονομικές προκλήσεις, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο κλείσιμο έως και τριών από τα έξι εργοστάσιά της στη Γερμανία.

Για να αποτρέψει αυτή την εξέλιξη, το επιχειρησιακό συμβούλιο της εταιρείας, με επικεφαλής την Daniela Cavallo, προτείνει δραστικές μειώσεις μισθών σε όλα τα επίπεδα του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων και των ανώτερων στελεχών.

Σύμφωνα με την Cavallo, αυτό το μέτρο θεωρείται απαραίτητο για την αποφυγή μαζικών απολύσεων και τη διασφάλιση της λειτουργίας των γερμανικών μονάδων παραγωγής. Η πρόταση περιλαμβάνει, εκτός από τις περικοπές μισθών, και την αναστολή χορήγησης μπόνους, προκειμένου να κατανεμηθεί ισότιμα το βάρος στους εργαζόμενους.

Το κόστος εργασίας στο επίκεντρο: Η Volkswagen βρίσκεται σε διαδικασία περικοπής δαπανών ύψους 16,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς το εργατικό κόστος έχει καταστεί ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν τη βιωσιμότητα των εργοστασίων της.

Αυτή τη στιγμή, το κόστος προσωπικού αντιστοιχεί στο 15,4% των συνολικών εσόδων του ομίλου, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανταγωνιστριών BMW, Mercedes και Stellantis, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 9,5% και 11%.

Παρόλα αυτά, η Cavallo επισημαίνει ότι οι περικοπές στο εργατικό κόστος αποτελούν μόνο ένα μέρος της συνολικής εξοικονόμησης που απαιτείται για να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.

Συρρίκνωση κερδοφορίας και οικονομικές πιέσεις: Οι πιέσεις δεν περιορίζονται στις γερμανικές δραστηριότητες της Volkswagen. Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2024, τα κέρδη από τις άλλες μάρκες του ομίλου, όπως οι Porsche, Audi και VW Financial Services, μειώθηκαν κατά 5,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή η μείωση εντείνει τα οικονομικά προβλήματα του ομίλου και ενισχύει την ανάγκη για άμεση εξοικονόμηση πόρων.

Τα εργοστάσια που κινδυνεύουν: Μεταξύ των εργοστασίων που βρίσκονται υπό απειλή είναι το Transparent Factory στη Δρέσδη, όπου κατασκευάζεται το ηλεκτρικό ID.3, καθώς και το εργοστάσιο στο Osnabrück, το οποίο παράγει το T-Roc Cabriolet και μοντέλα της σειράς 718 της Porsche.

Το κλείσιμο αυτών των μονάδων θα σηματοδοτούσε μια σημαντική αλλαγή στο κατασκευαστικό αποτύπωμα της Volkswagen στη Γερμανία.

Προκλήσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης: Η οικονομική δυσχέρεια της Volkswagen αναδεικνύει τις ευρύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια εποχή ταχείας στροφής προς την ηλεκτροκίνηση και εντονότερου παγκόσμιου ανταγωνισμού.

Η μετάβαση στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αυξημένη πίεση για μείωση κόστους, δοκιμάζει τα όρια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που μέχρι πρότινος κατείχε κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια αγορά.

Η Volkswagen καλείται τώρα να βρει μια ισορροπία ανάμεσα στη μείωση του κόστους, τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και την επένδυση σε μια ηλεκτροκίνητη εποχή, στην οποία ο ανταγωνισμός συνεχώς αυξάνεται.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!