NEAPINED

Η ΕΕ και η Κίνα φλερτάρουν με συμφωνία τιμολόγησης αντί δασμών στα ηλεκτρικά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα εξετάζουν την αντικατάσταση των δασμών με ελάχιστες τιμές στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιχειρώντας μια πιο συναινετική προσέγγιση στην εμπορική τους σχέση.

Σε μια προσπάθεια εκτόνωσης της έντασης που έχει κλιμακωθεί τους τελευταίους μήνες γύρω από τις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση φέρεται να εξετάζει σοβαρά την πρόταση για καθορισμό κατώτατων τιμών αντί της διατήρησης υψηλών δασμών. Όπως αναφέρουν οι Financial Times και το Reuters, οι συζητήσεις βρίσκονται σε προκαταρκτικό στάδιο, ωστόσο εκδηλώνεται θετική πρόθεση και από τις δύο πλευρές.

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τέθηκε η ιδέα ενός μηχανισμού «δεσμεύσεων για τις τιμές» (price undertakings), που έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν, όπως στην περίπτωση των φωτοβολταϊκών πλαισίων το 2013. Η πρόταση προβλέπει την επιβολή ενός κατώτατου ορίου τιμής για τις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα προς την Ευρώπη, αποφεύγοντας έτσι τους ήδη υπάρχοντες ή προγραμματισμένους δασμούς που φτάνουν μέχρι και 45,3%.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η συζήτηση επανεκκίνησε δυναμικά μετά τη συνάντηση του Maros Sefcovic, επιτρόπου εμπορίου της ΕΕ, με τον Κινέζο ομόλογό του Wang Wentao. Η πρόθεση είναι οι διαπραγματεύσεις να ολοκληρωθούν πριν το καλοκαίρι, ώστε να υπάρξει σαφής κατεύθυνση πριν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρήσει σε οριστικές αποφάσεις για το ύψος των τελικών δασμών τον Ιούλιο.

Η θέση της ΕΕ είναι ότι αρκετά κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα επιδοτούνται αθέμιτα από την κινεζική κυβέρνηση, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, η στρατηγική των δασμών έχει ήδη επιφέρει αντίποινα από την πλευρά του Πεκίνου, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τις επιβαρύνσεις στις εισαγωγές γαλλικού κονιάκ.

Παράλληλα, μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι, ιδιαίτερα οι γερμανικές κατασκευάστριες, διατηρούν ισχυρά οικονομικά συμφέροντα στην κινεζική αγορά. Μόνο για το 2023, το 36% των παγκόσμιων πωλήσεων της Volkswagen πραγματοποιήθηκε στην Κίνα, ποσοστό που δείχνει πόσο σημαντική είναι η διατήρηση των εμπορικών σχέσεων χωρίς περιορισμούς.

Η BYD, η Geely και η SAIC (ιδιοκτήτρια της MG) είναι οι βασικές εταιρείες που πλήττονται από το ισχύον καθεστώς, με δασμούς 17%, 18,8% και 35,3% αντίστοιχα, πέραν του γενικού δασμού 10% της ΕΕ. Ο κίνδυνος, όμως, είναι η όποια παράταση αυτών των μέτρων να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αποσταθεροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ιδίως σε μια περίοδο όπου η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση απαιτεί συνεργασίες και ευελιξία.

Η συζήτηση περί τιμολόγησης αντί δασμών έρχεται σε μια στιγμή κατά την οποία η ΕΕ προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ της προστασίας της εγχώριας βιομηχανίας και της ανάγκης για προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επόμενη περίοδος θα είναι κρίσιμη για την πορεία της ευρω-κινεζικής σχέσης στον κλάδο της αυτοκίνησης, με τις εξελίξεις να αναμένονται πυκνές μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Tα καινούργια κινέζικα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ευρώπη (Zeekr , Denza και άλλα πολλά ) είναι τόσο καλύτερα από τους ευρωπαίους ( ενδεικτικά η επόμενη γενιά κινέζικων αυτοκινήτων αρχίζει να ντύνει τις κολόνες οροφής με ύφασμα, εδώ μόνο η μπέντλευ και panamera και ελάχιστοι άλλοι το κάνουν.
    Αυτό φυσικά το βλέπω στους ευρωπαίους δημοσιογράφους που τεστάρουν κινέζικα αυτοκίνητα, δε το λ’εω από μόνος μου.
    Οπότε στο τέλος να δείτε ότι οι ευρωπαίοι θα υποχρεώσουν τους κινέζους να τιμολογούν τα αυτοκίνητά τους ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ από τα ευρωπαικά. Ούτε καν το ίδιο δηλαδή. Τόσο πιο μπροστά είναι οι Κινέζοι στα αυτοκίνητα (εσωτερικός διάκοσμος αλλά και τεχνολογία. Εχετε δεί φυσικά τα αυτοκίνητα που περιστρέφονται οι τροχοί και παρκάρουν σαν τανκς ( Denza, Zeekr etc )

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!