Η Formula 1 επιστρέφει στη Sakhir, εκεί όπου έγιναν οι χειμερινές δοκιμές, για τον τέταρτο αγώνα της χρονιάς. Παρά τις πρώτες τρεις αναμετρήσεις, η δυναμική μεταξύ των ομάδων παραμένει ανοιχτή, με κάθε ομάδα να ξεχωρίζει σε διαφορετικές συνθήκες. Ferrari, Red Bull και McLaren έχουν ήδη σημειώσει επιτυχίες, ενώ η Mercedes διατηρεί σταθερή παρουσία στη βαθμολογία.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες στους τρεις πρώτους αγώνες (Μελβούρνη, Σανγκάη, Σουζούκα) είχαν περιορίσει τη φθορά των ελαστικών, επηρεάζοντας τα συμπεράσματα για την πραγματική απόδοση κάθε μονοθεσίου. Στο Μπαχρέιν όμως, με θερμοκρασίες άνω των 30°C και σταθερές συνθήκες, το σκηνικό αλλάζει. Η ζεστή άσφαλτος, η φθορά στα πίσω ελαστικά και το στήσιμο των μονοθεσίων θα παίξουν κομβικό ρόλο.
Η McLaren είχε εντυπωσιάσει στις χειμερινές δοκιμές στην ίδια πίστα, δείχνοντας πως διαχειρίζεται καλύτερα τα ελαστικά, κάτι που την φέρνει αυτόματα σε ρόλο φαβορί για τον αγώνα. Οι Norris και Piastri έδειξαν δυνατοί και πλέον μένει να φανεί αν μπορούν να κεφαλαιοποιήσουν αυτό το πλεονέκτημα. Παράλληλα, το ερώτημα είναι αν η νίκη του Verstappen στην Ιαπωνία ήταν συγκυριακή ή αν η Red Bull κατάφερε τελικά να «κουμπώσει» το RB21 με τον Ολλανδό.
Το Grand Prix θα έχει και νέο αίμα. Πέντε νέοι οδηγοί θα δοκιμαστούν στο πρώτο ελεύθερο δοκιμαστικό. Ο Dino Beganovic θα οδηγήσει τη Ferrari του Leclerc, o Ryo Hirakawa το Haas του Bearman, o Luke Browning τη Williams του Sainz, o Felipe Drugovich την Aston Martin του Alonso και ο Frederik Vesti θα πάρει τη θέση του Russell στη Mercedes.
Το σιρκουί του Μπαχρέιν έχει μήκος 5,412 χλμ. και ο αγώνας αποτελείται από 57 γύρους, καλύπτοντας συνολικά 308,238 χλμ. Η διαδρομή απαιτεί ισχυρή επιτάχυνση, καλό φρενάρισμα και σταθερότητα. Το 75% του γύρου γίνεται με τέρμα το γκάζι, ενώ υπάρχουν τέσσερις ευθείες όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300 χλμ./ώρα. Αυτή η διαρκής εναλλαγή ανάμεσα σε επιτάχυνση και φρενάρισμα εξαντλεί ιδιαίτερα τα πίσω ελαστικά, ενώ η τραχιά άσφαλτος κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα.
Με μια ματιά το GP Μπαχρέιν 2025
Μήκος πίστας: 5,412 χλμ.
Αριθμός γύρων: 57
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,238 χλμ.
Αριθμός στροφών: 15 (6 αριστερές / 9 δεξιές)
Ρεκόρ αγώνα: 1:31.447 (Pedro de la Rosa, 2005)
Απόλυτο ρεκόρ πίστας: 1:27.264 (Lewis Hamilton, Q3 – 2020)
Απόσταση pole position έως την πρώτη ζώνη φρεναρίσματος: 297 μέτρα
Μήκος pit lane: 421 μέτρα (χρονική απώλεια στα 80 χλμ./ώρα: περίπου 18,8 δευτερόλεπτα)
Ζώνες DRS: T15-T1, T3-T4, T10-11
Πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας: 60%
Ελαστικά Pirelli: C1 / C2 / C3
Η Pirelli έχει φέρει τις γόμες C1, C2 και C3, με την στρατηγική να περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο πιθανά pit stop ανά οδηγό. Το σαββατοκύριακο αναμένεται υψηλή φθορά και ευνοούνται όσοι έχουν καταφέρει να εξελίξουν ένα σασί που φροντίζει καλύτερα τα ελαστικά. Οι αλλαγές θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του αγώνα – που μπορεί να φτάσουν και τους 20°C – δημιουργούν προκλήσεις και για τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων.
Σημαντικό ρόλο παίζει και η ώρα διεξαγωγής. Το πρώτο και το τρίτο ελεύθερο δοκιμαστικό γίνονται μεσημέρι, υπό υψηλές θερμοκρασίες, αλλά το δεύτερο – και πιο κρίσιμο – διεξάγεται στο ίδιο φως και θερμοκρασίες με τον αγώνα και τις κατατακτήριες, δηλαδή υπό το φως των 495 προβολέων που φωτίζουν τη νυχτερινή πίστα. Η διαφορά στη συμπεριφορά των ελαστικών λόγω θερμοκρασίας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους μηχανικούς στο στήσιμο.
Η πίστα περιλαμβάνει 15 στροφές, εκ των οποίων οι 6 είναι αριστερές και οι 9 δεξιές. Υπάρχουν τρεις ζώνες DRS (T15-T1, T3-T4, T10-11), ενώ η πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας υπολογίζεται στο 60%. Οι οδηγοί αλλάζουν ταχύτητα 58 φορές ανά γύρο, με τα φρένα και το κιβώτιο να δέχονται μεγάλες καταπονήσεις.
Το τεχνικό σκέλος του στησίματος απαιτεί συμβιβασμούς. Μικρότεροι αεροδυναμικοί φορτιστές βοηθούν στις ευθείες, αλλά η σταθερότητα στις στροφές -ειδικά στις αργές- απαιτεί επαρκή κάθετη δύναμη. Ένα καλό setup χρειάζεται και σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων στο πίσω μέρος, ώστε να εξασφαλίζεται καλή πρόσφυση και να μειώνεται η φθορά των ελαστικών.
Το Μπαχρέιν υπόσχεται να ξεκαθαρίσει λίγο περισσότερο το θολό μέχρι στιγμής τοπίο στη Formula 1 του 2025. Θα συνεχίσει η McLaren την ανοδική της πορεία ή θα επιστρέψει η Red Bull στην κορυφή; Το μόνο σίγουρο είναι ότι, στην έρημο, το παραμικρό λάθος μπορεί να αποβεί καθοριστικό.
Πρόγραμμα GP Μπαχρέιν 2025 (ώρα Ελλάδας):
GRAND PRIX ΜΠΑΧΡΕΙΝ | |
Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 | |
Ελεύθερα FP1 Ελεύθερα FP1 | 14:30-15:30 18:00-19:00 |
Σάββατο 12 Απριλίου 2025 | |
Ελεύθερα FP3 Κατατακτήριες αγώνα | 15:30-16:30 19:00-20:00 |
Κυριακή 13 Απριλίου 2025 | |
Αγώνας | 18:00 |
Βαθμολογία F1 | Πρόγραμμα F1 |