NEAPINED

Έρευνα: Ποια κοινή βλάβη έχουν τα ηλεκτρικά και τα συμβατικά αυτοκίνητα;

Σύμφωνα με νέα μελέτη της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδεικνύονται πιο αξιόπιστα από τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, παρότι αυξάνεται η παρουσία τους στους δρόμους. Ωστόσο, έχουν μία κοινή πάθηση.

Η ADAC, ο μεγαλύτερος οργανισμός οδικής βοήθειας στην Ευρώπη, κατέγραψε περισσότερες από 3,6 εκατομμύρια κλήσεις μέσα στο 2024. Από αυτές, μόλις 43.678 αφορούσαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα -δηλαδή περίπου το 1,2% του συνόλου- ποσοστό που είναι χαμηλό, παρά την αυξανόμενη κυκλοφορία τους.

Αξιοσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά, η ADAC δηλώνει ότι έχει επαρκή στατιστικά στοιχεία ώστε να συγκρίνει με αξιοπιστία τη συχνότητα βλαβών μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, τα ευρήματα είναι υπέρ των ηλεκτρικών: για μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση από το 2020 έως το 2022, τα ηλεκτρικά παρουσίασαν κατά μέσο όρο 4,2 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, ενώ τα αντίστοιχης ηλικίας θερμικά αυτοκίνητα έφτασαν τις 10,4 βλάβες ανά 1.000.

Με λιγότερες βλάβες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά με ένα κοινό πρόβλημα που εκπλήσσει: η πιο συχνή αιτία ακινητοποίησης και για τα δύο είναι η μπαταρία 12V! H οποία ευθύνεται για το 50% των ακινητοποιήσεων στα ηλεκτρικά και το 45% στα συμβατικά. Οι θερμικοί κινητήρες έχουν περισσότερα καταγεγραμμένα περιστατικά σχετιζόμενα με το ηλεκτρικό σύστημα, τη διαχείριση του κινητήρα και τον φωτισμό.

Ο μοναδικός τομέας όπου τα ηλεκτρικά παρουσιάζουν υψηλότερο ποσοστό βλαβών είναι τα ελαστικά. Εκεί, η ADAC καταγράφει 1,3 περιπτώσεις ανά 1.000 οχήματα στα ηλεκτρικά, έναντι 0,9 στα θερμικά. Το φαινόμενο αυτό φαίνεται πάντως να περιορίζεται στα νεότερα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η ADAC αναγνωρίζει ότι η σύγκριση των δύο τεχνολογιών έχει ακόμα περιορισμούς, καθώς τα ηλεκτρικά δεν έχουν ακόμα κλείσει δεκαετία σε ευρεία κλίμακα ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα για τη μακροχρόνια αξιοπιστία τους.

Ωστόσο, η τάση είναι ξεκάθαρη: λιγότερα μηχανικά μέρη σημαίνουν και λιγότερες πιθανότητες για βλάβες. Χωρίς κιβώτια ταχυτήτων, συμπλέκτες, συστήματα εξάτμισης ή ανάγκη για αλλαγές λαδιών, τα ηλεκτρικά φαίνεται να προσφέρουν μεγαλύτερη απλότητα και -τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα- καλύτερη αξιοπιστία.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!