PINEDΑΓΩΝΕΣ

Formula 1 2024 – Ανασκόπηση: Η αρχή για νέα δεδομένα

Η σεζόν της Formula 1 το 2024 ήταν μια από τις πιο πολυσυζητημένες και απρόβλεπτες των τελευταίων ετών.

Μετά από δύο χρόνια απόλυτης κυριαρχίας του Max Verstappen και της Red Bull, η τρίτη χρονιά της «ground effect» εποχής έφερε ανατροπές, τεχνολογικές εξελίξεις, πολιτικές ίντριγκες και μια μάχη τίτλου που κράτησε μέχρι την τελευταία στιγμή. Παρά τις προκλήσεις, ο Verstappen κατάφερε να κερδίσει τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του, αλλά αυτή τη φορά, το ταξίδι του προς την κορυφή ήταν πιο δύσκολο από ποτέ.

Η πτώση της απόλυτης κυριαρχίας. Η Red Bull ξεκίνησε τη σεζόν όπως τελείωσε την προηγούμενη, με τον Verstappen να κερδίζει τέσσερα από τα πέντε πρώτα Grand Prix. Ωστόσο, η ανταγωνιστικότητα της ομάδας άρχισε να φθίνει όταν εισήγαγε αναβαθμίσεις που δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα απ’ όσα έλυσαν.

Η αστάθεια της RB20, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο Sergio Perez βρισκόταν σε παρατεταμένο αγωνιστικό τέλμα, περιόρισε τις δυνατότητες της ομάδας να κυριαρχήσει όπως το 2023. Επιπλέον, οι εσωτερικές έριδες, με πρωταγωνιστές τον Christian Horner και τον Helmut Marko, αποσταθεροποίησαν το κλίμα στην ομάδα. Παρόλα αυτά, ο Verstappen, με το ταλέντο και την ικανότητά του να προσαρμόζεται, κατάφερε να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες και να διασφαλίσει τον τίτλο.

Η άνοδος της McLaren. Η McLaren υπήρξε η μεγάλη έκπληξη της χρονιάς. Η ομάδα, που τα προηγούμενα χρόνια πάλευε να φτάσει στην κορυφή, έκανε άλματα προόδου, παρουσιάζοντας ένα μονοθέσιο που συνδύαζε σταθερότητα, ταχύτητα και ευελιξία. Η MCL38 αποδείχθηκε το καλύτερο πακέτο της σεζόν, και οι Lando Norris και Oscar Piastri εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τις δυνατότητές του.

Ο Norris, σε ρόλο ηγέτη, κατέγραψε πολλαπλές νίκες και βρισκόταν κοντά στην κατάκτηση του τίτλου, ενώ ο Piastri συνέβαλε σημαντικά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Παρόλα αυτά, η ομάδα έχασε κρίσιμους βαθμούς στα πρώτα Grand Prix, γεγονός που τελικά της στέρησε την κορυφή.

Η επιστροφή της Ferrari. Η Ferrari επανήλθε δυναμικά, αφήνοντας πίσω της τις αστάθειες του 2023. Το μονοθέσιο SF-24 αποδείχθηκε αξιόπιστο, με χαμηλή φθορά ελαστικών και βελτιωμένη συνολική απόδοση.

Ο Charles Leclerc κατέγραψε μια από τις καλύτερες σεζόν της καριέρας του, κερδίζοντας σε Μονακό, Monza και Austin, ενώ ο Carlos Sainz ξεπέρασε τις αρχικές δυσκολίες και απέδειξε την αξία του. Η Ferrari εστίασε σε μακροπρόθεσμες λύσεις, με μικρά αλλά σταθερά βήματα προόδου, που της επέτρεψαν να είναι ανταγωνιστική σε όλη τη διάρκεια της σεζόν.

Η Mercedes και οι δυσκολίες της. Η Mercedes είχε μια περίεργη χρονιά, με την W15 να παρουσιάζει αστάθεια απόδοσης. Παρόλο που κέρδισε σε Silverstone και Las Vegas, δεν κατάφερε να διατηρήσει σταθερή απόδοση.

Ο Lewis Hamilton πέτυχε μια συγκινητική νίκη μετά από 945 ημέρες, ενώ ο George Russell έδειξε δυναμική και σταθερότητα, κερδίζοντας την εσωτερική μονομαχία. Ωστόσο, η Mercedes βρέθηκε να παλεύει για την τέταρτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, γεγονός που δείχνει ότι η ομάδα δεν έχει ακόμα ξεπεράσει πλήρως τις προκλήσεις της νέας εποχής.

Haas και Alpine: Η αναγέννηση των μικρότερων ομάδων. Η Haas έκανε το απροσδόκητο, ανεβαίνοντας από την τελευταία θέση το 2023 στην έβδομη το 2024. Με μια σταθερή αεροδυναμική πλατφόρμα και τη συνεργασία με τη Ferrari, η ομάδα κατάφερε να συγκεντρώσει σημαντικούς βαθμούς.

Στην αντίπερα όχθη, η Alpine είχε μια δύσκολη χρονιά, αλλά η νίκη της στο χαοτικό Grand Prix της Βραζιλίας αναζωογόνησε την ομάδα και την επανέφερε στις πρώτες θέσεις.

Η σεζόν 2024 χαρακτηρίστηκε από απρόβλεπτες ανατροπές, με την ανταγωνιστικότητα να βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες ήταν πιο κοντά από ποτέ, ενώ η μεσαία και πίσω γραμμή έδωσαν μάχες για κάθε θέση. Η νέα εποχή της Formula 1 δείχνει ότι οι περιορισμοί στον προϋπολογισμό και οι αυστηροί κανονισμοί μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο ισορροπημένο και θεαματικό πρωτάθλημα. Το 2025 υπόσχεται ακόμα περισσότερη δράση, καθώς νέοι οδηγοί και δεδομένα θα ανακατέψουν ξανά την τράπουλα.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!