Η Citroen βγάζει «άσσο από το μανίκι», λανσάροντας το νέο C3 όπως ακριβώς θα έπρεπε να είναι. Προσιτό, μπάνικο και με… SUV περιτύλιγμα.
Η τρίτη γενιά του γαλλικού σουπερμίνι έδειξε τις «crossover» προθέσεις της προ μερικών ετών, κερδίζοντας τότε μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, που ως γνωστόν… ζητάει διακαώς τα SUV σε όλες τους τις εκφάνσεις.
Στην 4η γενιά που δοκιμάζουμε στην παρούσα δοκιμή, οι Γάλλοι το έκαναν ακόμη πιο σωστά. Τετραγώνισαν απόλυτα το νέο μοντέλο, του έδωσαν ύψος (19 εκατοστά απέχει από το έδαφος), και δημιούργησαν ένα αστικό boxy αυτοκίνητο πόλης, άκρως νεανικό και με στοιχεία που δεν τα βρίσκεις στον ανταγωνισμό των supermini σε καμία των περιπτώσεων.
Οι άνθρωποι της Citroen μάλιστα δεν αναφέρουν τον όρο SUV (ασχέτως αν το κάνουμε εμείς), συγκρατώντας παράλληλα τις διαστάσεις του νέου C3 όσο πιο compact γινόταν. Το μήκος του λοιπόν οριακά ξεπερνά τα 4 μέτρα (4,015 για την ακρίβεια), το φάρδος τα 1,755 μέτρα και το ύψος τα 1,577 μέτρα, με το μεταξόνιο να σταματά στα 2,54 μέτρα, όντας αρκετά μακρύ για την κατηγορία του.
Βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα (SCP) στην οποία θα δούμε και άλλα μοντέλα στο εγγύς μέλλον και όχι στην… παραδοσιακή CMP του ομίλου Stellantis, γνωστή από τα Peugeot 208, Opel Corsa κλπ. Αυτό σημαίνει πως έχουμε νέα δεδομένα πλέον τόσο σε θέματα χωροταξικά, όσο και στο κομμάτι της οδηγικής συμπεριφοράς.
Πριν φθάσουμε όμως να μιλήσουμε για αυτά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την πετυχημένη νεανική και ενδιαφέρουσα αμφίεση του νέου C3.
Αρκετά τετραγωνισμένο όπως προείπαμε, με νέο λογότυπο, όμορφα 3D led φωτιστικά σώματα (στην έκδοση Max) και μαύρα προστατευτικά πλαστικά που παραπέμπουν σε crossover, είναι ένα όμορφο supermini που βγάζει γούστα.
Μάλιστα, η διχρωμία του μοντέλου που είχαμε στη διάθεση μας (γαλάζιο-λευκό) δίνει το κάτι παραπάνω στο μάτι του παρατηρητή (το ίδιο συμβαίνει και στο κόκκινο-μαύρο).
Το γαλλικό «boxy style» μικρό κερδίζει το κοινό -κυρίως το νεανικό- με την σχεδιαστική του προσέγγιση εξωτερικά. Τι γίνεται όμως με το εσωτερικό;
Με την πρώτη ματιά διαπιστώνουμε μία προσπάθεια να περάσει η ίδια «παιχνιδιάρικη» νοοτροπία, με τα πορτοκαλί happy tags να δημιουργούν όμορφη αντίθεση στις υφασμάτινες επιφάνειες.
Το περιβάλλον παραμένει ευχάριστο με επιφάνειες από σκληρά υλικά, με επένδυση όμως από ειδική μαλακή φάσα και ταμπλό σε δύο επίπεδα, κάτι που προσδίδει στυλ και αρκετές θέσεις για αντικείμενα.
Ο πίνακας οργάνων είναι στενόμακρος και τοποθετημένος ψηλά, έτσι ώστε να μην υπάρχει η δυσκολία της όρασης μέσα από το τιμόνι (τώρα τον βλέπει ο οδηγός από πάνω) όπως στο Peugeot 208. Ουσιαστικά δεν είναι οθόνη αλλά ένα ποιοτικό head up display υψηλής ανάλυσης, το οποίο όμως -αν και δεν περιλαμβάνει στροφόμετρο- κάνει τη δουλειά του και με το παραπάνω.
Πιο… παραδοσιακά τα πράγματα όσον αφορά την οθόνη πολυμέσων μεγέθους 10,25 ιντσών, αφού είναι η κλασσική αιωρούμενη στο μέσο του ταμπλό και σχετικά ψηλά, με καλή ανάλυση, άμεση απόκριση αφής και συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.
Το ευτύχημα είναι πως η ρύθμιση του κλιματισμού γίνεται από φυσικούς διακόπτες πιο χαμηλά, οπότε όλα γίνονται πιο εύκολα, λιτά και χωρίς υπερβολές στον εκμοντερνισμό.
Οι παραδοσιακοί θα εκτιμήσουν τόσο το κλασσικό μηχανικό χειρόφρενο, όσο και το κλειδί που πρέπει να μπει στο διακόπτη, αφήνοντας τεχνολογίες όπως πχ η ασύρματη φόρτιση smartphone να μας βάζουν στο κλίμα του σήμερα.
Τα καθίσματα είναι επίσης προσεγμένα, κομψά και προσφέρουν άνεση, όχι όμως και καλή πλευρική στήριξη, ενώ οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους που προκύπτει από τον… cube σχεδιασμό της οροφής.
Για τις αποσκευές επίσης τα 328 διαθέσιμα λίτρα είναι αρκετά για τις καθημερινές ανάγκες μίας τριμελούς ή τετραμελούς οικογένειας υπό προϋποθέσεις, ενώ η απουσία υβριδικού συστήματος αφήνει και έναν επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.
Όχι ότι δε θα υπάρξουν υβριδικές εκδόσεις, αλλά στην παρούσα δοκιμή μας απασχολεί το τρικύλινδρο C3 με 1.200άρη βενζινοκινητήρα απόδοσης 100 ίππων και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Με το πρώτο πάτημα του δεξιού πεντάλ αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα ροπάτο σύνολο (205 Nm), που έχει την τύχει να κινεί ένα ελαφρύ σχετικά αμάξωμα και τη δυνατότητα για σβέλτους ελιγμούς μέσα στην πόλη.
Η διαδικασία των «0-100» αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα αφού διαρκεί 10,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Είναι ένα supermini λοιπόν που δεν έχει φτιαχτεί για να χαρίζει «καυτές» συγκινήσεις στην άσφαλτο αλλά για να μπορεί να κινηθεί σβέλτα με ασφάλεια και σχετική οικονομία καυσίμου (6-7,5 λίτρα/100 χλμ.), χωρίς να κινδυνεύει να πληγωθεί στα πεζοδρόμια ή ακόμη και στο χώμα εφόσον πάμε και λίγο υπεραστικά σε μία εκδρομή.
Στο κομμάτι της ανάρτησης δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από τη γαλλική εταιρεία, καθώς έχει «προικίσει» το νέο C3, πέραν της κλασσικής διάταξης (McPherson-ημιάκαμπτος άξονας), με υδραυλικά bump-stops στα αμορτισέρ.
Έτσι οι αντιδράσεις στις απότομες κακοτεχνίες του δρόμου είναι αρκετά πιο «γλυκές» χωρίς κοπάνημα και με τους επιβάτες να απολαμβάνουν άνεση που όντως θυμίζει SUV ή αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Η άνεση βέβαια έχει το τίμημα της εφόσον ο οδηγός αποφασίσει να γίνει πιο δραστήριος σε κάποια διαδρομή με κλειστές στροφές. Αυτό ωστόσο θα γίνει σπάνια, εφόσον ο οδηγός είναι συνειδητοποιημένα ιδιοκτήτης ενός μοντέλου που προσφέρει ανέσεις, ντιζάιν, οικονομία, σβελτάδα αλλά όχι υψηλή οδηγική απόλαυση στο όριο.
Αυτό δε σημαίνει πως ο οδηγός δεν θα ευχαριστηθεί το μικρό τιμόνι κοφτής σχεδίασης (ελαφρύ και ευχάριστο μέσα στην πόλη) ή τον επιλογέα ταχυτήτων με καλή αίσθηση ακρίβειας και το κιβώτιο να έχει σωστή κλιμάκωση.
Το γαλλικό μικρό με τούτα και με κείνα φέρνει έναν άνεμο ανανέωσης και σοβαρότητας για την εταιρεία, που έβαλε τα γυαλιά σε όλο τον κόσμο της αυτοκίνησης με την τιμολογιακή πολιτική που έθεσε για το νέο C3. Ένα μοντέλο που δεν εκβιάζει τον εκσυγχρονισμό αλλά τον εκφράζει και με το παραπάνω, έχει όλο το… μαξ πακέτο με μίνι-SUV υπογραφή που αρέσει.
Η τιμή αγοράς ξεκινά από 17.900 ευρώ για την έκδοση YOU και φθάνει στα 20.500 ευρώ στην περίπτωση της κορυφαίας MAX. Προσιτό για τα δεδομένα της εποχής, χωρίς να υστερεί σε κάτι, ούτε να απαιτεί παραχωρήσεις από τους υποψήφιους αγοραστές. Μία συνταγή δηλαδή αρκετή για να κάνει το νέο C3 ένα από τα best sellers των ελληνικών δρόμων.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Citroen C3 1.2 PureTech 100 | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.199 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 75 kW (102 PS) / 5.500 rpm | |||
Ροπή | 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) | 5,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 562 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
Εκπομπή CO2 | 128 g/km (WTLP) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 4, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.015 x 1.755 x 1.577 mm 190 χιλιοστά |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.500/1.520 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.540 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 328-1.106 lt | |||
Απόβαρο | 1.226 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 19.500€ |