NEA

Η General Motors θέλει να μπει στην Formula 1

Η General Motors φαίνεται να πλησιάζει πιο κοντά στην είσοδό της στη Formula 1 μέσω της συνεργασίας της με την Andretti Global, με στόχο την ένταξη ως 11η ομάδα το 2026.

Παρότι η προηγούμενη πρόταση απορρίφθηκε από τη Formula 1 στις αρχές του 2024, η νέα προσπάθεια φαίνεται να έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας, σύμφωνα με πληροφορίες.

Η πρόταση της Andretti είχε απορριφθεί με την αιτιολογία ότι δεν θα προσέφερε ανταγωνιστικότητα ή αξία στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, είχε διατηρηθεί η δυνατότητα εισόδου το 2028, όταν η GM θα ήταν σε θέση να παρέχει κινητήρες. Η αλλαγή σκηνικού συνοδεύεται και από έρευνα της Επιτροπής Δικαιοσύνης της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ σχετικά με πιθανές «αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές» στο χώρο της Formula 1.

Η ομάδα Andretti Global, με επικεφαλής τον Michael Andretti — πρώην οδηγό της F1 και γιο του παγκόσμιου πρωταθλητή του 1978, Mario Andretti — ανακοίνωσε πρόσφατα αναδιάρθρωση των επιχειρησιακών της ρόλων. Ο Andretti αποσύρθηκε από την καθημερινή διαχείριση, παραδίδοντας τη σκυτάλη στον συνεργάτη του Dan Towriss, ο οποίος έχει ήδη ενεργό ρόλο στο εγχείρημα.

Η αλλαγή ηγεσίας στην Liberty Media, ιδιοκτήτρια της Formula 1, με την αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου Greg Maffei, ενδέχεται επίσης να επηρεάσει τη στάση απέναντι στην είσοδο της GM. Παράλληλα, οι τρέχουσες ομάδες εμφανίζονται πιο ανοιχτές στη συζήτηση, υπό την προϋπόθεση ότι η είσοδος νέας ομάδας θα προσφέρει αξία στο άθλημα.

Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι μια ενδεχόμενη συμμετοχή της GM ως ιδιοκτήτριας ομάδας θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, ειδικά αν η παρουσία της ενισχύσει τη δημοτικότητα και τα έσοδα του αθλήματος. Ωστόσο, τόνισε πως η τελική απόφαση ανήκει στη Formula 1 και όχι στις ομάδες.

Η τρέχουσα είσοδος στη Formula 1 απαιτεί την καταβολή 200 εκατομμυρίων δολαρίων, ένα ποσό που θεωρείται χαμηλό δεδομένης της αυξανόμενης αξίας του αθλήματος, με κάποιες ομάδες να εκτιμώνται πλέον σε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Το ποσό αυτό, όπως φαίνεται, μπορεί να αναθεωρηθεί με την είσοδο της νέας εποχής κινητήρων το 2026, αλλά και με τη σύναψη της νέας εμπορικής συμφωνίας «Concorde».

Εάν η GM υποστηρίξει τελικά την Andretti, η ομάδα αναμένεται να χρησιμοποιήσει κινητήρες με την επωνυμία Cadillac από το 2028, ενώ θα συνεργαστεί με άλλον κατασκευαστή μέχρι τότε. Η Andretti Global διαθέτει ήδη βάση στο Silverstone της Αγγλίας και σημαντικό τεχνικό προσωπικό, περιλαμβανομένου του πρώην τεχνικού διευθυντή της F1, Pat Symonds.

Η Ferrari, μέσω του Fred Vasseur, δήλωσε ότι οποιαδήποτε κίνηση που ενισχύει το άθλημα, το θέαμα και τη βιωσιμότητα είναι ευπρόσδεκτη. Αναμένονται περαιτέρω ανακοινώσεις από τη Formula 1 και την Andretti Global, αν και προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη δήλωση από τους εμπλεκόμενους.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!