PINEDΑΓΩΝΕΣ

Ράλι Σαφάρι: Ο Evans είναι ο πρώτος Βρετανός μετά τον McRae που νικά στην Κένυα

Ο Elfyn Evans πήρε τη δεύτερη του φετινή νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), επικρατώντας σε ένα εξαντλητικό ράλι, το οποίο χαρακτηρίστηκε από σκληρές ειδικές διαδρομές και ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ο οδηγός της Toyota και ο συνοδηγός του, Scott Martin, κατάφεραν να αντέξουν σε έναν αγώνα αντοχής, ολοκληρώνοντας τις 21 ειδικές διαδρομές με διαφορά 1 λεπτού και 9,9 δευτερολέπτων από τον Ott Tänak της Hyundai.

Ο Thierry Neuville, αν και αντιμετώπισε σειρά προβλημάτων, ανέβηκε τελικά στην τρίτη θέση, απέχοντας 3 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα από τον νικητή, πετυχαίνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της Hyundai στο ράλι Σαφάρι.

Αυτή ήταν η πρώτη νίκη Βρετανού οδηγού στο Σαφάρι από την επικράτηση του Colin McRae το 2002, ενώ η Toyota παρέμεινε αήττητη στην Κένυα από την επιστροφή της στο WRC το 2021. Ωστόσο, η νίκη του Evans μόνο εύκολη δεν ήταν.

Το φετινό Safari, με μήκος 384 χιλιομέτρων, ήταν ίσως το πιο σκληρό από τότε που επέστρεψε στο ημερολόγιο, με τους περισσότερους οδηγούς να αντιμετωπίζουν μηχανικά προβλήματα.

Ο Evans ξεκίνησε δυναμικά, κερδίζοντας την υπερειδική στη Ναϊρόμπι την Πέμπτη, αλλά έπεσε στην πέμπτη θέση μετά τη δεύτερη ειδική. Ωστόσο, ανέβηκε γρήγορα, πλησιάζοντας τον Tänak, που είχε κερδίσει τις τρεις από τις τέσσερις πρωινές ειδικές της Παρασκευής.

Η ανατροπή ήρθε στην ένατη ειδική, όταν το Hyundai του Εσθονού παρουσίασε πρόβλημα στην ημιαξόνιο, επιτρέποντας στον Evans να περάσει στην κορυφή — την οποία δεν έχασε ξανά, παρά τα δύο κλαταρίσματα και τις εξόδους λόγω έντονης βροχόπτωσης το Σάββατο.

Το Toyota του Evans παρουσίασε μικρό μηχανικό πρόβλημα την Κυριακή, που λύθηκε σε σύνδεσμο. Ο Evans αποφάσισε να μην πιέσει για επιπλέον βαθμούς στην Power Stage, αλλά έφυγε από την Κένυα με 27 βαθμούς, ανοίγοντας τη διαφορά στους 36 βαθμούς από τον Neuville. Το μεγαλύτερο προβάδισμα στην ιστορία του WRC έπειτα από τρεις αγώνες.

Η ατυχία του Tänak τον έριξε προσωρινά στην τρίτη θέση, πίσω από τον Kalle Rovanperä, που βρέθηκε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Evans. Όμως, το Σάββατο ο Φινλανδός χτύπησε δύο φορές, μία για να αποφύγει μια αγέλη ζέβρες και άλλη μία στη βυθισμένη 14η ειδική (Sleeping Warrior), με αποτέλεσμα να καταστραφεί η πίσω αριστερή ανάρτηση του Toyota.

Επιστρατεύθηκαν ακόμα και ιμάντες για προσωρινή επισκευή, αλλά η καθυστέρηση του κόστισε πάνω από έξι λεπτά. Την Κυριακή αποσύρθηκε λόγω προβλήματος στον εναλλάκτη.

Ο Neuville ανέβηκε στην τρίτη θέση μετά από έναν χαοτικό αγώνα, που περιλάμβανε μηχανικά προβλήματα, ποινή ενός λεπτού λόγω καθυστερημένης εκκίνησης, jump start στην πέμπτη ειδική, και προβλήματα ψύξης.

Παρά τα προβλήματα, άντεξε μέχρι τέλους, προσφέροντας σημαντικούς βαθμούς στην Hyundai. Ο Adrien Fourmaux, παρά τις εγκαταλείψεις του Πέμπτη και Παρασκευής, πήρε τους 10 βαθμούς της Super Sunday.

O Takamoto Katsuta βρισκόταν σε τροχιά τέταρτης θέσης, έχοντας ξεπεράσει τροφική δηλητηρίαση και έξι κλαταρίσματα, όμως είχε έξοδο στον τερματισμό της τελευταίας ειδικής. Τερμάτισε πέμπτος, 8 λεπτά και 15,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Evans, με την Toyota να περιμένει να διαπιστώσει αν θα περάσει τον τελικό έλεγχο.

Ο Sami Pajari εκμεταλλεύτηκε την ατυχία του Katsuta και ανέβηκε στην τέταρτη θέση στο ντεμπούτο του στο Safari με την Toyota, παρά τα κλαταρίσματα που αντιμετώπισε. Ο Grégoire Munster οδήγησε την προσπάθεια της M-Sport Ford, φτάνοντας μέχρι την τρίτη θέση την Πέμπτη, όμως τελικά τερμάτισε έκτος, μετά από σειρά προβλημάτων (κλαταρίσματα, ανάρτηση και κιβώτιο).

Ο Gus Greensmith ήταν έβδομος και πρώτος στην κατηγορία WRC2, μπροστά από τον Jan Solans, καθώς ο Oliver Solberg κόλλησε στην άμμο (fesh-fesh) της έβδομης ειδικής και εγκατέλειψε.

Παρακάτω η κατάταξη στην Κένυα. Επόμενο ράλι στην Ισπανία (24-27 Απριλίου), δείτε εδώ τη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!