NEA

Η Ε.Ε. διατηρεί τον στόχο του 2035 για μηδενικές εκπομπές στα νέα αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε πως θα τηρήσει τον στόχο που ορίζει ότι από το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που θα πωλούνται στην Ε.Ε. θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2, αποκλείοντας έτσι τη διάθεση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων.

Ο Επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας, ανακοίνωσε πως η προγραμματισμένη αναθεώρηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων το 2026 θα επισπευσθεί για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2025, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως οι στόχοι δεν θα αλλάξουν.

«Δεσμευόμαστε στον στόχο του 2035, καθώς και στους στόχους του 2025 και 2030», δήλωσε χτες, παρουσιάζοντας το σχέδιο δράσης της Ε.Ε. για την ενίσχυση του εξηλεκτρισμού της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική έναντι των Κινέζων κατασκευαστών.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε στις 3 Μαρτίου πως οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν πλέον τρία χρόνια -αντί για ένα- για να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών του 2025. Ωστόσο, οργανώσεις όπως η BEUC (Ένωση Καταναλωτών) και η Transport & Environment (T&E) επέκριναν αυτήν την παράταση, υποστηρίζοντας πως μειώνει την πίεση προς τους κατασκευαστές να παράγουν πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αφήνει την Ευρώπη πιο πίσω από την Κίνα.

Η T&E χαρακτήρισε το σχέδιο της Ε.Ε. ως σημαντική παραχώρηση προς τη βιομηχανία και τόνισε πως δεν πρέπει να υπάρξει άλλη. Παράλληλα, ζήτησε από τους νομοθέτες να αντισταθούν στις πιέσεις για αλλαγή των ορίων εκπομπών CO2 για το 2030 και το 2035.

Ο οργανισμός E-Mobility Europe, που εκπροσωπεί κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προμηθευτές και εταιρείες φόρτισης, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την παράταση του 2025 και τόνισε πως η Ευρώπη πρέπει να αντισταθμίσει αυτή την απόφαση με την αποφασιστική εφαρμογή του σχεδίου. Χαιρέτισε, ωστόσο, τη νομοθεσία που θα προταθεί φέτος για τους εταιρικούς στόλους, την ενίσχυση της παραγωγής μπαταριών και την προτεραιότητα στη διασύνδεση των δικτύων φόρτισης και των υποδομών για βαρέα οχήματα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!