PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Kuga 1.5 Ecoboost 186 PS AT8 [test drive]

Η προσθιοκίνητη εκδοχή του ανανεωμένου Kuga με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα του δημοφιλούς SUV, στην πιο προσιτή επιλογή.

Το Ford Kuga ανανεώθηκε πρόσφατα και ξεκίνησε να ξεδιπλώνει στην αγορά τις πολλές επιλογές σε κινητήρια σύνολα. Full υβριδικό, plug-in υβριδικό, με 2.500 κυβικά κάτω από το καπό, δικίνητο ή τετρακίνητο, δείχνει να είναι ένα SUV που είναι σε θέση να καλύψει όλα τα γούστα.

Η πιο πρόσφατη από όλες, η έκδοση της δοκιμής μας με τρικύλινδρο Ecoboost απόδοσης 186 ίππων και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Η ανανέωση για το SUV της Ford, αφορά τον πλούσιο εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, αλλά και την σημαντική αναβάθμιση του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Μεγάλες οθόνες 12,3 ίντσες και 13,2 ίντσες αντίστοιχα για το multimedia αφής, άμεση απόκριση, γραφικά υψηλών προδιαγραφών, SYNC 4, συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Modem 5G, κλπ, είναι μονάχα μερικές από τις ψηφιακές πινελιές.

Παράλληλα, η επανασχεδιασμένη μάσκα προσθέτει δυναμισμό στο φρεσκαρισμένο αμάξωμα του Kuga, όπως τα φιμέ τζάμια, οι ράγες οροφής, οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, διαθέσιμα μάλιστα από το βασικό εξοπλισμό.

Όλες οι παρεμβάσεις είχαν να κάνουν με το μοντέρνο και πιο δυναμικό στοιχείο, όπως η φωτεινή μπάρα LED, τα αντίστοιχα full LED σώματα και την κυψελωτή μάσκα με το μεγάλο λογότυπο στο κέντρο της.

Επιβλητικό με λίγα λόγια, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, σε ένα «πακέτο» με μήκος 4,715 μέτρα, που ξέρει εντέχνως να κρύβει τον όγκο του με τις καθαρές και κομψές γραμμές του.

Αυτό που δεν κρύβεται (εκτός από τις δύο μεγάλες οθόνες που προαναφέραμε) είναι οι πλούσιοι χώροι στην καμπίνα αλλά και το πορτμπαγκάζ του Kuga (553 λίτρα!), ικανό να καλύψει ανάγκες για πέντε ενήλικες στο ταξίδι τους.

Αυτοί που κάθονται στην πίσω σειρά, εννοείται πως δεν θα αντιμετωπίσουν θέμα με το ύψος ή τα γόνατα, ενώ και οι εμπρός έχουν διαθέσιμους αρκετούς χώρους για μικρά και μεγάλα αντικείμενα.

Η παρουσία του περιστροφικού διακόπτη -σε ρόλο επιλογέα σχέσεων- δεν αφήνει χωρίς ποτηροθήκες την ενδιάμεση κονσόλα (χώρος για δύο μεγάλα και ένα μικρό δοχείο), με το μεγάλο υποβραγχιόνιο να ολοκληρώνει την καλή εικόνα του Kuga σε θέματα εξυπηρέτησης των επιβατών.

Ταυτόχρονα, το ποιοτικό στοιχείο βρίσκεται σε υψηλά στάνταρ, με επιφάνειες μαλακές στην αφή και χρωμιωμένες σε σημείο που να προσεγγίζουν την Mach-E αισθητικά.

Κάτω από το καπό βέβαια δεν συναντάμε κάτι που να θυμίζει την πυραυλοκίνητη Mustang αλλά το άλλο άκρο. Τον τρικύλινδρο Ecoboost χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. με απόδοση 186 ίππους. Ένα σύνολο που φτιάχτηκε για να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στις πωλήσεις του ανανεωμένου Kuga και να συμπληρώσει την γκάμα ως μία πιο προσιτή αλλά σούπερ επιλογή.

Μάλιστα το πάντρεμα με 8άρι αυτόματο κιβώτιο κάνει ακόμη πιο θελκτική την επιλογή της δοκιμής μας, η οποία πετυχαίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα (για την ακρίβεια 9,9), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.

Το εύστροφο και ελαστικό μοτέρ θα μπορούσε να φανεί ακόμη πιο ισχυρό αν δεν είναι να αντιμετωπίσει και τα 1.586 κιλά του αμαξώματος, αλλά ακόμη και έτσι μια χαρά κάνει τη δουλειά του (240 Nm ροπή) και χωρίς να τρομάζει η κατανάλωση καυσίμου.

Όλο το παιχνίδι γίνεται στις επιλογές Eco, Normal, Sport και Slippery, με την πρώτη να ενδείκνυται για μέσα στην πόλη και για cool οδήγηση (8,5 λίτρα/100 χλμ.), τη Sport για προσπεράσματα και για πιο… ροκ καταστάσεις (9,9 λίτρα/100 χλμ.) και τις άλλες δύο για τις ομώνυμες συνθήκες.

Αν και πρόκειται για ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, το Kuga από την πρώτη του κιόλας σύσταση το 2008 μας έδειξε πως πρόκειται για ένα μοντέλο που αγαπά την άσφαλτο και τις επιδόσεις και λιγότερο το χώμα και το «κοπάνημα» στις πέτρες.

Παρόλα αυτά, τα 17,6 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος αποτελούν διαβατήριο για κάποιες εξορμήσεις στη λάσπη ή έστω ένα άγαρμπο κατέβασμα από πεζοδρόμια.

Αυτή είναι και η μόνη περίπτωση που θα δυσανασχετήσουν οι επιβάτες από πλευράς άνεσης, αφού η ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω), κάνει εξαιρετική δουλειά στην άσφαλτο και στις στροφές, όπως και σε μικρές κλασσικές κακοτεχνίες εντός ή εκτός πόλης.

Το καλοφτιαγμένο πλαίσιο και η αίσθηση του τιμονιού επιβεβαιώνουν τον κανόνα που θέλει το Kuga να είναι ένα οδηγοκεντρικό και ευχάριστο SUV, ίσως περισσότερο από όλα τα αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων είναι… αναγκαίο καλό για το μοντέλο δοκιμής μας, καθώς προσφέρει άνεση στην κίνηση της πόλης και σβέλτες αθόρυβες αλλαγές όταν χρειαστεί, ενώ στο ταξίδι «γλυκαίνει» τη λειτουργία του τρικύλινδρου μοτέρ και ρίχνει την κατανάλωση καυσίμου σε πολύ καλό επίπεδο.

Είναι μάλιστα και η αιτία (το αυτόματο 8αρι κιβώτιο) που τα 33.799 ευρώ που ζητά το νεοφερμένο Kuga 186 ίππων δεν είναι ένα ποσό υπερβολικό για τα δεδομένα μίας τέτοιας έκδοσης, αφού διαθέτει όλα όσα μπορεί να ζητά κανείς από ένα δικίνητο SUV χωρίς υπερβολικές απαιτήσεις σε θέματα επιδόσεων.

Είναι σύγχρονο και κομψό, διαθέτει κορυφαίους χώρους και ανέσεις, σούπερ εξοπλισμό και 8ετή εγγύηση, ενώ το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ford, είναι ίσως το πιο ανταγωνιστικό της αγοράς. Η επιλογή του Ecoboost 186 ίππων ήταν μία έξυπνη προσθήκη, που ρίχνει το κόστος και αυξάνει τις επιλογές για κάποιον που θέλει μία πιο… κλασσική επιλογή μετά από την φουλ υβριδική ή την plug-in hybrid.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Kuga 1.5 Ecoboost 2WD 186 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 137 kW (186 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,4 kgm) / 1.600-4.000 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,8 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 689 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 154 g/km  (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Dynapro HP, 235/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.715×1.838×1.682 mm
176 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1563/1565 mm
Μεταξόνιο 2711 mm
Χώρος αποσκευών 553-1.653 lt
Απόβαρο 1.586 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.799€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. Το Ηuyndai Tuscon σε λιγότερα λεφτά (1500 ευρώ) με ακριβως τον ίδιο εξοπλισμό, έχει και επιπλέον πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, οπότε σαν πακέτο είναι καλύτερο. Σε αυτή την τιμή καλύτερο το VW Τiguan.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!