NEAPINED

Ευρωπαϊκή αγορά: Μικρή αύξηση στο 0,8% το 2024 – Στο 13,6% τα BEV

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2024 παρουσίασαν μικρή αύξηση της τάξης του 0,8%, φτάνοντας συνολικά περίπου τα 10,6 εκατομμύρια οχήματα.

Η Ισπανία σημείωσε σημαντική ανθεκτικότητα, καταγράφοντας ισχυρή ανάπτυξη 7,1%, ενώ πτωτική πορεία παρατηρήθηκε σε αγορές όπως η Γαλλία (-3,2%), η Γερμανία (-1%) και η Ιταλία (-0,5%).

Τον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 5,1%, με την Ισπανία να ηγείται, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση 28,8%. Η Γαλλία σημείωσε μικρή άνοδο 1,5%, ενώ η Γερμανία και η Ιταλία κατέγραψαν πτώση -7,1% και -4,9% αντίστοιχα.

Ταξινομήσεις ανά τύπο κινητήρα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV) παρέμειναν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές το 2024, με μερίδιο αγοράς 13,6% στο σύνολο του έτους, ξεπερνώντας για ακόμα μία χρονιά τα πετρελαιοκίνητα, τα οποία έπεσαν στο 11,9%. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κράτησαν την πρώτη θέση με 33,3%, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά εδραιώθηκαν στη δεύτερη θέση με 30,9%.

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων BEV μειώθηκαν κατά 10,2% τον Δεκέμβριο του 2024, φτάνοντας τις 144.367 μονάδες. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση στη Γερμανία (-38,6%) και τη Γαλλία (-20,7%). Σε ετήσια βάση, το σύνολο των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε κατά 5,9% συγκριτικά με το 2023, διατηρώντας το συνολικό μερίδιο αγοράς στο 13,6%.

Τα plug-in υβριδικά (PHEV) παρουσίασαν αύξηση 4,9% τον Δεκέμβριο, με τη Γαλλία να σημειώνει εντυπωσιακή αύξηση 44,9% και τη Γερμανία 6,8%. Ωστόσο, σε ετήσιο επίπεδο, οι ταξινομήσεις PHEVs μειώθηκαν κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2023, διατηρώντας μερίδιο αγοράς 8,3%.

Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά (HEV) σημείωσαν θεαματική άνοδο 33,1% τον Δεκέμβριο, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς στο 33,6%, ξεπερνώντας για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τις βενζινοκίνητες επιλογές.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 1,8% τον Δεκέμβριο, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν πτώση, εκτός από την Ισπανία που κατέγραψε αύξηση 16%. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση, με πτώση 23%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-11,4%) και τη Γερμανία (-7,4%). Το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έπεσε στο 29,6% τον Δεκέμβριο, από 31,6% τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Αντίστοιχα, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 15%, καταγράφοντας μερίδιο αγοράς μόλις 9,8% τον Δεκέμβριο. Η πτώση αυτή ήταν διψήφια στις περισσότερες αγορές της Ε.Ε., δείχνοντας τη συνεχιζόμενη πτώση της δημοτικότητας των diesel οχημάτων.

Η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2024 παρουσίασε μικρές αυξομειώσεις, με την ελαφρά άνοδο των συνολικών ταξινομήσεων (+0,8%) να υποδηλώνει σταθερότητα, παρά την υποχώρηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Η αυξημένη δημοτικότητα των υβριδικών οχημάτων και η μείωση των πωλήσεων diesel επιβεβαιώνουν τη στροφή της αγοράς προς πιο εξηλεκτρισμένες λύσεις. Ωστόσο, η μείωση στις πωλήσεις των BEVs υποδεικνύει προκλήσεις που σχετίζονται με την υποδομή φόρτισης, τα κόστη αγοράς και τις πολιτικές κινήτρων. Η σταδιακή ενίσχυση των μέσων υποδομής και η προσβασιμότητα στις νέες τεχνολογίες θα είναι καθοριστικής σημασίας για την περαιτέρω διείσδυση των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων στην αγορά.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!