Τι συμβαίνει όταν μια καλή πλατφόρμα (eCMP) συνδυάζεται με ένα αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα και όλα μαζί ντύνονται με ένα κοστούμι ιταλικής φινέτσας και υπογραφής;
Μερικά χρόνια πριν, το FIAT 500e, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο νέας γενιάς της ιταλικής φίρμας είχε δημιουργήσει αίσθηση με την κομψότητα και με το αποδοτικό, made in Italy σύστημα διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας που διέθετε. Τώρα είναι η σειρά του μεγαλύτερου, 600e (εδώ η δοκιμή του Fiat 600 Hybrid 1.2 100 PS) να δώσει τα διαπιστευτήριά του, υπό την αιγίδα πλέον της Stellantis.
Σεβόμενος την ιστορία του ονόματος και με εμφανή διάθεση να βασιστεί επάνω στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του 500, ο Dario Pellegrino, υπό την επίβλεψη του διευθυντή σχεδιασμού της FIAT, François Leboine, κατάφερε να δημιουργήσει ένα πραγματικά φρέσκο και καλαίσθητο οπτικά αποτέλεσμα.
Και αυτό δεν αντανακλά την υποκειμενική άποψη του γράφοντα αλλά γίνεται άμεσα εμφανές στο δρόμο, από τον τρόπο που στέφουν οι περαστικοί το βλέμμα τους για να το χαζέψουν.
Με μήκος 4,17 μέτρα, το ιταλικό μοντέλο στοχεύει στην καρδιά των B-SUV. Και παρότι προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο, χάρη σε λεπτομέρειες όπως τα μαύρα προστατευτικά των θόλων, τα μαρσπιέ και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 19,9 εκ., χαρίζει μία επιπρόσθετη νότα περιπέτειας.
Η ίδια μίνιμαλ αισθητική αντανακλάται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο χαρακτηρίζεται από την απλότητα. Είναι προφανές πως οι άνθρωποι της FIAT δεν ακολούθησαν την πεπατημένη.
Η όμορφη διχρωμία της καμπίνας, ο πεπλατυσμένος σχεδιασμός του ταμπλό και η μεγάλη κεντρική θήκη για αντικείμενα με το αναδιπλούμενο πολύπτυχο καπάκι που θυμίζει θήκη ακριβού τάμπλετ, είναι μερικά από τα στοιχεία που διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη πρόταση.
Αναφορικά με τα χρησιμοποιούμενα υλικά, θετικά αποτιμάται η χρήση vegan δερμάτινων επενδύσεων για τα καθίσματα στην έκδοση La Prima της δοκιμής, καθώς και η εικόνα των περισσότερων πλαστικών του ταμπλό.
Στην προσπάθεια ωστόσο να διατηρηθεί το κόστος σε όσο το δυνατό χαμηλότερα επίπεδα, υπάρχουν και μερικές επιφάνειες με πιο σκληρά πλαστικά.
Περνώντας στη θέση οδήγησης, αυτή ρυθμίζεται εύκολα στα μέτρα του οδηγού και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Το τιμόνι είναι όμορφο και με σωστή διάμετρο, χωρίς ωστόσο να μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση από το δρόμο.
Πίσω από αυτό αντικρίζει κανείς ένα μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” που προβάλλει τις βασικές πληροφορίες ενώ πιο δεξιά, στο κέντρο της κονσόλας, υπάρχει μία ευρυγώνια οθόνη 10,25” για το infotainment.
Η συγκεκριμένη δείχνει επεξεργαστικά να έχει, ενίοτε, μία μικρή καθυστέρηση στην απόκριση. Το μενού της δεν έχει τόσο βάθος όσο άλλων υλοποιήσεων αλλά και πάλι, προσφέρει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και δεν θα αφήσει παραπονεμένο το χρήστη.
Γενικότερα, το επίπεδο εξοπλισμού, είτε μιλάμε για την άνεση, είτε για τα συστήματα ασφαλείας, κρίνεται πλήρες.
Αντίστοιχα επαρκείς είναι και οι προσφερόμενοι χώροι, με βάση την κατηγορία και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν με σχετική άνεση δύο ενήλικους και ίσως και ένα τρίτο, χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις.
Το διαμέρισμα αποσκευών, με τη σειρά του, προσφέρει εύκολη πρόσβαση και μπορεί να μεταφέρει έως 360 λίτρα, ως έχει, ή 1.231 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Επιστρέφοντας στον οδηγό και σε ό,τι έχει να κάνει με θέματα εργονομίας, πέρα από την εξοικείωση που θα χρειαστεί με το ραδιόφωνο και τον κλιματισμό, μια δυο μέρες θα του πάρει να συνηθίσει και το κιβώτιο, που λειτουργεί με μία σειρά κουμπιών, στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Για την κίνηση, πέρα από το D, έχει μία δεύτερη επιλογή, B, ώστε να εκμεταλλεύεται καλύτερα την ανάκτηση της ενέργειας κατά την πέδηση. Επιπρόσθετα, χάρη στο «Drive Mode» μπορεί να διαλέξει μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης, Eco, Normal και Sport, τα οποία μεταβάλλουν ανάλογα το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Αυτό που εκπλήσσει θετικά, από τις πρώτες μέρες της συνύπαρξης με το 600e, είναι η κατανάλωσή του, ανεξαρτήτως προγράμματος. Η ηλεκτρική διαχείριση του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική.
Ειδικά στο Eco, σε βαθμό που να μπορεί ρεαλιστικά να δώσει μονοψήφια νούμερα κατανάλωσης -υπό συγκεκριμένες συνθήκες- και να ξεπεράσει τα 300 km αυτονομίας, για τα ονομαστικά 54 kWh της μπαταρίας του.
Αν πάλι το ζητούμενο είναι η ζωντάνια, τότε το πρόγραμμα Sport αποτελεί μονόδρομο. Εδώ βελτιώνεται αισθητά η απόκριση του δεξιού πεντάλ και παρότι δεν πρόκειται να βάλει κανείς φωτιά στο δρόμο (καθώς μιλάμε για ένα EV των 156 PS) οι επιδόσεις του θα ικανοποιήσουν απόλυτα το μέσο οδηγό. Ενδεικτικά, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 9 sec, χαρίζοντας μία σβέλτη εκκίνηση από στάση.
Σαν αίσθηση στο δρόμο, το FIAT 600e στοχεύει κυρίως στην άνεση και στην ευκολία στη χρήση. Η καλή ηχομόνωση της καμπίνας, ακόμα και σε σχετικά υψηλές ταχύτητες, αποτιμάται θετικά. Το τιμόνι κόβει αρκετά και βοηθά σε ελιγμούς και σε στενά της πόλης. Τα φρένα είναι σε κάθε σενάριο αποδοτικά.
Οι αναρτήσεις, ωστόσο, θα περάσουν ένα στίγμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος εντός. Σε καμία περίπτωση ενοχλητικό, αλλά ικανό να το αντιληφθεί ο οδηγός. Επίσης, εμφανές είναι και το pitching, μία τάση του αμαξώματος να παίρνει κλίση ως προς το διαμήκη άξονα, όταν πατάς τέρμα γκάζι ή φρένο.
Αν είναι τα παραπάνω λόγος να το ξανασκεφτεί κανείς, θα λέγαμε όχι. Συνολικά το αυτοκίνητο είναι φρέσκο, βασίζεται σε ένα πολύ καλό πάτωμα, διαθέτει ένα ακόμα καλύτερο ηλεκτρικό σύστημα και, τέλος, συνοδεύεται από μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.
Εφόσον το ζητούμενο δεν είναι το fan-to-drive και η ιλιγγιώδης επιτάχυνση αλλά η ασφαλής μετακίνηση, με άνεση και στιλ, τότε σίγουρα αξίζει τον κόπο μια επίσκεψη στις εκθέσεις της FIAT.
Fiat 600 Hybrid 1.2 100 PS [test drive]
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT
FIAT 600e La Prima – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | 115 kW (156 PS), 260 Nm | |||
Θέση | Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση | |||
Μπαταρία | Ιόντων Λιθίου, αρχιτεκτονικής 400V με 102 κελιά και εγγύηση 8 έτη/ 160.000 km | |||
Θέση | Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox (11 kW): 5.75 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 28 λεπτά 31→248 χλμ. |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,0 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 15,2 kWh/100 km, 15.5 kWh/100 km | |||
Εργοστασιακή αυτονομία | 409 km (WLTP) | |||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 54 kWh (καθαρή 50,8 kWh) | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 330 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 302 mm/ δίσκοι 268 mm | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Goodyear EfficientGrip Performance 2, 215/55 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.171 × 1.781 × 1.523 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) Απόσταση από το έδαφος |
– / – mm 200 mm |
|||
Μεταξόνιο | 2.562 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 360 lt (έως 1.231 lt) | |||
Απόβαρο | 1.595 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 35.000€ (από 23.879€ με προωθ. ενέργεια και επιδότηση) |