PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 2WD [test drive]

Το πετυχημένο S-Cross περισσότερο αναβαθμίστηκε και λιγότερο ανανεώθηκε, στην προσπάθεια του να παραμείνει ένα από τα πιο εμπορικά crossovers της αγοράς.

Μία τριετία μετά από την πρώτη εμφάνιση της τρίτης γενιάς του Suzuki S-Cross, δεν ήταν και πολλά άλλωστε αυτά που χρειαζόταν να αλλάξει ώστε να παραμείνει επίκαιρο.

Βλέπετε, η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να προτιμά τα σταθερά βήματα χωρίς ρίσκα στην μακροχρόνια πορεία της, ωστόσο πριν από μία εικοσαετία σχεδόν, η ιδέα του SX4 (ενός μικρού crossover πόλης και όχι μόνο) ήταν αρκετή ώστε να γεννηθεί ή και να εξελιχθεί μία ολόκληρη κατηγορία.

Το μικρό SX4 (Sedici τότε για τη Fiat) στην επόμενη του γενιά έφερε μαζί το όνομα S-Cross για να μείνει στο τέλος (2021) μονάχα το τελευταίο, σβήνοντας κάπως ορισμένες από τις αναμνήσεις των περασμένων δεκαετιών.

Η ουσία πάντως παρέμεινε ως είχε. Η Suzuki έχει έναν ισχυρό εκπρόσωπο στην κατηγορία των αστικών SUV, μόνο που είναι από τους ελάχιστους (για να μην πούμε η μοναδική) που διατηρεί τις αρχές της επιλογής τετρακίνησης και του προσιτού χαρακτήρα.

Στην περίπτωση της δοκιμής μας βέβαια, έχουμε να κάνουμε με το δικίνητο S-Cross, αξίζει ωστόσο να αναφέρουμε και την περίπτωση της AllGrip έκδοσης, γεγονός που στον ανταγωνισμό κοντεύει να εξαφανιστεί.

Όπως ήταν φυσικό λοιπόν, μετά από τρία και πλέον χρόνια, το ιαπωνικό μοντέλο όφειλε να πάρει ένα boost, ώστε να μη βρεθεί πίσω σε σχέση με τα πιο φρέσκα SUV.

Αυτό δεν είχε να κάνει τόσο με την εξωτερική εμφάνιση ή τους κινητήρες, αλλά με την αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού. Οι κανονισμοί σχετικά με την ασφάλεια έχουν αυστηροποιηθεί επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Έτσι, το S-Cross διαθέτει πλέον από τη βασική κιόλας έκδοση, συστήματα όπως το Lane Keep Assist, το Intelligent Speed Assist ή το Driver Monitoring System, ένα σύστημα που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού μέσω μίας διακριτικής κάμερας πάνω από την οθόνη multimedia στο ταμπλό.

Με αυτό τον τρόπο δεν λείπει τίποτα από πλευράς σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας από το βασικό κιόλας εξοπλισμό, με τη συνέχεια στο περιβάλλον του δημοφιλούς Suzuki να είναι αρκετά πιο γνώριμη. Η εξωτερική εμφάνιση πάνω κάτω γνωστή, με την απλότητα να κυριαρχεί και τις γραμμές να είναι όσο διακριτικές τις θέλει ένας αγοραστής που είναι fan της ουσίας και όχι των εφέ.

Εννοείται πως δε λείπουν τα στοιχεία που το κάνουν μοντέρνο, όπως τα φωτιστικά σώματα LED ή οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες στη μάσκα, ενώ τα μαρσπιέ και οι ράγες είναι εκεί για να τονίσουν τον SUV χαρακτήρα του S-Cross.

Αντίστοιχη ουσία και απλότητα και στο εσωτερικό του ιαπωνικού crossover των 4,305 μέτρων, με μπόλικους φυσικούς διακόπτες, εύκολο στη χρήση infotainment 9 ιντσών (έξυπνο Suzuki Connect) και γενικά μία εργονομία και φιλικότητα στη χρήση που θαυμάζουμε όλοι εμείς που θέλουμε να τα βρίσκουμε όλα μέσα σε ένα λεπτό.

Σύμμαχος σε αυτό το περιβάλλον και η πρακτικότητα, αφού θήκες υπάρχουν σε όλα τα σημεία που χρειάζεται, ενώ το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων επιτρέπει σε πέντε επιβάτες να απλωθούν τόσο ώστε να νιώσουν άνετα στο ταξίδι.

Τα 430 λίτρα για αποσκευές είναι ένας καλός αριθμός για την κατηγορία, και μάλιστα ο σχεδιασμός προσφέρει αρκετό βάθος για να μπορούν να σταθούν όρθιες τσάντες ή και μεγάλες βαλίτσες.

Το μοντέλο της δοκιμής μας φιλοξενεί κάτω από το καπό τον τετρακύλινδρο BoosterJet χωρητικότητας 1.400 κ.εκ. με απόδοση 129 ίππους.

Αυτός συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων και 53 Nm ροπής (μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 0,38 kWh), με αποτέλεσμα το mild hybrid 48V σύστημα να ενισχύει σημαντικά την οικονομία καυσίμου και την αποδοτικότητα στις απαιτητικές στιγμές της επιτάχυνσης.

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι στρωτός και αθόρυβος σε λειτουργία, με το ρόλο του να μην είναι να κάνει «αγρίμι» το S-Cross στην άσφαλτο, αλλά ένα SUV που τα καταφέρνει με αξιοπρέπεια στο δρόμο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα) χωρίς να καταναλώνει περισσότερα από 7 λίτρα/100 χλμ.

Το manual 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει κοντή κλιμάκωση μέχρι την 3η σχέση, ενώ η σφιχτή του αίσθηση κάνει την οδήγηση πιο ενδιαφέρουσα απαιτώντας λίγη περισσότερη προσπάθεια από τον οδηγό.  

Οι άνθρωποι της Suzuki αρέσκονται στις ισορροπίες, κάτι που φαίνεται σε όλες τις πτυχές του S-Cross. Αυτό συμβαίνει και στον τομέα της ανάρτησης (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω), με το πακέτο πλαίσιο-ανάρτηση να είναι αξιοπρεπές στα περάσματα του από το χώμα (+17,5 εκατοστά από το έδαφος) και τα πεζοδρόμια, χωρίς να υστερεί στις κλειστές διαδρομές.

Εννοείται πως το να στρίβεις με το πόδι κολλημένο στο πεντάλ του γκαζιού δεν είναι το δυνατό του σημείο, αλλά είπαμε πως είναι το crossover των ισορροπιών. Αυτό που θα πάρει καλό βαθμό σε όλα, με το άριστα να το κρατά για την… οικιακή οικονομία.

Πέραν δηλαδή της κατανάλωσης καυσίμου που είναι ένα από τα ισχυρά «όπλα» του δικίνητου S-Cross, το ιαπωνικό μοντέλο είναι και από τα πλέον προσιτά της αγοράς. Το ήδη πετυχημένο Suzuki ζητά 22.680 ευρώ, με τη βασική του έκδοση πλέον να είναι πληρέστατη, ενώ όλα τα υβριδικά της εταιρείας συνοδεύονται από 5ετή εγγύηση (3 εργοστασιακά + 2 χρόνια επέκταση) και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 2WD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.373 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 95 kW (129 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 235 Nm (24,0 kgm) / 2.000-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 10 kW (13,6 PS-55 Nm ροπής)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 676 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 121 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.305 × 1.785 × 1.580 mm
175 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535 / 1.505 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.230 lt
Απόβαρο 1.205 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.680€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!