NEA

Γιατί η Κίνα προηγείται στα brake-by-wire συστήματα

Η ZF βλέπει έντονο ενδιαφέρον για την τεχνολογία brake-by-wire στην Κίνα, ιδιαίτερα από τοπικούς κατασκευαστές που επιδιώκουν να διαφοροποιηθούν και να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά.

Μέχρι το 2030 περισσότερα από 10% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Κίνα αναμένεται να διαθέτουν τεχνολογία brake-by-wire. Το σύστημα αυτό καταργεί τις υδραυλικές συνδέσεις στα φρένα και βασίζεται σε ηλεκτρονικά και λογισμικό, βελτιώνοντας την απόκριση και προσφέροντας νέες δυνατότητες ρύθμισης.

Η Κίνα φαίνεται πως προσφέρεται για τη γρηγορότερη διάδοση της τεχνολογίας, καθώς οι τοπικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και επενδύουν σε λύσεις λογισμικού που επιτρέπουν την εξέλιξη σε επίπεδο οχήματος. Ενδεικτικά, το steer-by-wire σύστημα της ZF θα κάνει πρεμιέρα φέτος στην Κίνα με την ηλεκτρική ναυαρχίδα ET9 της Nio.

Η ίδια τεχνολογία πρόκειται να λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2026, χωρίς να έχει γίνει γνωστός ο κατασκευαστής. Αντίστοιχες λύσεις έχουν ήδη εφαρμόσει ή ετοιμάζονται να εφαρμόσουν εταιρείες όπως η Tesla και η Toyota.

Η ZF εκτιμά ότι η παγκόσμια υιοθέτηση του brake-by-wire θα ακολουθήσει προοδευτικά, ξεκινώντας από τις πολυτελείς κατηγορίες και τα μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα. Στην Ευρώπη, το ποσοστό των νέων αυτοκινήτων με τέτοια συστήματα εκτιμάται ότι θα φτάσει το 4-5% έως το 2030, όπως ανέφερε ο Philippe Gasnier, αντιπρόεδρος engineering της ZF.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατάσταση είναι διαφορετική, με μεγαλύτερο ενδιαφέρον για υβριδικά συστήματα πέδησης όπως το EMB της ZF, που συνδυάζει υδραυλικά φρένα εμπρός με ηλεκτρονικά πίσω. Το EMB αναμένεται να λανσαριστεί το δεύτερο εξάμηνο του 2028.

Ο Gasnier εκτιμά πως αν συμπεριληφθούν και τα υβριδικά συστήματα όπως το EMB, πάνω από 15% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στις ΗΠΑ το 2030 θα διαθέτουν κάποιο είδος brake-by-wire τεχνολογίας. Ήδη η ZF έχει εξασφαλίσει συμβόλαιο για τον εξοπλισμό 5 εκατομμυρίων οχημάτων με EMB, από τα οποία τα 700.000 είναι βαρέα pick-up μοντέλα όπως τα Ford Super Duty, Chevrolet HD και Ram.

Η δυναμική του κλάδου φαίνεται και από τις προβλέψεις αγοράς: σύμφωνα με τη Fact.MR, η παγκόσμια αγορά brake-by-wire εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 18,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2034, από 9,7 δισεκατομμύρια το 2024. Αντίστοιχα, η αγορά steer-by-wire συστημάτων αναμένεται να φτάσει τα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2031, από 2,7 δισεκατομμύρια το 2021, σύμφωνα με την Allied Market Research.

Για να υποστηρίξει αυτή τη μετάβαση, η ZF συγχώνευσε το 2024 τα τμήματα τεχνολογίας επιβατικών αυτοκινήτων και ενεργητικής ασφάλειας, δημιουργώντας τη νέα μονάδα «chassis solutions». Ο στόχος είναι η ενοποίηση της τεχνογνωσίας σε πλαίσιο, διεύθυνση και φρένα, ώστε να παρέχει λύσεις για αυτοκίνητα που βασίζονται στο λογισμικό (software-defined vehicles).

Παρότι ο Gasnier αναγνωρίζει τις δυνατότητες των brake-by-wire, σημειώνει ότι το κόστος παραμένει υψηλότερο από τα παραδοσιακά υδραυλικά συστήματα. Όμως, με την ωρίμανση της τεχνολογίας και την αύξηση της παραγωγής, το κόστος θα μειωθεί. Η υιοθέτηση, σύμφωνα με τον ίδιο, θα είναι σταδιακή: θα ξεκινήσει από την premium κατηγορία και θα ακολουθήσουν αργότερα άλλες κατηγορίες, με έμφαση στα μεγαλύτερα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, όπου τα οφέλη είναι πιο άμεσα.

Η Κίνα, χάρη στην ταχύτητα λήψης αποφάσεων, τις κρατικές ενισχύσεις και την ευελιξία των κατασκευαστών της, φαίνεται έτοιμη να ηγηθεί στην υιοθέτηση της νέας γενιάς συστημάτων πέδησης.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!