Η Nissan σχεδιάζει να παρουσιάσει τη νέα γενιά του συστήματος αυτόνομης οδήγησης ProPilot μέσα στο 2027, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία της με την τεχνητή νοημοσύνη της βρετανικής startup Wayve.
Το νέο σύστημα θα χρησιμοποιεί αισθητήρες lidar και θα βασίζεται σε μια προσέγγιση «ground truth perception», η οποία συνδυάζει δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες για την ακριβέστερη απεικόνιση του περιβάλλοντος.
Αν και η Nissan δεν έχει αποκαλύψει ακόμη ποια μοντέλα θα εξοπλιστούν πρώτα με το αναβαθμισμένο ProPilot, έκανε λόγο για ένα σύστημα που «θα θέσει νέα πρότυπα στον κλάδο». Η εταιρεία συνεργάζεται ήδη με την Luminar Technologies για την προμήθεια των αισθητήρων lidar, ενώ η Wayve προσφέρει λογισμικό που μπορεί να υποστηρίξει πολλαπλά επίπεδα υποβοηθούμενης και αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Το ενδιαφέρον στρέφεται κυρίως στο αν η νέα πλατφόρμα θα φτάσει στο Επίπεδο 3 αυτόνομης οδήγησης, όπου το όχημα αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη της οδήγησης υπό συγκεκριμένες συνθήκες και τοποθεσίες. Ο οδηγός οφείλει να παραμένει παρών, αλλά δεν χρειάζεται να έχει συνεχώς τα χέρια στο τιμόνι. Μέχρι στιγμής, μόνο η Mercedes έχει φέρει τέτοιο σύστημα στις ΗΠΑ, με περιορισμένη λειτουργία σε αυτοκινητοδρόμους της Καλιφόρνια και της Νεβάδα, με ταχύτητες έως 64 χλμ./ώρα.
Στην Ευρώπη, η Mercedes προσφέρει το Drive Pilot σε μοντέλα S-Class, με ανώτατη ταχύτητα τα 95 χλμ./ώρα, ενώ η BMW ξεκίνησε πέρυσι την κυκλοφορία του συστήματος Personal Pilot (επίσης επιπέδου 3) για την 7 Series, με όριο τα 60 χλμ./ώρα. Η Stellantis, από την πλευρά της, έχει ανακοινώσει πως το AutoDrive είναι έτοιμο για κυκλοφορία, χωρίς όμως να αποκαλύψει πού και σε ποια μοντέλα θα διατεθεί.
Η συνεργασία της Nissan με τη Wayve αποτελεί την πρώτη επίσημη συμφωνία της βρετανικής εταιρείας με παγκόσμιο κατασκευαστή. Η Wayve ιδρύθηκε το 2017 και εξελίσσει μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που επεξεργάζονται απευθείας τα δεδομένα οδήγησης και δίνουν εντολές, χωρίς την ανάγκη ενδιάμεσων κανόνων ή χειροκίνητου προγραμματισμού.
Η προσέγγιση της Wayve βασίζεται στην εκπαίδευση των αλγορίθμων σε πραγματικά περιβάλλοντα, σε μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, η εταιρεία χρειάστηκε μόλις 500 ώρες συλλογής δεδομένων από οδήγηση στις ΗΠΑ για να φτάσει σε επίπεδο απόδοσης ανάλογο εκείνου που είχε επιτύχει έπειτα από χρόνια δοκιμών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η ταχύτητα αυτή την καθιστά υπολογίσιμη δύναμη στην επόμενη γενιά αυτόνομης τεχνολογίας.
Η Wayve συγκέντρωσε χρηματοδότηση ύψους 1,05 δισ. δολαρίων τον Μάιο του 2024, με τη συμμετοχή της SoftBank, της Nvidia και της Microsoft, με στόχο να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Mobileye και η Nuro. Ο επικεφαλής της εταιρείας, Alex Kendall, δήλωσε πρόσφατα ότι η τεχνολογία επιπέδου 3 έχει πλέον ωριμάσει και προβλέπει πως μέχρι το 2027 τα περισσότερα μοντέλα της premium κατηγορίας θα την ενσωματώνουν.
Η Nissan, αν και έχει περάσει μια περίοδο ανακατατάξεων, με την ακύρωση της συγχώνευσης με τη Honda και την αποχώρηση του CEO της, δείχνει με αυτή τη στρατηγική συνεργασία πως συνεχίζει να επενδύει στην τεχνολογία αιχμής για την αυτόνομη κινητικότητα.