NEAPINED

O ντίζελ μας αποχαιρετά αργά και σταθερά. Κρίμα.

Η Mercedes εγκαταλείπει οριστικά τον πετρελαιοκινητήρα στον νέο CLA, ενώ και η Volkswagen επανεξετάζει την παρουσία του. Υπάρχει τελικά μέλλον για το diesel, τουλάχιστον στην μικρομεσαία κατηγορία;

Η ανακοίνωση της Mercedes πως ο νέος CLA δεν θα διατεθεί με πετρελαιοκινητήρα, δεν προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής εξέλιξης της φίρμας Markus Schäfer, τα νέα ήπια υβριδικά σύνολα των 48V με τον 1.5 turbo βενζινοκινητήρα πλησιάζουν την απόδοση ενός diesel, χωρίς τους περιορισμούς που αυτός συνεπάγεται.

Παράλληλα, η Mercedes θέλει να μειώσει τη γκάμα της για να περιορίσει την πολυπλοκότητα. Το 2024, μόλις το 6% των CLA που ταξινομήθηκαν στη Γερμανία είχε diesel κινητήρα. Ποσοστό που επιβεβαιώνει πως ο πετρελαιοκινητήρας έχει πλέον ελάχιστο αντίκρισμα στο αγοραστικό κοινό της μικρομεσαίας κατηγορίας, ακόμη και στη Γερμανία.

Η μετακίνηση του νέου CLA C174 προς τα όρια της μεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,72 μέτρα) δεν αλλάζει ιδιαίτερα τα δεδομένα, αφού και σε μεγαλύτερα μοντέλα –όπως η C-Class– το diesel υποχωρεί (10,6% το 2024).

Η Volkswagen, από την πλευρά της, δείχνει προς το παρόν να στηρίζει την τεχνολογία diesel. Παρά την είσοδο νέων εξηλεκτρισμένων εκδόσεων στον επερχόμενο T-Roc και στο ανανεωμένο Golf (Gen 8.5), τα μοντέλα της θα συνεχίσουν -για την ώρα- να προσφέρονται και με πετρελαιοκινητήρες.

Η τελική απόφαση, πάντως, όπως παραδέχεται εκπρόσωπος της εταιρείας, θα εξαρτηθεί από την αποδοχή του κοινού. Ο diesel διατηρεί ακόμη αξιοσημείωτα ποσοστά σε μοντέλα όπως το Golf (19,2%), το Passat (18,2%) και το Tiguan (21,2%), όχι όμως και στον T-Roc, όπου μόλις το 4,4% των ταξινομήσεων του 2024 αφορούσε diesel.

Η εικόνα εκτός VW επιβεβαιώνει την καθοδική πορεία του diesel στην Γερμανία. Τα δύο πιο δημοφιλή κόμπακτ μοντέλα της κατηγορίας -Dacia Sandero και Opel Astra– δεν προσφέρονται πλέον με diesel, ενώ στο Ford Focus έχει απομείνει μόλις μία έκδοση 1.5 EcoBlue με 115 ίππους. Η BMW συνεχίζει να προσφέρει τον 1 Series σε δύο diesel εκδόσεις (150 και 163 ίπποι), όμως και αυτές μειώνονται σε σχέση με το παρελθόν.

Το diesel χάνει έδαφος για λόγους που ξεπερνούν τις πωλήσεις. Τα κόμπακτ αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούνται τόσο διαρκείς μεγάλες αποστάσεις -εκεί που το πλεονέκτημα της ροπής και της κατανάλωσης του diesel δεν παίζεται- αλλά συχνότερα για μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον, όπου τα υβριδικά σύνολα είναι αποδοτικότερα. Επίσης, το diesel συνεχίζει να κουβαλά την αρνητική εικόνα από το σκάνδαλο εκπομπών, που παρότι αποκαλύφθηκε πριν σχεδόν δέκα χρόνια, έχει αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στη συνείδηση του κοινού.

Το μέλλον των λίγων μοντέλων που συνεχίζουν να προσφέρονται με diesel, θα κριθεί με την έλευση της επόμενης γενιάς κινητήρων. Με την Ευρώπη να αυστηροποιεί διαρκώς τα όρια εκπομπών, η εξέλιξη νέων diesel μοιάζει ολοένα και λιγότερο συμφέρουσα για τους κατασκευαστές. Αντιθέτως, η υβριδοποίηση των βενζινοκινητήρων παρουσιάζει μεγαλύτερη προοπτική, ειδικά από τη στιγμή που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη σε πολλές μάρκες, με την Volkswagen να βρίσκεται επίσης σε αυτή τη διαδικασία.

Το συμπέρασμα είναι σαφές: ο diesel στην compact κατηγορία αργοσβήνει. Και αν δεν αντιστραφεί η εικόνα σύντομα, ενδέχεται τα επόμενα χρόνια να αποτελεί πλέον παρελθόν.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!