NEA

Porsche: Στην τελική ευθεία η πλήρως ηλεκτρική Cayenne

Η τέταρτη γενιά της Cayenne εξελίσσεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και αναμένεται να λανσαριστεί το 2026, χωρίς όμως να αντικαταστήσει άμεσα τις υπάρχουσες θερμικές και υβριδικές εκδόσεις.

Η Porsche ετοιμάζει το τέταρτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της γκάμας της -μετά τις Taycan, Macan και 718- και πρόκειται για την επόμενη γενιά της Cayenne. Το νέο μοντέλο βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών και θα κατασκευάζεται στην Μπρατισλάβα, στις εγκαταστάσεις του ομίλου VW που εξυπηρετούν πολλαπλές μάρκες.

Παρά την έλευση της ηλεκτρικής Cayenne, η Porsche έχει ξεκαθαρίσει πως οι εκδόσεις με θερμικό κινητήρα και plug-in υβριδικά συστήματα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και να διατίθενται παράλληλα, τουλάχιστον μέχρι και μετά το 2030.

Η νέα Cayenne βασίζεται στην πλατφόρμα PPE, την οποία η Porsche εξελίσσει από κοινού με την Audi. Όπως και στην εξηλεκτρισμένη Macan, αξιοποιείται η τεχνολογία 800 Volt και υποστηρίζεται ταχυφόρτιση με ισχύ άνω των 270 kW. Η φόρτιση έως το 80% της μπαταρίας θα είναι εφικτή σε λιγότερο από 25 λεπτά. Όταν η φόρτιση γίνεται σε υποδομές με 400 Volt, η πλατφόρμα επιτρέπει το λεγόμενο «Bank-Laden» για ταχύτερη αναπλήρωση ενέργειας.

Το σύστημα κίνησης περιλαμβάνει δύο μόνιμα διεγερμένους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες (PSM), οι οποίοι εξασφαλίζουν τετρακίνηση. Η συνολική ροπή ξεπερνά τα 1.000 Nm, ενώ με ενεργοποίηση του overboost η ισχύς ανεβαίνει σε επίπεδα πάνω από 600 ίππους.

Η μπαταρία λιθίου έχει χωρητικότητα αντίστοιχη με αυτή της Macan -δηλαδή έως και 100 kWh- και αποτελείται από δώδεκα πρισματικά στοιχεία, των οποίων ο αριθμός προσαρμόζεται ανάλογα με το μεταξόνιο. Η τεχνολογία περιλαμβάνει επίσης torque vectoring, τετραδιεύθυνση και αερανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (PASM).

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Οπτικά, η ηλεκτρική Cayenne θα δανείζεται πολλά στοιχεία από την Taycan, όπως τα χαμηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα και το έντονα σμιλεμένο καπό. Η σχεδίαση παραμένει πιστή στον SUV χαρακτήρα με έντονα τονισμένα φτερά και μια έντονα κεκλιμένη πίσω πόρτα. Το πίσω μέρος θα ξεχωρίζει με λεπτές λωρίδες φωτισμού που ενώνονται με LED μπάρα, ενώ θα διαθέτει και διαχύτη. Από πλευράς αμαξώματος, πέρα από την κλασική έκδοση, θα υπάρξει και coupé έκδοση.

Τα τελευταία πρωτότυπα εντοπίστηκαν στο Nürburgring και σε βόρειες περιοχές, όπου ξεχωρίζουν από τα πιο φαρδιά φτερά σε σχέση με τη Macan, τις μεγαλύτερες διαστάσεις ελαστικών και τις πιο ογκώδεις δαγκάνες των φρένων. Η εμπρός όψη θα είναι επίσης διαφοροποιημένη, χωρίς διπλούς προβολείς, όπως στην Macan.

Στο εσωτερικό, η Cayenne υιοθετεί ψηφιακό πίνακα οργάνων και το γνώριμο τριάκτινο τιμόνι της Porsche με μικρό αερόσακο. Στο ταμπλό υπάρχει πρόσθετη οθόνη για τις ενδείξεις άνεσης και πολυμέσων, συνεχίζοντας τη σχεδιαστική γραμμή των υπόλοιπων εξηλεκτρισμένων μοντέλων της εταιρείας.

Η ηλεκτρική Cayenne θα τοποθετηθεί κάτω από το νέο ηλεκτρικό μοντέλο «K1» που η Porsche σχεδιάζει να παρουσιάσει το 2028. Το K1 θα συναρμολογείται στη Λειψία και θα αποτελέσει το νέο κορυφαίο SUV της φίρμας. Μέχρι τότε, η Cayenne EV έρχεται να προσθέσει έναν ακόμη κρίκο στη μετάβαση της Porsche προς την ηλεκτροκίνηση, χωρίς να κόψει δεσμούς με την υπάρχουσα βάση της.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!