NEAPINED

Volkswagen ID.1: Το νέο προσιτό ηλεκτρικό που κοστίζει γύρω στο 20άρικο

Η Volkswagen ετοιμάζει το ID.1, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αναμένεται να λανσαριστεί το 2027, με στόχο να αποτελέσει τον διάδοχο του e-Up και να προσφέρει ηλεκτροκίνηση σε προσιτή τιμή, ξεκινώντας από περίπου 20.000 ευρώ.

Η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε το ID.Every1, ένα πρωτότυπο που προορίζεται να δείξει τη σχεδιαστική και τεχνολογική κατεύθυνση του ID.1. Θα βρεθεί αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Kia EV1.

Το μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Small, μια μικρότερη εκδοχή της μεταβλητής ηλεκτρικής πλατφόρμας του ομίλου, με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αυτή η διάταξη διαφέρει από τα μεγαλύτερα ID.3 έως ID.7, τα οποία διαθέτουν πίσω ή τετρακίνηση, και επιτρέπει καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου στο εσωτερικό.

Το ID.Every1 έχει μήκος 3,88 μέτρα, τοποθετούμενο ανάμεσα στο e-Up (3,60 μέτρα) και το Polo (4,08 μέτρα), ενώ το πλάτος του είναι 1,81 μέτρα και το ύψος 1,49 μέτρα. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, υπόσχεται άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και χώρο αποσκευών 305 λίτρων, ίδιο με αυτόν του Polo.

Η VW θα εξοπλίσει το ID.1 με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα 70 kW (95 ίππων), ο οποίος έχει εξελιχθεί για μέγιστη απόδοση. Η αυτονομία θα φτάνει τα 250 χιλιόμετρα, αν και η ακριβής χωρητικότητα της μπαταρίας δεν έχει ανακοινωθεί. Με δεδομένη την κατανάλωση του ID.3 (περίπου 15 kWh/100 χλμ.), εκτιμάται ότι η μπαταρία του ID.1 θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα γύρω στις 32 kWh.

Ο σχεδιασμός του νέου ηλεκτρικού μικρού της Volkswagen υιοθετεί πιο συμβατικές γραμμές σε σχέση με τα μεγαλύτερα ID. Μοντέλα. Η εταιρεία φαίνεται να επιστρέφει σε πιο συμβατικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η ευθεία γραμμή των παραθύρων και η φαρδιά πίσω κολόνα, που θυμίζει το Golf πρώτης γενιάς. Τα φωτιζόμενα λογότυπα της VW και οι μεγάλες ζάντες 19 ιντσών δίνουν μια πιο δυναμική παρουσία στο αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό, η VW έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι συρόμενη και μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία. Η διάταξη θυμίζει αυτή του ID.Buzz, με αποθηκευτικούς χώρους που προσαρμόζονται σε διάφορες ανάγκες.

Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα και το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνονται, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων ή τη δημιουργία ενός άνετου χώρου για κατοικίδια.

Σημαντική καινοτομία στο ID.1 θα είναι η νέα αρχιτεκτονική λογισμικού, η οποία πιθανότατα έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την αμερικανική Rivian. Η Volkswagen είχε ανακοινώσει το 2024 ότι θα συνεργαστεί με την Rivian για την ανάπτυξη λογισμικού επόμενης γενιάς, και το ID.1 φαίνεται πως θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα το ενσωματώνει. Με αυτόν τον τρόπο, το αυτοκίνητο θα μπορεί να αναβαθμίζεται εξ αποστάσεως, διατηρώντας το σύστημα του σύγχρονο καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του.

Η Volkswagen στοχεύει να προσφέρει το ID.1 σε τιμή εκκίνησης γύρω στα 20.000 ευρώ, κάνοντάς το ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Αυτό σημαίνει ότι θα είναι φθηνότερο από το ID.2, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025 με τιμή κοντά στις 25.000 ευρώ. Παρά την προσιτή τιμή του, η εταιρεία τονίζει ότι το ID.1 δεν θα είναι ένα «φθηνό» αυτοκίνητο, αλλά θα διατηρεί υψηλά στάνταρ σε ποιότητα, τεχνολογία και σχεδίαση.

Όσον αφορά την παραγωγή, η VW δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη την τοποθεσία κατασκευής του ID.1, ωστόσο θεωρείται πιθανό να συναρμολογείται στην Ισπανία, όπου ήδη κατασκευάζονται τα ID.2 και ID.2 X. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει επενδύσεις στην περιοχή, περιλαμβάνοντας και ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών.

Παρότι υπήρξαν συζητήσεις για πιθανή συνεργασία με την Renault, η Volkswagen αποφάσισε να προχωρήσει αυτόνομα στην εξέλιξη του μοντέλου. Η Renault είχε εκφράσει ενδιαφέρον για κοινή ανάπτυξη ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων μαζί με τη VW και την Stellantis, όμως τελικά η γερμανική εταιρεία επέλεξε να στηριχθεί αποκλειστικά στη δική της τεχνογνωσία και στην πλατφόρμα MEB Small.

Με το ID.1, η Volkswagen στοχεύει να προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, με πρακτικότητα, σύγχρονη τεχνολογία και προσιτή τιμή. Αν η αυτονομία των 250 χιλιομέτρων και η τιμή των 20.000 ευρώ επιβεβαιωθούν, το μοντέλο θα μπορούσε να γίνει μια ελκυστική εναλλακτική για όσους θέλουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να ξοδέψουν μια περιουσία.



Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!