Μόνο για λίγους και με πολλά εκατομμύρια ευρώ, οι μελλοντικές Icona ίσως αποκτήσουν ξανά επιλογέα «χτένι».
Η Ferrari εξετάζει το ενδεχόμενο να επαναφέρει το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, έστω και περιορισμένα, σε μελλοντικά συλλεκτικά της μοντέλα. Η πρωτοβουλία αυτή δεν αφορά τη βασική γκάμα, αλλά τη σειρά Icona, με εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή και προορισμό λίγους και εκλεκτούς συλλέκτες.
Όπως δήλωσε ο υπεύθυνος εξέλιξης της Ferrari, Gianmaria Fulgenzi, στην αυστραλιανή ιστοσελίδα Carsales, υπάρχει διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από πλούσιους πελάτες για την επιστροφή του χαρακτηριστικού χειροκίνητου επιλογέα με διάταξη «χτένι». Το συγκεκριμένο στοιχείο έχει αφαιρεθεί από τα μοντέλα της Ferrari από το 2012, αλλά φαίνεται πως διατηρεί ισχυρή συναισθηματική αξία για αρκετούς.
Ο Lewis Hamilton, ο οποίος από φέτος ανήκει και επίσημα στην ομάδα της Ferrari στη Formula 1, έχει εκφράσει δημόσια την επιθυμία να οδηγήσει μια σύγχρονη Ferrari με τρία πεντάλ, ιδανικά εμπνευσμένη από την εμβληματική F40. Η προσθήκη ενός χειροκίνητου κιβωτίου σε μοντέλα όπως τα Monza SP1/SP2 ή η Daytona SP3 θα αύξανε τη συλλεκτική τους αξία, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη σύνδεση με το παρελθόν της εταιρείας.
Ωστόσο, η τεχνική πρόκληση δεν είναι μικρή. Η Ferrari θα πρέπει να εξελίξει από την αρχή ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο, ειδικά αν αυτό συνδυάζεται με V12 κινητήρα. Σε μια τέτοια περίπτωση, ενδέχεται να χρειαστεί περιορισμός της ροπής, ώστε να διασφαλιστεί η ευχρηστία και η αξιοπιστία του κιβωτίου.
Αν τελικά προχωρήσει αυτό το project –με πιθανότερη την ονομασία SP4 για τη μελλοντική ειδική έκδοση– το κόστος αναμένεται να αγγίξει αρκετά εκατομμύρια ευρώ ανά μονάδα, καθώς θα πρόκειται για εντελώς νέα μηχανολογική προσέγγιση, αποκλειστικά για ελάχιστα αυτοκίνητα. Η Ferrari φέρεται να προσανατολίζεται προς λύσεις καθαρά θερμικού κινητήρα, χωρίς υβριδικά ή εξηλεκτρισμένα συστήματα.