NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πόση ακτινοβολία έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;


Νέα μελέτη από τη Γερμανία επιβεβαιώνει την ασφάλεια των επιβατών, τονίζοντας ωστόσο την ανάγκη για πιο έξυπνο σχεδιασμό και τα περιθώρια βελτίωσης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημιουργούν ηλεκτρομαγνητικά πεδία μέσω των μπαταριών, των καλωδιώσεων υψηλής τάσης και των ηλεκτρονικών ισχύος, γεγονός που έχει οδηγήσει σε ερωτήματα σχετικά με την πιθανή τους επίδραση στην υγεία.

Μια νέα μελέτη του Ομοσπονδιακού Γραφείου Προστασίας από την Ακτινοβολία της Γερμανίας (BfS), σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, δείχνει ότι οι μετρούμενες τιμές παραμένουν κάτω από τα όρια ασφαλείας. Παρ’ όλα αυτά, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι υπάρχουν τομείς όπου οι κατασκευάστριες μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω τα επίπεδα έκθεσης.

Η έρευνα, η πιο εκτενής του είδους της σύμφωνα με το BfS, περιλάμβανε μετρήσεις σε έντεκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, δύο plug-in υβριδικά και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν τόσο σε εργαστηριακές συνθήκες (σε δοκιμαστικούς πάγκους) όσο και σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως, με βάση τα σημερινά επιστημονικά δεδομένα, δεν υπάρχουν ενδείξεις για επιπτώσεις στην υγεία των επιβατών. Όπως δήλωσε η πρόεδρος του BfS, Inge Paulini, «δεν αναμένονται επιπτώσεις σχετικές με την υγεία».

Τα πιο ισχυρά μαγνητικά πεδία εντοπίστηκαν στον χώρο μπροστά από τα καθίσματα -κυρίως στο ύψος των ποδιών- ενώ στο κεφάλι και στον κορμό οι τιμές ήταν αρκετά χαμηλότερες. Σημαντικές αλλά βραχυχρόνιες αυξήσεις καταγράφηκαν κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, την επιτάχυνση, το φρενάρισμα ή κατά την ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα σε υβριδικά μοντέλα.

Η μελέτη δεν διαπίστωσε άμεση σχέση ανάμεσα στον τύπο της κίνησης και τα επίπεδα πεδίου, αλλά ανέδειξε διαφορά ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης: η σπορ οδήγηση συνοδευόταν από αυξημένες αιχμές μαγνητικής έντασης σε σχέση με μια πιο ήπια χρήση.

Αν και οι μέγιστες τιμές δεν λαμβάνονται υπόψη από τα ισχύοντα πρότυπα για την αξιολόγηση της έκθεσης, το BfS επισημαίνει την ανάγκη επανεξέτασης αυτής της πρακτικής.

Όπως ανέφερε ο Dirk Geschwentner, από το Κέντρο Εξειδίκευσης για Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία του BfS, «στόχος πρέπει να είναι η εξασφάλιση προστασίας σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας». Προτρέπει επίσης τις κατασκευάστριες να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στη διάταξη των εξαρτημάτων υψηλής τάσης, έτσι ώστε να μειωθούν τόσο οι μέσες τιμές όσο και οι τοπικές αιχμές.

Η μελέτη δείχνει ότι τα σημερινά ηλεκτρικά μοντέλα είναι ασφαλή από την άποψη της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, χωρίς όμως να σημαίνει πως δεν υπάρχουν βελτιώσεις που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν μέσα από πιο «έξυπνο» σχεδιασμό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!