NEA

Η Κίνα ίσως εξαναγκάσει μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε συγχώνευση

Η Changan θα μπορούσε να συγχωνευτεί με την Dongfeng ώστε να ξεπεράσει την BYD και να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στην Κίνα.

Η κινεζική κυβέρνηση, κουρασμένη από το μπάχαλο των αργοκίνητων κρατικών κατασκευαστών αυτοκινήτων, φαίνεται έτοιμη να πάρει τα πράγματα στα χέρια της. Ο στόχος; Να συγχωνεύσει κάποιες από τις μεγαλύτερες κρατικές εταιρείες ώστε να κοντράρουν στα ίσα την BYD, που προς το παρόν τρέχει μόνη της και βγαίνει πρώτη.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, εξετάζεται η συγχώνευση της Changan με τη Dongfeng, κάτι που θα δημιουργούσε έναν γίγαντα της ηλεκτροκίνησης που ίσως ξεπεράσει και την ίδια την BYD. Ναι, τόσο σοβαρά το πήραν.

Κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης στο Πεκίνο, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Εποπτείας Κρατικών Περιουσιακών Στοιχείων της Κρατικής Επιτροπής του Συμβουλίου ζήτησε από τους κατασκευαστές να αναδιαρθρωθούν και να ευθυγραμμίσουν τις δραστηριότητές τους. Ή, σε απλά ελληνικά: «Μαζευτείτε γιατί δεν πάτε πουθενά έτσι».

Η επιτροπή επιβλέπει περίπου 100 κρατικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους τις Chongqing Changan Automobile, Dongfeng Motor Corp και China FAW Group, σύμφωνα με το Nikkei Asia.

Ήδη από τον Φεβρουάριο, το South China Morning Post είχε αναφέρει ότι εξετάζεται η τοποθέτηση της Dongfeng και της Changan κάτω από μία κοινή ομπρέλα. Αν γίνει αυτό, η νέα οντότητα θα μπορούσε να γίνει η μεγαλύτερη δύναμη στον τομέα των EV στην Κίνα. Σαν να φτιάχνεις ρομπότ από δύο παλιά τρανζίστορ και ελπίζεις να νικήσει ένα Tesla.

Όπως δήλωσε αναλυτής της Morgan Stanley: «Η αναδιάρθρωση, αν πραγματοποιηθεί, θα είναι μεγάλο βήμα προς τη συγκέντρωση του κλάδου και κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας». Σε ελεύθερη μετάφραση: «Πρέπει επιτέλους να σοβαρευτούν».

Πέρσι, η Changan πούλησε 2,68 εκατομμύρια οχήματα και η Dongfeng 2,48 εκατομμύρια. Αλλά οι πωλήσεις EV τους ήταν τόσο εντυπωσιακές όσο μια βιντεοκασέτα το 2025, δηλαδή σχεδόν καθόλου.

Ο Ivan Li, διαχειριστής κεφαλαίων, δήλωσε: «Οι ανακοινώσεις τους δείχνουν πιθανή συγχώνευση των κρατικών μητρικών εταιρειών, αν και τίποτα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο». Και όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά…

Οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να έχουν βαθιές συνεργασίες με ξένους κατασκευαστές: η Dongfeng με τη Nissan, Honda, Peugeot και Citroen, ενώ η Changan με τη Ford και τη Mazda. Αυτές οι συμμαχίες είναι σαν παλιές σχέσεις… δεν ξεμπλέκεις εύκολα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!