Η Mercedes ετοιμάζει την ηλεκτρική έκδοση της GLC, η οποία θα αντικαταστήσει έμμεσα την EQC και θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MB.EA. – Η επίσημη παρουσίασή του αναμένεται στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η στρατηγική της Mercedes αλλάζει, εστιάζοντας πλέον στην ενοποίηση των ηλεκτρικών μοντέλων με τις υπάρχουσες σειρές, αντί για τη δημιουργία ξεχωριστών ηλεκτρικών σειρών με διαφορετικά ονόματα. Έτσι, η GLC EQ θα λανσαριστεί παράλληλα με την ανανεωμένη GLC με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in hybrid εκδόσεις, διατηρώντας σχεδόν πανομοιότυπη σχεδίαση στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
Η νέα ηλεκτρική GLC είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική MB.EA, η οποία θα χρησιμοποιηθεί και στα μελλοντικά ηλεκτρικά C-Class και G-Class, που αναμένονται το 2026. Παράλληλα, εγκαινιάζει το νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης eATS 2.0, το οποίο προέρχεται από το πρωτότυπο Vision EQXX του 2023. Στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοσή του, το σύστημα αποδίδει έως 483 ίππους, ενώ θα υπάρχει και βασική έκδοση με έναν κινητήρα πίσω και 268 ίππους.
Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου 94,5 kWh με τεχνολογία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC), που προσφέρει αυτονομία άνω των 650 χιλιομέτρων. Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 800V, επιτρέποντας φόρτιση έως 320 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει 260 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Το νέο SUV διαθέτει επίσης αντλία θερμότητας, η οποία είναι σημαντικά πιο αποδοτική και συμπαγής από τις σημερινές λύσεις, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση και κλιματισμό. Χάρη στον βελτιστοποιημένο σχεδιασμό της πλατφόρμας, η GLC EQ διαθέτει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο 100 λίτρων στο μπροστινό μέρος (frunk), ενώ ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος φτάνει τα 560 λίτρα, ξεπερνώντας την τρέχουσα GLC.
Η Mercedes έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας, το οποίο ονομάζεται «One Box». Το πεντάλ του φρένου είναι αποσυνδεδεμένο από το φυσικό σύστημα πέδησης και η πέδηση διαχειρίζεται ηλεκτρονικά, επιλέγοντας δυναμικά αν θα χρησιμοποιηθεί αναγεννητική ή μηχανική πέδηση, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ομαλότερη αίσθηση στο φρενάρισμα.
Η νέα GLC EQ θα λανσαριστεί στις αρχές του 2026, με την τιμή της να ανακοινώνεται πιο κοντά στην κυκλοφορία της. Με άμεσους ανταγωνιστές την Audi Q6 e-tron, τη BMW iX3 και την ηλεκτρική Porsche Macan, η Mercedes ποντάρει στο ότι η GLC EQ θα διατηρήσει τη δημοτικότητα της GLC, που είναι το best-seller SUV της μάρκας από το 2015.