Toyota, Mazda και Subaru ετοιμάζουν νέα μοτέρ για συνθετικά καύσιμα, με στόχο να προσφέρουν εναλλακτικές χαμηλών εκπομπών χωρίς πλήρη στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να στηρίζουν την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων, όχι ως αντίδραση στην ηλεκτροκίνηση αλλά ως συμπληρωματική λύση χαμηλών εκπομπών. Η Toyota, η Mazda και η Subaru, μαζί με τις Suzuki και Daihatsu, θα παρουσιάσουν στο κοινό οχήματα που κινούνται με συνθετικά καύσιμα κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης Expo 2025 στην Οσάκα. Τα μοντέλα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά επισκεπτών και θα λειτουργούν με καύσιμο που προμηθεύει η ENEOS Corporation.
Η ENEOS έχει ήδη δημιουργήσει, από τον Σεπτέμβριο του 2024, το πρώτο πιλοτικό εργοστάσιο παραγωγής συνθετικής βενζίνης στην Ιαπωνία. Το καύσιμο παράγεται από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα, και η ημερήσια παραγωγή φτάνει τους 160 λίτρα. Αν και οι ποσότητες είναι ακόμη περιορισμένες, η τεχνολογία στοχεύει στη μελλοντική παροχή μιας καθαρής και κλιματικά ουδέτερης εναλλακτικής λύσης για τα υπάρχοντα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η συνεργασία των τριών μεγάλων -Toyota, Mazda και Subaru- ξεκίνησε επίσημα πριν από σχεδόν έναν χρόνο και επικεντρώνεται στην εξέλιξη θερμικών κινητήρων που θα λειτουργούν με ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα, όπως το συνθετικό καύσιμο, το υδρογόνο σε υγρή μορφή και τα βιοκαύσιμα.
Η Toyota αναπτύσσει τρεις νέους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες, ενώ η Mazda επικεντρώνεται στην αναβίωση των περιστροφικών κινητήρων και στον νέο Skyactiv-Z, έναν τετρακύλινδρο κινητήρα με έμφαση στην απόδοση και στην προσαρμογή στα νέα καύσιμα. Η Subaru, από την πλευρά της, συνεχίζει να εξελίσσει τον γνωστό boxer κινητήρα, τον οποίο η Toyota φαίνεται να εκτιμά ιδιαίτερα για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Η επιλογή της Expo 2025 για την παρουσίαση αυτών των τεχνολογιών δεν είναι τυχαία. Το γεγονός θα συγκεντρώσει παγκόσμια προσοχή και δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να παρουσιάσουν έμπρακτα μια διαφορετική πρόταση για το μέλλον της κινητικότητας, σε μία εποχή όπου η ηλεκτροκίνηση κυριαρχεί στον δημόσιο διάλογο.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές φαίνεται να ποντάρουν στη διαφοροποίηση, επενδύοντας στην τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει εδώ και δεκαετίες, αλλά και σε καύσιμα που μπορούν να αξιοποιηθούν χωρίς την ανάγκη πλήρους ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου.