NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πότε θα δούμε τις μπαταρίες solid state στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Η εξέλιξη των μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη αποτελεί βασικό παράγοντα για την ευρεία διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης εξακολουθούν να είναι ζητήματα που απασχολούν τους οδηγούς.

Τα τελευταία χρόνια, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας εργάζονται πάνω στις μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη (SSB ή Solid-State Battery), οι οποίες υπόσχονται μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, ταχύτερη φόρτιση και αυξημένη ασφάλεια σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Πρόσφατα, η Samsung SDI ανακοίνωσε ότι προχωρά στην ανάπτυξη μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη, με στόχο τη μαζική παραγωγή έως το 2027. Η τεχνολογία που παρουσιάστηκε υπόσχεται αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας έως και 300-400% σε σύγκριση με τις τρέχουσες λύσεις, ενώ μια νέα εκδοχή μπαταρίας πρισματικής διάταξης θα επιτρέπει φόρτιση από 8% έως 80% σε μόλις εννέα λεπτά.

Παράλληλα, η Toyota έχει εξαγγείλει ότι μέχρι το 2027 θα λανσάρει τη δική της τεχνολογία μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη, με στόχο αυτονομία άνω των 1.200 χιλιομέτρων και χρόνους φόρτισης μόλις 10 λεπτών.

Στην Ευρώπη, η Mercedes συνεργάζεται με την ProLogium από την Ταϊβάν, η οποία ανακοίνωσε ότι έως το 2030 οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη της θα βρίσκονται σε μοντέλα παραγωγής.

Πέρα από τις SSB, η εξέλιξη των μπαταριών ιόντων λιθίου συνεχίζεται. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών, η CATL, παρουσίασε την αναβαθμισμένη σειρά «Shenxing Plus», η οποία επιτρέπει φόρτιση 600 χιλιομέτρων σε 10 λεπτά.

Η BMW, από την άλλη, θα λανσάρει νέα κυλινδρικά στοιχεία μπαταριών στη «Neue Klasse» από το 2025, τα οποία θα αυξήσουν την αυτονομία έως και 40% σε σύγκριση με τις υπάρχουσες τεχνολογίες.

Αν και οι SSB μπαταρίες αποτελούν το μεγάλο στοίχημα, η μετάβαση από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν θα είναι άμεση. Οι νέες τεχνολογίες απαιτούν χρόνο για δοκιμές, βελτιώσεις και δημιουργία υποδομών παραγωγής. Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να περιμένουν σημαντικές βελτιώσεις σε αυτονομία, ταχύτητα φόρτισης και ασφάλεια.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. πρέπει να μας δουλέυουν λίγο.

    Πριν 2-3 χρόνια η QuantumScape ανακοίνωσε ότι έχει έτοιμες solid state μπαταρίες.
    H Volkswagen έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της QuantumScape, και ανακοίνωσε ότι τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά.

    μετά από 3 χρόνια , δηλαδή τώρα , σιγή ιχθύος και από τους 2.

    Xθές, ο Jim Farley CEO Ford Motor Company , δήλωσε ότι η Κίνα είναι 10 χρόνια μπροστά στην τεχνολογία μπαταριών , σε σχέση με την USA.
    Kαι αυτός ούτε λέξη για SolidState batteries.
    Συμπέρασμα: Η τεχνολογία solid state είναι πολύ πιο πισω από ότι τα τμήματα μάρκετινγκ μας λένε, και οι Κινέζοι που το ήξεραν αυτό, είναι 10 χρόνια μπροστά στις δοκιμασμένες τεχνολογίες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!