NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Volkswagen καταργεί τον ιμάντα και την καδένα χρονισμού;

Η Volkswagen φαίνεται πως ετοιμάζει έναν νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς ιμάντα ή καδένα χρονισμού, υιοθετώντας αντ’ αυτών ένα παλιό -αλλά δοκιμασμένο- μηχανικό σύστημα μετάδοσης κίνησης μέσω γραναζιών.

Πρόσφατα σχέδια ευρεσιτεχνίας που ήρθαν στη δημοσιότητα αποκαλύπτουν ότι ο νέος κινητήρας της Volkswagen δεν θα χρησιμοποιεί ούτε οδοντωτό ιμάντα ούτε καδένα για τον συγχρονισμό των εκκεντροφόρων και των βαλβίδων με τον στρόφαλο. Αντίθετα, ο χρονισμός θα γίνεται με γρανάζια, όπως γινόταν στον πεντακύλινδρο 2.5 TDI (EA153) που η εταιρεία είχε παρουσιάσει το 2003 και τοποθετούσε σε T5 Transporter και Touareg.

Η χρήση γραναζιών για τη μετάδοση της κίνησης στον χρονισμό δεν είναι κάτι καινούριο για τη γερμανική εταιρεία. Είκοσι και πλέον χρόνια πριν, η Volkswagen είχε ήδη εφαρμόσει αυτό το σύστημα, προσφέροντας μεγάλη αξιοπιστία και μακροχρόνια αντοχή. Τα νέα σχέδια δείχνουν πως η τεχνολογία αυτή μπορεί να κάνει επιστροφή, ενδεχομένως σε ένα νέο εξηλεκτρισμένο σύστημα πρόωσης.

Κινητήρας 2.8 TDI (EU3, 2003)

Ο κινητήρας που παρουσιάζεται στα σχέδια φαίνεται να έχει άμεσο ψεκασμό και έναν μόνο εκκεντροφόρο, στοιχείο που ίσως υποδηλώνει επιστροφή στη λύση των δύο βαλβίδων ανά κύλινδρο. Αυτό θα ήταν ένα ακόμη σημάδι ότι ο κινητήρας δίνει προτεραιότητα στη μακροχρόνια αντοχή και όχι στην υψηλή απόδοση.

Το νέο μοτέρ, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα μπορούσε να είναι κατάλληλο τόσο για βενζίνη όσο και για πετρέλαιο, και ίσως ενταχθεί σε κάποιο υβριδικό σύστημα διάταξης range-extender, όπως στο e-Power της Nissan, όπου ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την παροχή ενέργειας στον ηλεκτροκινητήρα.

Τα γρανάζια μεταδίδουν επίσης την κίνηση σε όλα τα βοηθητικά συστήματα, όπως είναι η αντλία νερού, η αντλία λαδιού, ο συμπιεστής του κλιματιστικού και η υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού. Το πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα είναι κόμπακτ, απαιτεί μικρότερη ή καθόλου συντήρηση και προσφέρει μεγάλη ακρίβεια στη μετάδοση ισχύος. Από την άλλη, μειονεκτεί σε επίπεδο θορύβου και απαιτεί περισσότερο χώρο εμπρός από τον κινητήρα.

Αν και η μετάδοση με γρανάζια δεν είναι άφθαρτη, είναι πολύ λιγότερο ευάλωτη στη φθορά από έναν ιμάντα, που αν κοπεί προκαλεί σοβαρή ζημιά. Η Volkswagen ίσως ετοιμάζει ένα θερμικό μοτέρ που μπορεί να λειτουργήσει αξιόπιστα ακόμη και στο περιθώριο της εξηλεκτρισμένης εποχής, ως συμπληρωματική πηγή ενέργειας σε υβριδικά ή άλλα εναλλακτικά συστήματα πρόωσης.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη αποκάλυψη συνοδεύτηκε από μια δόση χιούμορ, καθώς η βασική ιδέα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα ταιριάζουν σχεδόν απόλυτα με εκείνα του 2.5 TDI του 2003. Η επιλογή της 1ης Απριλίου για τη δημοσιοποίησή της δεν είναι μάλλον τυχαία. Ωστόσο, ακόμη και αν πρόκειται για έξυπνη αναβίωση μιας παλιάς τεχνολογίας, η συζήτηση που άνοιξε γύρω από τις επιλογές στον χρονισμό των μελλοντικών θερμικών κινητήρων, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!