Η ομάδα από το Woking ταξιδεύει στη Suzuka με δύο συνεχόμενες νίκες. Θα μπορέσει κάποια αντίπαλος να της χαλάσει το σερί;
Η φετινή σεζόν της Formula 1 έχει ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο για την McLaren, που έχει ήδη στο ενεργητικό της δύο νίκες, σε Αυστραλία και Σανγκάη. Αν και τα δύο Grand Prix ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά, τα λάθη και τα μικρά προβλήματα των υπόλοιπων ομάδων δεν στάθηκαν αρκετά για να εκμεταλλευτούν την όποια αστάθεια του δίδυμου Lando Norris και Oscar Piastri.
Η Suzuka είναι μια πίστα που απαιτεί απόλυτη ακρίβεια και ρυθμό. Ο κλασικός ιαπωνικός αγώνας διεξάγεται φέτος ως ο τρίτος γύρος του πρωταθλήματος και ενδέχεται να δούμε σημαντικές αλλαγές στις ισορροπίες. Οι ομάδες είχαν αρκετό χρόνο να μελετήσουν τις επιδόσεις τους στους πρώτους αγώνες και να δοκιμάσουν νέα στήσιμο και λύσεις στον προσομοιωτή. Επίσης, έχει ξεκινήσει και ο «αγώνας» των αναβαθμίσεων, με αρκετές ομάδες να φέρνουν βελτιώσεις στην Ιαπωνία.
Η Red Bull, πέρα από τεχνικές αλλαγές, προχώρησε και σε αναδιάρθρωση στο οδηγικό της δίδυμο. Ο Liam Lawson επέστρεψε στην Toro Rosso, δίνοντας τη θέση του στον Yuki Tsunoda, που θα αγωνιστεί για πρώτη φορά δίπλα στον Max Verstappen στο μεγάλο τουρνουά της πατρίδας του. Η ομάδα μάλιστα θα παραταχθεί με ειδική επετειακή λευκή εμφάνιση, εμπνευσμένη από την Honda.

Μήκος πίστας: 5,807 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 53
Συνολική απόσταση αγώνα: 307,471 χιλιόμετρα
Αριθμός στροφών: 18 (8 αριστερές / 10 δεξιές)
Ρεκόρ γύρου (αγώνας): 1:30.983 (Lewis Hamilton, 2019)
Απόλυτο ρεκόρ πίστας: 1:27.064 (Sebastian Vettel, Q3 2019)
Απόσταση από pole position μέχρι το πρώτο φρενάρισμα: 276,8 μέτρα
Μήκος pit lane: 395 μέτρα
Ποσοστό γύρου με τέρμα γκάζι: 62%
Ποσοστό διαδρομής με τέρμα γκάζι: 69%
Μέγιστη ταχύτητα: 310 χλμ./ώρα
Ζώνες DRS: 1 (από την έξοδο της τελευταίας στροφής μέχρι τη στροφή 1)
Πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας: 50%
Γόμες ελαστικών Pirelli: C1, C2 και C3 (οι πιο σκληρές της γκάμας)
Ο καιρός, που συχνά παίζει σημαντικό ρόλο στη Suzuka, ίσως μπερδέψει και φέτος τις προβλέψεις. Αν και τα δοκιμαστικά αναμένονται στεγνά, την Κυριακή υπάρχει αυξημένη πιθανότητα για βροχή.
Η διαδρομή των 5,807 χιλιομέτρων στην περιοχή Mie παραμένει από τις αγαπημένες των οδηγών. Με συνεχή αλλαγή κατεύθυνσης, τεχνικές στροφές, όπως η σφιχτή Spoon και η γρήγορη 130R, αλλά και με ελάχιστα περιθώρια λάθους, το παραδοσιακό ιαπωνικό σιρκουί δεν συγχωρεί αστοχίες. Εδώ δεν υπάρχουν μεγάλες ασφαλτοστρωμένες ζώνες διαφυγής αλλά κλασικές αμμοπαγίδες.
Οι οδηγοί διανύουν σχεδόν το 70% κάθε γύρου με τέρμα το γκάζι, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 310 χλμ./ώρα. Το σύστημα DRS ενεργοποιείται μόνο στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, καθώς η FIA αποφεύγει για λόγους ασφαλείας να επεκτείνει τη ζώνη στην προσέγγιση της 130R. Οι πιο κατάλληλες ευκαιρίες για προσπέρασμα βρίσκονται στην πρώτη στροφή, στη στροφή 11 και στην τελευταία σικέιν.
Η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της -C1, C2 και C3- λόγω των υψηλών πλευρικών φορτίων που δέχονται τα ελαστικά στην πίστα. Με δεδομένη την έντονη φθορά, αναμένεται στρατηγική δύο pit-stop, εφόσον δεν βρέξει.
Σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις, το κλειδί είναι η ισορροπία. Η σταθερότητα στις γρήγορες στροφές και το καλό κράτημα στον εμπρός άξονα είναι κρίσιμα στοιχεία, χωρίς όμως υπερβολικά κάθετα φορτία που θα επιβαρύνουν την τελική ταχύτητα. Ο άνεμος, που αλλάζει συχνά κατεύθυνση λόγω της εγγύτητας με τη θάλασσα, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο των ομάδων.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο αν η Ferrari, η Mercedes ή η Red Bull θα μπορέσουν να σπάσουν το σερί της McLaren και να ανεβούν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Το τρίτο Grand Prix της σεζόν αναμένεται να προσφέρει ακόμα έναν σφιχτό και αμφίρροπο αγώνα, με πιθανές εκπλήξεις, τόσο στην πίστα όσο και στις στρατηγικές.
GRAND PRIX ΙΑΠΩΝΙΑΣ | |
Παρασκευή 04 Απριλίου 2025 | |
Ελεύθερα FP1 Ελεύθερα FP1 | 05:30-06:30 09:00-10:00 |
Σάββατο 05 Απριλίου 2025 | |
Ελεύθερα FP3 Κατατακτήριες αγώνα | 05:30-06:30 09:00-10:00 |
Κυριακή 06 Απριλίου 2025 | |
Αγώνας | 08:00 |
Βαθμολογία F1 | Πρόγραμμα F1 |
ΡΑΛΙ ΙΣΠΑΝΙΑΣ (ΚΑΝΑΡΙΑ) | |
24-27 Απριλίου 2025 | |
Βαθμολογία WRC | Πρόγραμμα WRC |
Suzuka – Βασικά Στοιχεία Πίστας
- Μήκος πίστας: 5,807 χιλιόμετρα
- Αριθμός γύρων: 53
- Συνολική απόσταση αγώνα: 307,471 χιλιόμετρα
- Αριθμός στροφών: 18 (8 αριστερές / 10 δεξιές)
- Ρεκόρ γύρου (αγώνας): 1:30.983 (Lewis Hamilton, 2019)
- Απόλυτο ρεκόρ πίστας: 1:27.064 (Sebastian Vettel, Q3 2019)
- Απόσταση από pole position μέχρι το πρώτο φρενάρισμα: 276,8 μέτρα
- Μήκος pit lane: 395 μέτρα
- Ποσοστό γύρου με τέρμα γκάζι: 62%
- Ποσοστό διαδρομής με τέρμα γκάζι: 69%
- Μέγιστη ταχύτητα: 310 χλμ./ώρα
- Ζώνες DRS: 1 (από την έξοδο της τελευταίας στροφής μέχρι τη στροφή 1)
- Πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας: 50%
- Γόμες ελαστικών Pirelli: C1, C2 και C3 (οι πιο σκληρές της γκάμας)