Η Kia εξελίσσει έναν νέο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων με ισχύ έως 300 ίππους, ο οποίος θα χρησιμοποιείται σε πληθώρα εφαρμογών, από συμβατικά έως εξηλεκτρισμένα μοντέλα.
H κορεατική φίρμα ανακοίνωσε στη Σεούλ την εξέλιξη ενός νέου βενζινοκινητήρα με διευρυμένες δυνατότητες χρήσης. Ο κινητήρας αυτός, με τον κωδικό 2.5 T-GDI, προορίζεται τόσο για παραδοσιακά θερμικά συστήματα κίνησης όσο και για υβριδικές εφαρμογές, ενώ δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί και ως επαυξητικός κινητήρας (range extender) σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Kia στοχεύει στη δημιουργία ενός πιο ομαλού και αποδοτικού συνδυασμού θερμικού και ηλεκτρικού μέρους σε μελλοντικά υβριδικά συστήματα, με βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα. Οι Κορεάτες κάνουν λόγο για αύξηση της αποδοτικότητας κατά 4% σε σχέση με τα υπάρχοντα υβριδικά σύνολα, στοιχείο που αποκτά σημασία όσο η παγκόσμια αγορά δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.
Παρότι στην Ευρώπη και ειδικά στη Γερμανία δεν διατίθεται αυτή τη στιγμή κάποιο μοντέλο της Kia με τον κινητήρα των 2,5 λίτρων, σε άλλες αγορές -κυρίως στην Ασία και την Αμερική- τόσο το SUV Sorento όσο και το σεντάν Optima προσφέρονται με αυτόν τον κινητήρα. Πλέον, εξετάζεται η πιθανότητα να αποτελέσει τον βασικό βενζινοκινητήρα για ισχυρά υβριδικά μοντέλα που προορίζονται για παγκόσμια κυκλοφορία.
Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα είναι η σκέψη να χρησιμοποιηθεί ο νέος κινητήρας αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ως range extender. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα κινεί απευθείας τους τροχούς αλλά θα φορτίζει την μπαταρία ενός ηλεκτρικού μοντέλου, παρατείνοντας την αυτονομία του σε μεγάλες αποστάσεις. Ένα τέτοιο σενάριο ενδέχεται να υιοθετηθεί σε ένα ηλεκτρικό pick-up που επίσης ανακοινώθηκε στην ίδια εκδήλωση.
Μέχρι το 2030, η Kia σχεδιάζει να λανσάρει παγκοσμίως 15 νέα ηλεκτρικά και 10 υβριδικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα, με στόχο πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις σε κάθε μία από τις δύο αυτές κατηγορίες. Ωστόσο, η ίδια εκτιμά ότι η ζήτηση για θερμικά μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και diesel θα παραμείνει ισχυρή, δικαιολογώντας έτσι την επένδυση σε νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης.