NEA

Πάνω από 50.000 απολύσεις στην αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη

Οι ευρωπαϊκοί προμηθευτές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια πρωτοφανή κρίση, καθώς οι απολύσεις υπερβαίνουν τις 50.000 θέσεις εργασίας το 2024.

Η πίεση από τον ανταγωνισμό των κινεζικών κατασκευαστών και η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (EVs) έχουν οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές προσωπικού και το κλείσιμο εργοστασίων.

Μαζικές απολύσεις σε μεγάλους προμηθευτές. Κορυφαίες εταιρείες, όπως η Bosch και η ZF Friedrichshafen, βρίσκονται στο επίκεντρο αυτών των περικοπών.

Η Bosch ανακοίνωσε πάνω από 12.000 απολύσεις παγκοσμίως, με 7.000 εξ αυτών στη Γερμανία, ενώ η ZF Friedrichshafen σχεδιάζει την περικοπή 11.000 έως 14.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως έως το 2028. Παρομοίως, η Continental θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά 7.150 θέσεις, με περίπου 3.000 να αφορούν την Ευρώπη.

Οι περικοπές δεν περιορίζονται στους μεγαλύτερους παίκτες. Η Valeo θα περικόψει πάνω από 2.000 θέσεις, με τις μισές στη Γαλλία, ενώ μικρότερες εταιρείες, όπως η Mahle, μειώνουν το εργατικό τους δυναμικό σε χώρες όπως η Σλοβενία. Συνολικά, οι ευρωπαϊκοί προμηθευτές έχουν ανακοινώσει 50.000 απολύσεις, με 10.000 να αφορούν τη Γερμανία.

H μέγγενη της ηλεκτροκίνηση. Οι απολύσεις αποδίδονται κυρίως στον αργό ρυθμό μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με τον Matthias Zink, πρόεδρο της CLEPA και επικεφαλής τεχνολογιών της Schaeffler, η βιομηχανία δεν έχει προσαρμοστεί επαρκώς στις νέες τεχνολογίες.

Οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, την αυτόνομη οδήγηση και τα συστήματα λογισμικού είναι υψηλές, αλλά η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται στις προβλέψεις, γεγονός που επιβαρύνει τους προμηθευτές.

Ο Pedro Pacheco, αναλυτής της Gartner, επισημαίνει ότι οι προμηθευτές βρίσκονται υπό πίεση από πολλαπλές κατευθύνσεις. Αν η μετάβαση δεν προχωρήσει με τον αναμενόμενο ρυθμό, οι εταιρείες κινδυνεύουν να βρεθούν σε δεινή θέση.

Πρόβλημα στην Κίνα και οι επιπτώσεις στην Ευρώπη. Η Κίνα, ο μεγαλύτερος παγκόσμιος καταναλωτής ηλεκτρικών οχημάτων, δημιουργεί νέες προκλήσεις. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, χάνουν μερίδιο αγοράς από τις κινεζικές εταιρείες, που διαθέτουν πιο προηγμένα EVs και λύσεις λογισμικού.

Αυτό το φαινόμενο επηρεάζει άμεσα την αλυσίδα εφοδιασμού, δημιουργώντας περαιτέρω πίεση στους ευρωπαίους προμηθευτές. Η BYD, για παράδειγμα, έχει ξεπεράσει την Tesla ως η μεγαλύτερη κατασκευάστρια EV στον κόσμο, με σημαντική παρουσία και στην ευρωπαϊκή αγορά. Το BYD Atto 3, το οποίο ήταν το πιο δημοφιλές compact EV στην Ευρώπη το 2023, δείχνει την ταχύτητα με την οποία κινεζικές εταιρείες κερδίζουν έδαφος.

Η αναδιάρθρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι ειδικοί επισημαίνουν την ανάγκη για στρατηγική διαφοροποίηση και στενότερες σχέσεις με νέους παίκτες. Η ηλεκτροκίνηση και η ανάπτυξη λογισμικού αναδεικνύονται σε καίρια πεδία για τη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών προμηθευτών.

Η βιομηχανία αντιμετωπίζει «σεισμικές αλλαγές», σημειώνει ο Pacheco στην Automotive News. Όσοι καταφέρουν να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, επενδύοντας στις σωστές τεχνολογίες και αγορές, θα βγουν ενισχυμένοι. Για τους υπόλοιπους, το μέλλον φαντάζει αβέβαιο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!