PINEDΑΓΩΝΕΣ

Έτσι θα είναι τα νέα μονοθέσια την σεζόν του 2026

Η FIA δίνει στη δημοσιότητα νέες εικόνες του μονοθεσίου της Formula 1 για το 2026, αποκαλύπτοντας το μέλλον της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Οι αλλαγές που εισάγονται δεν περιορίζονται μόνο στον σχεδιασμό, αλλά αγγίζουν επίσης την τεχνολογία των κινητήρων, την αεροδυναμική και τις γενικότερες προδιαγραφές, με στόχο την καλύτερη ποιότητα αγώνων, την αύξηση της βιωσιμότητας και τη μείωση του κόστους.

Σχεδιασμός-αεροδυναμική. Το μονοθέσιο του 2026 είναι πιο ελαφρύ και ευέλικτο, με το βάρος να μειώνεται κατά 30 κιλά και το πλάτος να περιορίζεται κατά 10 εκατοστά. Η εμπρός πτέρυγα θα είναι στενότερη κατά 100 χιλιοστά, ενώ οι πλευρικές εισαγωγές αέρα (sidepods) έχουν επανασχεδιαστεί. Οι αλλαγές στο πάτωμα και τις αεροτομές έχουν στόχο τη μείωση της κάθετης δύναμης κατά 30% και την ενίσχυση της ενεργειακής ανάκτησης.

Η ενεργητική αεροδυναμική, που θα εισαχθεί για πρώτη φορά, περιλαμβάνει συστήματα όπως το x-mode, το οποίο μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση σε ευθείες. Αυτό το χαρακτηριστικό θυμίζει τις διατάξεις που συναντώνται σε πίστες υψηλών ταχυτήτων, όπως η Monza.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία είναι η αντικατάσταση του DRS από το Manual Override Mode (MOM). Το MOM επιτρέπει στους οδηγούς να ανοίγουν τα πτερύγια των αεροτομών όταν βρίσκονται σε απόσταση προσπέρασης, με το κυνηγό μονοθέσιο να έχει επιπλέον πρόσβαση σε ηλεκτρική ενέργεια, ενώ το προπορευόμενο περιορίζεται. Αυτό υπόσχεται πιο στρατηγική και εντυπωσιακή μάχη τροχό με τροχό.

Κινητήρες. Οι κινητήρες του 2026 θα είναι πιο απλοί και οικονομικοί, ενώ η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο. Το σύστημα MGU-H, που αξιοποιεί τη θερμότητα από τα καυσαέρια, θα καταργηθεί, απλοποιώντας την κατασκευή. Την ίδια στιγμή, η ισχύς του MGU-K, που ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, αυξάνεται από 120 kW σε 350 kW, βελτιώνοντας την απόδοση των μονοθεσίων.

Τα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν καύσιμα E10, που αποτελούνται κατά 90% από συμβατικό καύσιμο και 10% από ανανεώσιμη αιθανόλη. Αυτό εντάσσεται στο στρατηγικό πλάνο της Formula 1 για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2030.

Συμμετοχές κατασκευαστών. Οι νέοι κανονισμοί έχουν ήδη προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από κατασκευαστές. Η Audi, μετά την εξαγορά της Sauber, θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026.

Η General Motors, μέσω της Cadillac, θα συμμετάσχει ως η 11η ομάδα, χρησιμοποιώντας ωστόσο κινητήρες της Ferrari έως ότου ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του δικού της power unit το 2028.

Η Honda, παρά την ανακοίνωση αποχώρησής της το 2021, θα επιστρέψει συνεργαζόμενη με την Aston Martin. Ο θρυλικός σχεδιαστής Adrian Newey θα ηγηθεί της σχεδίασης του μονοθεσίου της Aston Martin, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την ομάδα.

Παράλληλα, η Red Bull συνεργάζεται με τη Ford, επαναφέροντας τον αμερικανικό κολοσσό στο σπορ μετά από δύο δεκαετίες.

Αντίθετα, η Renault ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από τη Formula 1 το 2025, παρά την εμπλοκή της στην εξέλιξη των κινητήρων για τους νέους κανονισμούς.

Ερωτηματικά παραμένουν γύρω από την Toyota, η οποία συνεργάζεται με τη Haas, χωρίς όμως να έχει επιβεβαιώσει αν θα κατασκευάσει δικό της power unit.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!