Το Dolphin Surf, η ευρωπαϊκή εκδοχή του Seagull, αναμένεται να γίνει ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς όταν λανσαριστεί αργότερα μέσα στο 2025.
Στην Κίνα το Seagull (το Dolphin Surf για τους Ευρωπαίους) κοστίζει κάτι παραπάνω από 9.000 ευρώ, όμως για την ευρωπαϊκή αγορά θα διαθέτει αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό ασφαλείας και πιο ισχυρό κινητήρα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Έτσι, παρόλο που δεν θα είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ευρώπης, η BYD στοχεύει να προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμής-απόδοσης.
Η τιμή του Dolphin Surf εκτιμάται πως θα κυμαίνεται κάτω από τα 20.000 ευρώ, τοποθετώντας το απέναντι σε ανταγωνιστές όπως το Dacia Spring, το Fiat Grande Panda και το Citroën ë-C3. Η αυτονομία του θα ξεπερνά τα 320 χλμ., ανάλογα με την έκδοση της μπαταρίας, και θα προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με το αντίστοιχο κινεζικό μοντέλο.
Στην Κίνα, το Seagull διατίθεται με δύο επιλογές μπαταριών, 30 kWh και 38 kWh, που εξασφαλίζουν αυτονομία 305 και 405 χλμ. αντίστοιχα, σύμφωνα με το τοπικό πρότυπο δοκιμών CLTC. Οι διαθέσιμοι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 74 ή 100 ίππους, όμως για την ευρωπαϊκή αγορά η ισχύς θα φτάνει τους 175 ίππους, ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις και η συνολική οδηγική εμπειρία.
Η BYD συνεχίζει την επέκτασή της στην Ευρώπη, με την κατασκευή δύο νέων εργοστασίων συναρμολόγησης, ένα στην Ουγγαρία που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στα τέλη του 2025 και ένα στην Τουρκία που προγραμματίζεται για το 2026. Τα εργοστάσια αυτά θα παράγουν τόσο ηλεκτρικά όσο και plug-in hybrid μοντέλα, καθώς η εταιρεία διατηρεί μια ισορροπία 50:50 μεταξύ των δύο τεχνολογιών στις ευρωπαϊκές πωλήσεις της.
Σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής της BYD είναι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, η οποία διατίθεται πλέον σε όλα τα μοντέλα της. Το Dolphin Surf θα ενσωματώνει το βασικό επίπεδο του συστήματος «God’s Eye C», που προσφέρει υποβοήθηση οδήγησης Επιπέδου 2, με λειτουργία stop-and-go στον αυτοκινητόδρομο και τη δυνατότητα εκμάθησης συχνών διαδρομών, όπως η καθημερινή μετακίνηση προς τη δουλειά.
Η BYD προχωρά επίσης στην εξέλιξη της νέας πλατφόρμας ταχυφόρτισης «Super-e», η οποία βασίζεται σε ηλεκτρονική αρχιτεκτονική 1000V και υπόσχεται φόρτιση 1 MW, ικανή να προσθέσει 400 χλμ. αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά. Αν και το σύστημα αυτό θα κυκλοφορήσει αρχικά στην Κίνα, η BYD έχει στα πλάνα της να το φέρει και στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η εταιρεία ήδη ξεπέρασε την Tesla σε παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2024, με 4,27 εκατ. μονάδες, ενώ παράλληλα επενδύει σε νέες τεχνολογίες και υποδομές, με στόχο να εδραιωθεί ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Παρά τη σκληρή ανταγωνιστικότητα της αγοράς, η BYD αξιοποιεί το γεγονός ότι κατασκευάζει η ίδια το 70% των εξαρτημάτων της και διαθέτει περισσότερους από 120.000 μηχανικούς έρευνας και ανάπτυξης, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα παραγωγής.
Το Dolphin Surf θα είναι μόνο ένα από τα νέα μοντέλα που θα βοηθήσουν την BYD να εδραιώσει την παρουσία της στην Ευρώπη, με προσιτές τιμές, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και προηγμένη τεχνολογία. Με τη γρήγορη εξάπλωση του δικτύου παραγωγής και τη στρατηγική της εταιρείας να επενδύει στην αυτονομία και την ταχυφόρτιση, η BYD δείχνει ότι δεν στοχεύει απλώς να γίνει ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά να αλλάξει συνολικά τους κανόνες του παιχνιδιού στην αυτοκίνηση.