Η κινεζική BYD, παρά τον ανταγωνισμό της με την Tesla, θεωρεί ότι οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να συνεργαστούν με κοινό στόχο την επιτάχυνση του τέλους των θερμικών κινητήρων.
Η Stella Li, εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, δήλωσε στους Financial Times πως «ο κοινός εχθρός είναι το αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης» και ότι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να επιταχύνουν την αλλαγή στη βιομηχανία. Δεν μιλά για άμεση συνεργασία με την Tesla στην εξέλιξη νέων μοντέλων, αλλά για μια γενικότερη συντονισμένη προσπάθεια ώστε η ηλεκτροκίνηση να επικρατήσει ταχύτερα.
Η BYD εξελίχθηκε τα τελευταία πέντε χρόνια από μια ανερχόμενη δύναμη σε μία από τις κυρίαρχες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων άνω του 40% το 2024, κυρίως χάρη στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της.
Το γεγονός ότι δεν διαθέτει παρουσία στις ΗΠΑ καθιστά την ανάπτυξή της ακόμη πιο εντυπωσιακή. Η Li χαρακτήρισε την Κίνα ως «πατρίδα της καινοτομίας» στην αυτοκινητοβιομηχανία, προσθέτοντας ότι η κινεζική κυβέρνηση στηρίζει τις ξένες εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα, παρά τις εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ωστόσο, η BYD δεν αναπτύσσεται χωρίς εμπόδια. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατηγορώντας τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες ότι επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις, όπως μειωμένες τιμές σε πρώτες ύλες, φορολογικές ελαφρύνσεις, προνομιακές χρηματοδοτήσεις από κρατικές τράπεζες και χαμηλό κόστος γης για εργοστάσια. Παράλληλα, το Πεκίνο προτρέπει τις κινεζικές εταιρείες να περιορίσουν τις επενδύσεις τους σε ξένους κατασκευαστές.
Παρά τις πολιτικές και εμπορικές πιέσεις, η BYD συνεχίζει την επέκτασή της στην Ευρώπη, επενδύοντας σε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ουγγαρία και την Τουρκία, οι οποίες θα της επιτρέψουν να παρακάμψει τους ευρωπαϊκούς δασμούς.
Η Li τόνισε ότι η εταιρεία δεν επηρεάζεται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, επισημαίνοντας πως «οι καταναλωτές θα επιλέγουν πάντα το καλύτερο προϊόν». Παράλληλα, δεν φαίνεται να ανησυχεί για την απουσία της BYD από την αμερικανική αγορά, καθώς η φίρμα εστιάζει στη συνεχή της ανάπτυξη και στη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.