NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Bosch «καταργεί» τα υδραυλικά φρένα με ένα νέο σύστημα brake-by-wire

Η Bosch ετοιμάζει ένα νέο σύστημα πέδησης που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καταργώντας τα παραδοσιακά υδραυλικά φρένα. Ο γερμανικός κολοσσός προγραμματίζει να τοποθετήσει το σύστημα αυτό σε περισσότερα από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι απλώς μια εναλλακτική μορφή μετακίνησης, αλλά και πλατφόρμες για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών. Όπως η τεχνολογία «steer-by-wire», που ήδη χρησιμοποιούν η Toyota και η Lexus, έτσι και το νέο σύστημα πέδησης στοχεύει στη μείωση των μηχανικών μερών, επιτρέποντας απλούστερη και αποδοτικότερη σχεδίαση.

Η Bosch πραγματοποίησε εκτεταμένες δοκιμές του συστήματος, καλύπτοντας 3.300 χιλιόμετρα σε διάφορες κλιματικές ζώνες, ακόμα και στον Αρκτικό κύκλο, για να διασφαλίσει τη λειτουργία του σε ακραίες συνθήκες. Το σύστημα δοκιμάστηκε σε ένα Nissan Ariya, όμως είναι εφαρμόσιμο και σε άλλους κατασκευαστές, ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε μοτοσυκλέτες.

Η βασική διαφορά του νέου brake-by-wire συστήματος από τα προηγούμενα είναι η πλήρης εξάλειψη της μηχανικής σύνδεσης μεταξύ του πεντάλ φρένου και του συστήματος πέδησης. Η εντολή του οδηγού μεταφέρεται μέσω ηλεκτρονικών αισθητήρων στην κεντρική μονάδα ελέγχου, η οποία ενεργοποιεί τα φρένα μέσω ηλεκτρο-υδραυλικών ή ηλεκτρομηχανικών μέσων. Για λόγους ασφαλείας, έχουν προβλεφθεί εφεδρικά συστήματα, όπως διπλές γραμμές σήματος και διπλοί αισθητήρες.

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος είναι η δυνατότητα ανεξάρτητου ελέγχου της δύναμης πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά, με βάση δεδομένα από άλλους αισθητήρες του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη σταθερότητα και αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμα.

Επιπλέον, η απουσία μηχανικών συνδέσεων επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων, απελευθερώνοντας χώρο στην καμπίνα και διευκολύνοντας τη σχεδίαση δεξιοτίμονων και αριστεροτίμονων εκδόσεων.

Παρόμοιες τεχνολογίες έχουν χρησιμοποιηθεί και σε μοτοσυκλέτες, όπως το σύστημα Race eCBS της Ducati Panigale V4 2025 και το C-ABS της Honda, ωστόσο η πλήρης κατάργηση της μηχανικής σύνδεσης με τα φρένα εγείρει ζητήματα αξιοπιστίας. Το νέο σύστημα της Bosch θα πρέπει να λειτουργεί απρόσκοπτα σε κάθε περίπτωση, καθώς αφορά ένα από τα βασικότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας των οχημάτων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!