PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i30 1.5T 48V 7-DCT 140 PS [test drive]

Ανανεωμένο στα σημεία, με πιο δυναμική εμφάνιση και ένα χορταστικό πακέτο ηλεκτρονικών, το Hyundai i30 φιλοδοξεί να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην αγορά. Και, κατά πως φαίνεται, έχει όλα τα εφόδια για να το πετύχει.

Η περσινή χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου έκλεισε με το Hyundai i30 να βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων της μικρομεσαίας κατηγορίας, στα hatchback. Και η πρόσφατη ανανέωση αυτού αναμένεται να το βοηθήσει και στη φετινή του πορεία.

Η αλήθεια είναι πως η συγκεκριμένη, τρίτη γενιά του, μετράει ήδη αρκετά χρόνια στο δρόμο. Με την βοήθεια όμως του φρεσκαρίσματος και με τον value for money ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, δεν έχει να φοβάται πολλά.

Ξετυλίγοντας το νήμα από την εξωτερική εμφάνιση, παρατηρούμε μία τόνωση στο δυναμισμό που αποπνέει, ακόμα και όταν το παρατηρεί κανείς σταθμευμένο. Αυτό χάρη σε μικροαλλαγές στη γρίλια, στους προφυλακτήρες και κυρίως στο νέο σχεδιασμό των ζαντών και στη χρήση LED φωτιστικών σωμάτων, εμπρός-πίσω.

Δεν μιλάμε για τρομερά πράγματα αλλά είναι αρκετά ώστε να αναβαθμίσουν την αύρα και το κύρος του αυτοκινήτου. Η Hyundai μάλιστα φρόντισε να επεκτείνει και τη χρωματική παλέτα με 12 χρώματα (εκ των οποίων τα επτά καινούρια) έτσι ώστε να δώσει περισσότερες επιλογές στο αγοραστικό της κοινό.

Κάτι αντίστοιχο, μικρές πινελιές που αναβαθμίζουν τη συνολική εμπειρία, θα βιώσει κανείς και στο εσωτερικό. Το μενού περιλαμβάνει νέες επενδύσεις και χρώματα, καθώς επίσης περισσότερο και πιο σύγχρονο εξοπλισμό.

Ειδικά για την πλούσια έκδοση N-Line της δοκιμής, σημειώστε δύο οθόνες 10.25” για τον πίνακα οργάνων και το infotainment (στις βασικές εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι συμβατικός, με μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 4.2”), καθώς και πιο σπορ αισθητική, με κόκκινες ραφές και αρκετό suede στα καθίσματα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα ηλεκτρονικά, οι προσθήκες έχουν να κάνουν τόσο με την αναβάθμιση της συνδεσιμότητας, όσο και με την προσφερόμενη ασφάλεια.

Στα μπροστά, αλλά και στα πίσω καθίσματα, θα βρει κανείς θύρες USB-C για να φορτίσει το κινητό του ή για να συνδεθεί με Android Auto και Apple CarPlay. Το infotainment μάλιστα υποστηρίζει συνεχή αναβάθμιση του λογισμικού του μέσω ασύρματων ενημερώσεων (ΟΤΑ).

Η σουίτα ασφαλείας Hyundai Smart Sense, με τη σειρά της, περιλαμβάνει από το βασικό εξοπλισμό το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) για τον εντοπισμό και την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων με εμπόδια μπροστά.

Υπάρχει επίσης το Lane Following Assist (LFA), το Intelligent Speed ​​Limit Assist (ISLA) και αρκετά ακόμα αρκτικόλεξα που το καθιστούν ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα μοντέλα της κατηγορίας.

Επόμενη στάση, ο κινητήρας. Ο Smartstream που κρύβει στα σπλάχνα του το i30 είναι γνωστός από παλιά. Ωστόσο, εδώ προσφέρεται στην τελευταία εκδοχή του, η οποία έχει χάσει κάτι από την πρότερη ισχύ, προφανώς για χάρη των ρύπων.

Η συνολική ισχύς του ήπια υβριδικού συνόλου ανέρχεται πλέον στα 140 PS, ενώ η ροπή των 253 Nm προσφέρεται απλόχερα, σχεδόν από τις στροφές του ρελαντί, πράγμα που βοηθά τα μέγιστα στην καθημερινή κίνηση.

Από επιδόσεις, δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο. Γράφοντας όμως το 0-100 στα 9,7’ και με καλές γενικά ρεπρίζ, θα καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες του μέσου οδηγού. Η ευστροφία του μηχανικού συνόλου συνδυάζεται αρμονικά και με τη λειτουργία του 7-DCT, αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Η κλιμάκωσή του είναι καλή, ενώ οι αλλαγές που επιτυγχάνει είναι αρκετά σβέλτες και, κυρίως, στρωτές. Εναλλακτικά, για όποιον επιθυμεί, μπορεί να πάρει την κατάσταση στα χέρια του μέσω των paddles που ξεπροβάλλουν πίσω από το τιμόνι.

Τώρα στα της οδικής συμπεριφοράς, όπως φαίνεται, δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές. Στο δρόμο, η ανάρτηση δείχνει καλά δουλεμένη για να καλύπτει τόσο τους συντηρητικούς, όσο και τους πιο ενθουσιώδεις οδηγούς.

Δεν θα φτάσει στο επίπεδο της ποιότητας κύλισης ενός Honda Civic, ούτε και στα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός Leon Cupra. Έχει όμως μία all-around φιλοσοφία που πρακτικά δεν αφήνει κανένα παραπονεμένο.

Παρά τους τροχούς των 18 ιντσών και το ένα κλικ σφιχτό setup των γονάτων μπροστά και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος γίνεται με επιτυχία. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μετρημένες και δεν τρομάζουν τον οδηγό. Το ίδιο και ένα μικρό ελάφρωμα του τιμονιού, όταν αποφασίσει να το πιέσει σε δρόμους με στροφές.

Το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο και προοδευτικό, χωρίς να χρειάζεται να επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά του με το παραμικρό. Στην όλη εμπειρία προσθέστε ένα καλό σύστημα πέδησης, καθώς και τρία εναλλακτικά modes οδήγησης που αντίστοιχα μεταβάλλουν ελαφρά τις ρυθμίσεις κινητήρα και κιβωτίου.

Στο δια ταύτα, με ένα πολύ λογικό αντίτιμο, μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα απόλυτα ισορροπημένο αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, είναι όμορφο εμφανισιακά και συνοδεύεται από πενταετή εγγύηση, χωρίς όριο χιλιομέτρων. Ό,τι δηλαδή χρειάζεται για να συνεχίσει το i30 να πλασάρεται στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας του στην ελληνική αγορά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai i30 1.5Τ 48V 140 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.482 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 253 Nm (25,8 kgm) / 1.500-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 12 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 197 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,7-6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 657 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 129-145 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 225/40 ΖR18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.564/1.572 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 357-1.263 lt
Απόβαρο 1.312-1.439 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 24.590€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!