Μια νέα μελέτη δείχνει ότι η υποβάθμιση των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ μικρότερη από ό,τι πιστευόταν, με τα περισσότερα να διατηρούν πάνω από το 90% της αρχικής τους χωρητικότητας ακόμη και μετά από 120.000 χιλιόμετρα.
Μια νέα μελέτη της Pickles Automotive Solutions καταρρίπτει την αντίληψη ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν γρήγορα τη χωρητικότητά τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατηρούν σε μεγάλο βαθμό την απόδοση των μπαταριών τους ακόμα και μετά από αρκετές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Παρά τις ανησυχίες για τη μακροχρόνια αντοχή των μπαταριών, τα δεδομένα δείχνουν ότι η αντικατάσταση τους είναι σπάνια απαραίτητη. Η έρευνα της Pickles Automotive Solutions, η οποία βασίστηκε σε πάνω από 250 μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποκάλυψε ότι μετά από 40.000 έως 80.000 χιλιόμετρα, οι μπαταρίες εξακολουθούν να διατηρούν περίπου το 95% της αρχικής τους χωρητικότητας.
Ένα ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης είναι ότι οι νεότεροι κατασκευαστές, όπως η Hyundai και η BYD, φαίνεται να έχουν καλύτερη διατήρηση χωρητικότητας από την Tesla. Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai διατήρησαν κατά μέσο όρο το 99,3% της χωρητικότητάς τους σε αυτοκίνητα 39 μηνών με 29.000 χιλιόμετρα.
Η BYD ακολούθησε με 98,6% σε αυτοκίνητα 17 μηνών και 16.000 χιλιομέτρων. Από την άλλη, η Tesla παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις μπαταρίες της να διατηρούν κατά μέσο όρο το 93,3% της αρχικής τους χωρητικότητας σε αυτοκίνητα 27 μηνών και 42.000 χιλιομέτρων.
Παρότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των κατασκευαστών, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο ανθεκτικές από ό,τι συχνά θεωρείται, ενώ η αντικατάστασή τους σπανίως κρίνεται απαραίτητη. Μάλιστα, η ταχεία φόρτιση και οι υψηλές απαιτήσεις ισχύος δεν φαίνεται να μειώνουν δραματικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.