Αν κάποιος σκέφτεται σοβαρά να μπει στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για πρώτη φορά και τα χρήματα του δεν… τρέχουν από τα μπατζάκια του, τότε το Dolphin της BYD μοιάζει ως η ιδανική επιλογή.
Η κινέζικη BYD μας έχει ήδη δείξει την αξία της και με το παραπάνω, φτιάχνοντας εξαιρετικά ηλεκτρικά όπως το Seal ή το Atto 3, ένα ταχύτατο κουπέ και ένα SUV με ποιότητα, επιδόσεις και όλες τις ανέσεις που προσφέρουν και οι πανάκριβες φίρμες με τα μοντέλα τους. Τί γίνεται όμως με το κομμάτι της καθημερινότητας;
Τα ηλεκτρικά υποτίθεται πως εμφανίστηκαν για να κατακλύσουν τις αγορές και όχι για να είναι η εξαίρεση. Αυτό βέβαια δεν πρόκειται να συμβεί όσο οι τιμές αγοράς είναι απλησίαστες, όσο η αυτονομία τους είναι μικρή ήταν ο καταναλωτής πρέπει να κάνει ποιοτικές και χωροταξικές παραχωρήσεις για να αποκτήσει ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σε όλα αυτά πήγε λοιπόν και έδωσε απαντήσεις η BYD, λανσάροντας το Dolphin. Ένα ηλεκτρικό hatchback κοντά στις διαστάσεις του VW ID.3 (4,29 μέτρα σε μήκος, 1,77 μέτρα φάρδος και 1,57 μέτρα ύψος), με σύγχρονη αλλά ουδέτερη εμφάνιση που δεν προκαλεί.
Το κινέζικο μοντέλο έχει όλα όσα ζητάει κάποιος στο αισθητικό κομμάτι, όπως τα μοντέρνα φωτιστικά LED, οι ακμές στο πλάι του αμαξώματος, οι σπορ ζάντες αλουμινίου και οι κομψές γραμμές με αρκετές καμπύλες, στοιχεία που δεν τραβούν το βλέμμα αλλά ούτε σε κάνουν να το αντιπαθήσεις.
Αντιθέτως, με την τάση της αυτοκίνησης να θέλει τα μοντέλα να μεγαλώνουν σε διαστάσεις και να επιχειρούν το ριζοσπαστικό σχεδιαστικά, έλειπε ένα μικρό πεντάθυρο ηλεκτρικό που να κάνει τα βασικά και να ξεχωρίζει με την απλότητα του.
Τα πράγματα στο εσωτερικό του Dolphin δεν είναι το ίδιο απλά και λιτά. Εκεί οι Κινέζοι της BYD είχαν όπως φαίνεται την ευχέρεια να περάσουν πολλά «κομμάτια» από το premium Seal, γεγονός που δίνει τεράστιες ενέσεις ποιότητας και hi tech εκλάμψεων.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών, περιστρεφόμενη οθόνη 12,8 ιντσών με εξαιρετική συνδεσιμότητα και ποιότητα γραφικών και φωνητικών εντολών, καλαίσθητα υλικά και μπόλικες θήκες, συνθέτουν το σκηνικό που αφήνει κάτι παραπάνω από θετικές εντυπώσεις.
Το τιμόνι έχει τη σωστή διάσταση και πάχος στεφάνης, οι χειρολαβές έχουν μία μικρή «τσαχπινιά», ενώ και στη θέση οδήγησης δεν υπάρχει κάτι που να σε κάνει να θες να το διορθώσεις. Όλα εύκολα, πρακτικά και στο σημείο που τα θέλεις, αφού υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες το μέσο του ταμπλό για να παρέμβεις στις βασικές λειτουργίες χωρίς να πειράξεις την οθόνη αφής ή να ξεκινήσεις το παιχνίδι των φωνητικών εντολών.
Από χώρους το Dolphin προσφέρει πάνω κάτω αυτό που περιμένεις (μεταξόνιο 2,7 μέτρα). Η ηλεκτρική του φύση και μάλιστα η τεχνολογία μπαταρίας «Blade» δίνει τη δυνατότητα στον τρίτο επιβάτη πίσω (στο μέσο των καθισμάτων) να μην μαζεύει τα πόδια του ή τα γόνατα του, ενώ και σε ύψος ένας ενήλικας δεν χρειάζεται να καταπιεστεί.
Ίσως επειδή το μικρομεσαίο BYD μας έχει καλομάθει σε όλα του, να περιμέναμε και ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε σχέση με τα 345 διαθέσιμα λίτρα, αλλά αν το καλοσκεφτείτε και το VW ID.3 (καλά καταλάβατε, μας αρέσει αυτή η σύγκριση) 40 λίτρα παραπάνω προσφέρει σε αυτό τον τομέα.
Η εταιρεία κολοσσός από την Κίνα, όπως έχουμε ξαναγράψει στο παρελθόν, έχει τη δυνατότητα να εξελίσσει μόνη της μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες, πλατφόρμες και ότι χρειάζεται για να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα στην κατάλληλη τιμή κόστους.
Είναι περήφανη λοιπόν τόσο για το πλαίσιο e-Platform 3.0, όσο για το Blade Battery technology (αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, αντοχή και δεν καταλαμβάνει μεγάλο χώρο), αλλά και τις μπαταρίες LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου).
Με αυτές τις τεχνολογίες είναι σε θέση να προσφέρει μία αυτονομία της τάξης των 427 χιλιομέτρων (WLTP), με επιδόσεις που θα ζήλευε ένα θερμικό GT αντίστοιχης ιπποδύναμης (204 ίπποι, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα).
Στην πράξη είναι πραγματικά ένα σβέλτο και ροπάτο αυτοκίνητο πόλης, που χαίρεσαι να βυθίζεις το πόδι στο γκάζι, ειδικά αφού σπινάρει στην εκκίνηση (310 Nm ροπής) και σε καλύπτει έτσι και στο κομμάτι της οδηγικής συγκίνησης, ενώ φυσικά γίνεται απολαυστικό εφόσον χρειαστεί να προσπεράσεις.
Στην περίπτωση βέβαια που αποφασίσεις να το ευχαριστηθείς, η αυτονομία δεν θα είναι η αναγραφόμενη αλλά αισθητά πιο μικρή, ενώ μπορείς πάντα να «πειράξεις» τα αντίστοιχα modes (Eco, Normal και Sport) αναλόγως τα κέφια.
Ακόμα πάντως και αν δεν… λυπηθείς το ηλεκτρικό ρεύμα, η διαδικασία φόρτισης είναι απλή και όχι ιδιαίτερα χρονοβόρα για το Dolphin. Η μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 60,4 KWh μπορεί να φθάσει από 0 σε 100% σε 6ώρες περίπου σε 11άρη AC, ενώ σε DC (ως 88 kW) μπορεί να ανακτήσει από το 0% στο 80% της χωρητικότητας σε 40 λεπτά της ώρας.
Διαδικασίες που τις συνηθίζεις πάντως και γίνονται τρόπος ζωής, αφού τα πλεονεκτήματα μίας τέτοιας αγοράς είναι σαφώς ασύγκριτα σε σχέση με τα μειονεκτήματα της.
Αρκεί μόνο να σκεφτείτε πως έχετε στα χέρια σας ένα μικρομεσαίο που αποδίδει 204 ίππους, είναι δηλαδή απολαυστικό σε θέμα επιδόσεων, χωράει την οικογένεια για όλες τις αστικές της ανάγκες, «γεμίζει» με 8-10 ευρώ σε οικιακό ρεύμα και διανύει πρακτικά 370-390 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.
Ok, δε λέμε ότι δεν έχει μικρές ανορθογραφίες όπως η απουσία ενός δραστικού συστήματος One Pedal, η αίσθηση τιμονιού όταν πιεστεί ή η μέτρια ποιότητα των εργοστασιακών ελαστικών, αλλά και σε κάθε περίπτωση είναι ψήγματα όταν μιλάμε για ένα μοντέλο με πλούσιο εξοπλισμό και τόσες αρετές, που ζητά κάτω από 20.000 ευρώ για να αποκτηθεί (υπολογίζοντας την κρατική επιδότηση).
Έχετε αναρωτηθεί τι ακριβώς μπορείτε να αγοράσετε σε τετράτροχο με κάτω από 20 χιλιάρικα; Δυστυχώς απειροελάχιστα αυτοκίνητα και σίγουρα όχι στην κατηγορία του Dolphin, με τον εξοπλισμό του και το συνολικό εξαιρετικό πακέτο επιδόσεων, χώρων και τεχνολογιών. Προσθέστε και 6ετή εγγύηση ή 150.000 χλμ., 8 χρόνια για τη μπαταρία ή 200.000 χλμ. και 8 χρόνια για τον ηλεκτροκινητήρα ή 150.000 χλμ. Not Bad!
Περισσότερα άρθρα σχετικά με τα BYD ΕΔΩ
BYD Dolphin 204 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | 150 kW (204PS), 310 Nm | |||
Θέση | Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια | |||
Μπαταρία | Blade LFP 62 kWh (60,5 net), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη | |||
Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox (11 kW): 6 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 88 kW σε 40 λεπτά 10-80% χλμ. |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,0 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 15,9 kWh/100 km, 18,2 kWh/100 km | |||
Εργοστασιακή αυτονομία | 427 km (WLTP) | |||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 62 kWh (60,4 net) | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 380-390 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης (8 σε 1) | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Linglong 205/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.290 × 1.770 × 1.570 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.530 / 1.530 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.700 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 345 lt (εώς 1.310 lt) | |||
Απόβαρο | 1.658 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.380€ (από 19.998€ με την επιδότηση) |