NEAPINED

To ηλεκτρικό minicar της Nissan θα είναι εντελώς διαφορετικό από το Twingo

Η ιαπωνική εταιρία θα αποκτήσει ένα προσιτό ηλεκτρικό minicar, βασισμένο στην επόμενη γενιά του Renault Twingo, με κοινή πλατφόρμα και το 80% των εξαρτημάτων να είναι κοινά.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Renault, η νέα αυτή συνεργασία θα αποδώσει καρπούς από το 2026, όταν και θα παρουσιαστεί η εκδοχή της Nissan, η οποία θα εξελιχθεί από την ίδια την εταιρία. Η Renault δεν έδωσε περαιτέρω τεχνικές λεπτομέρειες, ωστόσο το νέο Twingo αναμένεται να έχει τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.

Η εξέλιξη προσιτών εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων είναι πλέον προτεραιότητα για τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές μάρκες, καθώς η πίεση από κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD με το Seagull και η Leapmotor με το T03, αυξάνεται συνεχώς. Το Twingo έχει εξελιχθεί με στόχο τη χαμηλή τιμή, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα AmpR Small σε μικρότερη κλίμακα από ό,τι στο Renault 5.

Σύμφωνα με τη Renault, το κόστος υλικών έχει μειωθεί κατά 40% σε σχέση με το Renault 5, ενώ το αυτοκίνητο θα αποτελείται μόλις από 750 εξαρτήματα, διευκολύνοντας τη συναρμολόγηση και περιορίζοντας το κόστος. Ως πηγή ενέργειας θα χρησιμοποιούνται μπαταρίες τεχνολογίας LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου), οι οποίες θεωρούνται οικονομικότερες σε σχέση με τις πιο διαδεδομένες NMC.

Η παραγωγή του νέου Twingo θα γίνει στο εργοστάσιο της Renault στο Novo Mesto της Σλοβενίας, ενώ η εξέλιξή του πραγματοποιήθηκε από το τμήμα Ampere EV της Renault, σε συνεργασία με μηχανικούς στην Κίνα. Η εταιρία στοχεύει σε μείωση του χρόνου εξέλιξης ενός νέου μοντέλου στις 100 εβδομάδες από την τελική έγκριση του σχεδιασμού μέχρι την έναρξη παραγωγής.

Το ηλεκτρικό city-car της Nissan εντάσσεται στη νέα φάση της συμμαχίας Renault-Nissan και θα συμβάλλει στην καλύτερη αξιοποίηση του εργοστασίου στο Novo Mesto. Παράλληλα, η Nissan ανακοίνωσε πως δεν θα επενδύσει τελικά έως 600 εκατ. ευρώ στην Ampere, όπως προέβλεπε προηγούμενο σχέδιο, ενώ θα μεταβιβάσει και τις δραστηριότητές της στην Ινδία στη Renault.

Η Nissan, υπό τη νέα ηγεσία του Ivan Espinosa, επιδιώκει τη σημαντική μείωση του χρόνου εξέλιξης των νέων μοντέλων -από τους 52 μήνες στους 30- ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική απέναντι στους γρηγορότερους ρυθμούς των κινεζικών κατασκευαστών.

Η Renault προγραμματίζει και μια ακόμη έκδοση του Twingo για τη Dacia, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τα επόμενα χρόνια με τιμή κάτω από 18.000 ευρώ. Παράλληλα, το νέο Micra, επίσης ηλεκτρικό και βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το Renault 5, θα παραχθεί στη Γαλλία και θα παρουσιαστεί μέσα στο 2025.

Εν τω μεταξύ, ένα πιθανό σχέδιο συνεργασίας με τη Volkswagen για το Twingo δεν προχώρησε. Η VW εξελίσσει το δικό της οικονομικό ηλεκτρικό minicar, βασισμένο στο πρωτότυπο ID Every1, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Autoeuropa της Πορτογαλίας από το 2027.

Προς το παρόν, δεν έχουν ανακοινωθεί άλλοι συνεργάτες για το πρότζεκτ, ωστόσο όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Renault Duncan Minto, η εταιρεία παραμένει «ανοικτή σε συνεργασίες που δημιουργούν αξία».

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!