Το αγαπημένο «τέκνο» της Renault ανανεώθηκε και με όπλο του την οικονομία που του χαρίζει η έκδοση διπλού καυσίμου, φιλοδοξεί να παραμείνει ψηλά στις επιλογές του κοινού ανάμεσα σε πολλά ικανά μικρά SUV.
Το Captur -μαζί ίσως με το Clio- κατέχουν ιδιαίτερη σημασία και μεγάλη βαρύτητα στις τάξεις της γαλλικής εταιρείας. Το μεν πασίγνωστο σουπερμίνι τραβάει το κουπί των πωλήσεων εδώ και δεκαετίες, ενώ το Captur, που διανύει τη δεύτερη γενιά του, αποτελεί την αιχμή του δόρατος στη σπουδαιότερη εμπορικά κατηγορία.
Απέναντι σε αντιπάλους όπως το Ford Puma, το Nissan Juke, το Yaris Cross ή το Peugeot 2008, καταλαβαίνει κανείς ότι πρέπει οποιοδήποτε μοντέλο να βάλει τα δυνατά του ώστε να καταφέρει να διακριθεί ή μάλλον να συνεχίσει να διακρίνεται όπως κάνει το Captur.
Το γαλλικό SUV -προτού μπούμε σε συζήτηση για την ανανέωση του- θα επισημάνουμε ότι έχει κάτι που δεν έχει κανένα άλλο μοντέλο του ανταγωνισμού. Τη δυνατότητα να διατίθεται σε έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη και LPG), όπως αυτή της δοκιμής μας.
Αυτό το ατού το φέρνει ένα βήμα πιο μπροστά στη γραμμή της εκκίνησης, εφόσον μιλάμε για ένα εργοστασιακό πλεονέκτημα που γλιτώνει τον καταναλωτή από αρκετά μεγάλο κόστος χρήσης, κεφαλαιοποιώντας την επιλογή του από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο.
Το Captur λοιπόν στο μέσο της δεύτερης γενιάς του, όφειλε να περάσει από το σχετικό λίφτινγκ της εταιρείας, αλλάζοντας μάσκα (όπως συνέβη νωρίτερα και με το Clio), κάτι που το κάνει αισθητικά να μοιάζει περισσότερο με ηλεκτρικό (μικρότερη εισαγωγή αέρα), συνεπώς είναι και πιο σύγχρονο και καλαίσθητο από την πρώτη κιόλας ματιά.
Η διχρωμία της έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας δίνει επιπλέον αυτοπεποίθηση και αισθητικά πόντους στο μικρό SUV (όπως και οι ζάντες αλουμινίου), ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που παραπέμπουν σε μπούμερανγκ και μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε ως highlight του Captur κατά την προσωπική ταπεινή μας άποψη.
Οι διαστάσεις για το γαλλικό μοντέλο δεν έχουν αλλάξει μετά την ανανέωση, παραμένοντας ιδιαίτερα compact για τα δεδομένα της αγοράς, μακρύτερο όμως σε σχέση με τα Puma, Crossland και T-Roc έστω και για λίγο.
Το μήκος του λοιπόν αγγίζει τα 4,24 μέτρα, με το μεταξόνιο να παραμένει και αυτό στα 2,639 μέτρα (πλατφόρμα C-MFB του ομίλου) και την απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος να είναι από τις υψηλότερες της κατηγορίας (+16,9 εκατοστά).
Εξίσου διακριτικές και επιλεκτικές ήταν οι κινήσεις των ανθρώπων της Renault και όσον αφορά το εσωτερικό του ανανεωμένου Captur, με την αίσθηση ποιότητας να παραμένει σε πρώτο πλάνο, τις ανέσεις αλλά και το hi-tech στοιχείο.
Η κάθετη οθόνη μεγέθους 10,4 ιντσών δεσπόζει στο μέσο του ταμπλό και σε κερδίζει με την άμεση απόκριση στην αφή και τις πληροφορίες της, ενώ από κάτω αρκετοί φυσικοί διακόπτες κάνουν τη ζωή ευκολότερη κυρίως όταν έχεις να επεξεργαστείς τον κλιματισμό της καμπίνας.
Αντίστοιχα, οι χώροι για μικρά αντικείμενα και μπουκαλάκια δεν θα σε αφήσουν παραπονεμένο (υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης).
Το πορτμπαγκάζ είναι από τα δυνατά του σημεία τόσο από πλευράς σχεδίασης (αρκετό ύψος χάρη στο χαμηλό δάπεδο), όσο και σε συνολικά διαθέσιμα λίτρα (422 χωρίς να πέσουν τα καθίσματα).
Εμπρός και πίσω επιβάτες δεν θα γκρινιάξουν στο ταξίδι (μία τετράδα μπορεί να χωρέσει πολύ άνετα) εκτός βέβαια και αν το ύψος τους ξεπερνά κατά πολύ το μέσο όρο.
Και πάλι όμως οι μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες κάνουν ευήλιο και φωτεινό το εσωτερικό του Captur, σε σημείο που να μην είναι ποτέ κλειστοφοβικό.
Η αναβάθμιση του γαλλικού SUV δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστα και τα δεκάδες συστήματα ασφαλείας. Το μπουκέτο τεχνολογιών ονομάζεται «Human First» και αποτελείται από 28 συστήματα υποβοήθησης, όλα με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών, των πεζών, την αποφυγή δυσάρεστων συγκρούσεων και φυσικά την ευκολία στην οδήγηση.
Εξάλλου συνολικά η φιλοσοφία του Captur είναι να κάνει εύκολα τα πράγματα μέσα στην πόλη για τον οδηγό, με το ελαφρύ τιμόνι του, την καλή αίσθηση και τον καλό έλεγχο ακόμα και μέσα στο στενό και καμία φορά αγχωτικό πλαίσιο της πόλης.
Ιδιαίτερα αγχολυτικό αποδεικνύεται το Captur και στην έκδοση ECO-G100, με τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα διπλού καυσίμου, με διαθέσιμη αυτονομία που αγγίζει τα 1.130 χλμ. σε περίπτωση που κάποιος εξαντλήσει τα δύο ρεζερβουάρ (48 λίτρα για βενζίνη και 40 λίτρα για υγραέριο).
Όταν το Captur κινείται με LPG, ο κινητήρας αποδίδει 101 ίππους (170 Nm ροπή) και καταναλώνει περίπου 9,2 λίτρα/100 χλμ. (107 γρ. CO2/χλμ.), ενώ στην περίπτωση που το γυρίσουμε στη λειτουργία βενζίνης, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,8 λίτρα/100 χλμ., η απόδοση φθάνει τους 91 ίππους και εκπέμπει 121 γρ. CO2/χλμ.
Ακούγεται πολύπλοκο όμως στην πράξη τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Γεμίζεις υγραέριο και απολαμβάνεις οικονομία (η τιμή του είναι κάτω και από το μισό σε σχέση με αυτή της αμόλυβδης).
Σε περίπτωση που διανύεις μεγάλο ταξίδι και δε θέλεις να κάνεις στάση για ανεφοδιασμό ή δεν βρεις εύκαιρο LPG, τότε αξιοποιείς τα 48 διαθέσιμα λίτρα βενζίνης με εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου που προσεγγίζει τις τιμές ενός καλού ήπια υβριδικού κινητήρα.
Το Captur της δοκιμής μας φυσικά δεν έχει φτιαχτεί με γνώμονα τις καυτές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 13 δευτερόλεπτα), ωστόσο η καλή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων κάνει τη ζωή πίσω από το τιμόνι ευκολότερη.
Οι αλλαγές που απαιτούνται δεν είναι τραγικά συχνές μέσα στην πόλη, ενώ και η αίσθηση του επιλογέα σου επιτρέπει να μη νιώσεις κούραση ή κάτι δυσάρεστο στο «σταμάτα-ξεκίνα».
Η ρύθμιση της ανάρτησης από την πλευρά της είναι εφάμιλλη της παράδοσης της Renault (ο ημιάκαμπτος πίσω κάνει εξαιρετική δουλειά) με την απόσβεση του να σε προκαλεί για να γλυκοκοιτάξεις και πιθανές off road εξορμήσεις (με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν θα ήταν εντελώς παράλογο).
Ακόμα και έτσι όμως το Captur δεν ξεφεύγει από τη φιλοσοφία του και παραμένει ένα αστικό SUV με ταπεινό προφίλ αλλά πολλές δυνατότητες που αφορούν κυρίως στην οικονομία, τους χώρους αλλά και τον ψηφιακό κόσμο, με κομψή και φρέσκια αμφίεση.
Στο όλο πακέτο δεν ξεχνάμε και την ανταγωνιστική τιμή αγοράς, καθώς στην έκδοση ECO- G100 ξεκινά από 22.950 ευρώ, τη στιγμή που ο κύριος ανταγωνισμός προσφέρεται κοντά σε αυτό το ποσό (ή και παραπάνω) χωρίς το ατού της οικονομικότατης εργοστασιακής υγραεριοκίνησης.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT
Renault Captur ECO-G 100 LPG – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 72,2 x 81,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 101 PS /4.600-5.000 rpm (LPG) 91 PS /4.600-5.000 rpm (βενζίνη) |
|||
Ροπή | LPG: 170 Nm (17,3 kgm) / 2.000-3.500 rpm Βενζίνη: 160 Nm (16,4 kgm)/ 2.150-3.750 rpm |
|||
Τροφοδοσία | Διπλού καυσίμου: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση + Υγραέριο LPG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 13,0 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 173 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | LPG: 9,2 lt/100 km Βενζίνη: 6,8 lt/100 km |
|||
Τυποποιημένη μικτή | LPG: 6,9 lt/100 km Βενζίνη: 5,4 lt/100 km |
|||
Ρεζερβουάρ | LPG: 40 lt (22,6 kg) Βενζίνη: 48 λίτρα |
|||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | LPG: 434 km (συνολική 1.130+ km) | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 107 g/km με LPG, 121 με βενζίνη (WLTP) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental EcoContact 6, 215/60 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.239 x1.797×1.575mm 169 χιλιοστά |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.562/1.547 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.639 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 422-2.085 lt | |||
Απόβαρο | 1.275 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Aπό 22.950€ |