Η Volkswagen, σε συνεργασία με τον μακροχρόνιο εταίρο της FAW Group, σχεδιάζει να λανσάρει 11 νέα μοντέλα αποκλειστικά για την κινεζική αγορά, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως.
Η γκάμα των νέων μοντέλων περιλαμβάνει έξι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δύο plug-in υβριδικά και δύο ηλεκτρικά με σύστημα επέκτασης αυτονομίας, τα οποία θα κυκλοφορήσουν στην Κίνα από το 2026. Παράλληλα, η τοπική μάρκα Jetta θα παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο το 2025, στοχεύοντας στην κατηγορία των προσιτών EVs.
Η Volkswagen ανακοίνωσε πως τα νέα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με προηγμένες ψηφιακές δυνατότητες, όπως αυτόνομη οδήγηση και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού. Επιπλέον, η εταιρεία θα συνεχίσει να εξελίσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης για μελλοντικά υβριδικά και μοντέλα με επέκταση αυτονομίας.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει χάσει έδαφος στην Κίνα έναντι εγχώριων ανταγωνιστών όπως η BYD, που προσελκύουν Κινέζους οδηγούς με ταχύτατα εξελισσόμενα και τεχνολογικά προηγμένα EVs. Το 2024, η VW κατέγραψε πτώση 9,5% στις πωλήσεις της στη χώρα, καθώς ο ανταγωνισμός εντάθηκε και οι οικονομικές προκλήσεις επηρέασαν την καταναλωτική ζήτηση.
Για να ενισχύσει τη θέση της, η VW προσαρμόζει την τεχνολογική της στρατηγική στις ανάγκες της κινεζικής αγοράς, επιτρέποντας στις κοινοπραξίες της να ανταποκρίνονται γρηγορότερα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, συνεργάζεται ήδη με την Xpeng για την ανάπτυξη λογισμικού και συστημάτων ταχυφόρτισης.
Η Volkswagen στοχεύει σε ετήσιες πωλήσεις 4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Κίνα έως το 2030. Μεταξύ 2025 και 2027, η εταιρεία προγραμματίζει να παρουσιάσει περίπου 40 νέα μοντέλα, εκ των οποίων πάνω από τα μισά θα είναι ηλεκτρικά.