NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Porsche επενδύει στη Varta για την εξέλιξη μπαταριών υψηλής απόδοσης

Η Porsche εξαγόρασε την πλειοψηφία της V4Drive Battery, θυγατρικής της Varta που παράγει κυλινδρικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, σε μια κίνηση που στοχεύει στη διασφάλιση της προμήθειας στοιχείων υψηλής απόδοσης για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.

Η συμφωνία, που ολοκληρώθηκε αρχές Μαρτίου, σηματοδοτεί μια στρατηγική επέκταση της Porsche στην τεχνολογία μπαταριών, με τη Varta να διατηρεί μειοψηφικό ποσοστό χωρίς επιχειρησιακή επιρροή. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η V4Drive θα μετονομαστεί σε V4Smart, ενώ από τον Απρίλιο τα στοιχεία θα παράγονται τόσο στις νέες εγκαταστάσεις στο Nördlingen όσο και στο υπάρχον εργοστάσιο στο Ellwangen της Γερμανίας.

Τα στοιχεία V4Smart χρησιμοποιούνται ήδη στα Porsche 911 GTS, παρέχοντας επιπλέον ισχύ μέσω του υβριδικού συστήματος T-Hybrid. Σύμφωνα με τον Albrecht Reimold, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Porsche, τα συγκεκριμένα στοιχεία «φέρνουν την τεχνολογία των αγώνων στις μοντέλα παραγωγής, ενισχύοντας τις επιδόσεις του εμβληματικού 911».

Η Porsche συνεχίζει να επενδύει σε δικές της λύσεις μπαταριών, παράλληλα με την ευρύτερη στρατηγική του Volkswagen Group. Η συνεργασία με τη Varta εξασφαλίζει πρόσβαση σε τεχνολογία αιχμής και συμβάλλει στη σταθερότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ παράλληλα μειώνει το κόστος παραγωγής.

Η εταιρεία έχει ήδη ιδρύσει την Cellforce για την ανάπτυξη στοιχείων υψηλής απόδοσης και αναζητά εταίρους για τη δημιουργία ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών 10-29 GWh, επένδυση ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, τα σχέδια της Porsche επηρεάστηκαν από την πτώχευση της σουηδικής Northvolt στις ΗΠΑ, καθώς αυτή ήταν ο αποκλειστικός προμηθευτής υψηλής ενεργειακής πυκνότητας στοιχείων για τα επερχόμενα ηλεκτρικά Boxster και Cayman, καθυστερώντας την ανάπτυξή τους.

Η Porsche είχε θέσει στόχο το 80% των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030, αλλά η χαμηλή ζήτηση στις ΗΠΑ και την Κίνα την αναγκάζει να επανεξετάσει τον προγραμματισμό της. Το 2024, οι πωλήσεις του Taycan μειώθηκαν κατά 49%, ενώ το ηλεκτρικό Macan δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες, με μόλις 18.278 πωλήσεις παγκοσμίως, έναντι 64.517 εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!