NEA

Audi A6 Sedan: Το πιο αεροδυναμικό σεντάν στην ιστορία της μάρκας

Η Audi παρουσίασε επίσημα την τετράθυρη, σεντάν έκδοση αμαξώματος της νέας γενιάς του A6, η οποία πλαισιώνει την ήδη γνωστή έκδοση Avant.

Το νέο A6 δεν ξεφεύγει από την κλασική σεντάν σιλουέτα του, αλλά υιοθετεί πιο κομψές και «καθαρές» γραμμές που θυμίζουν το A7, κυρίως στο πίσω μέρος με τη χαρακτηριστική «κουπέ» κλίση της οροφής. Εμπρός, η μεγάλη μάσκα Singleframe και τα φωτιστικά σώματα LED παραπέμπουν άμεσα στο Avant.

Η Audi αναφέρει πως το νέο A6 είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης που έχει εξελίξει ποτέ, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,23. Πρόκειται για μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την A6 Avant, που «σταματά» στο 0,25. Σε αυτό συμβάλλουν ο ανασχεδιασμένος πρόβολος, οι εισαγωγές αέρα, ο νέος διαχύτης και φυσικά το σχήμα της οροφής που βοηθά στην καλύτερη ροή του αέρα.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η ψηφιακή εμπειρία, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών, οθόνη infotainment 14,5 ιντσών, προαιρετική βοηθητική οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών και head-up display. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ηχοσύστημα Bang & Olufsen με έως 20 ηχεία, τετραζωνικός κλιματισμός και αυτόματη υποβοήθηση κλεισίματος στις πόρτες.

Η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί σημαντικά, έως και 30% σύμφωνα με την Audi, χάρη σε ανασχεδιασμένα παράθυρα, υλικά επένδυσης και επιλογές όπως ακουστική υάλωση και ειδικοί απορροφητικοί δακτύλιοι αφρού στα ελαστικά. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 492 λίτρα, αριθμός που υπολείπεται ελαφρώς των βασικών ανταγωνιστών του όπως η BMW Σειρά 5 και η Mercedes-Benz E-Class.

Το A6 βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), που χρησιμοποιείται επίσης και στη μικρότερη A5. Προαιρετικά διατίθεται και προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, η οποία είναι κατά 20 χιλιοστά χαμηλότερη από τη βασική και ρυθμίζεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης: balanced, efficiency και comfort.

Στο πρόγραμμα Dynamic, το αμάξωμα χαμηλώνει επιπλέον κατά 10 χιλιοστά. Σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα, η ανάρτηση φέρνει το αμάξωμα στο χαμηλότερο σημείο για καλύτερη αεροδυναμική, ακόμη και σε πιο «ήπια» προγράμματα. Επιπλέον, προσφέρεται και με τετραδιεύθυνση, για μεγαλύτερη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα στις υψηλές. Οι ζάντες κυμαίνονται από 19 έως 21 ίντσες.

Το A6 θα διατίθεται αρχικά με τρεις εκδόσεις κινητήρα. Η βασική φορά έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο TFSI με 204 ίππους και 340 Nm ροπής, χωρίς εξηλεκτρισμό αλλά με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση αποδίδει επίσης 204 ίππους αλλά με υψηλότερη ροπή (400 Nm) και διατίθεται προαιρετικά με σύστημα τετρακίνησης Quattro.

Κορυφαία έκδοση είναι αυτή με τον 3λιτρο V6 TFSI, διπλά υπερτροφοδοτούμενο, που αποδίδει 367 ίππους και 550 Nm ροπής. Εδώ, η τετρακίνηση Quattro είναι στάνταρ.

Το ήπια υβριδικό σύστημα MHEV plus, διαθέσιμο στις ισχυρότερες εκδόσεις, βασίζεται σε μπαταρία 48V (τύπου LFP, χωρητικότητας 1,7 kWh) και δύο ηλεκτρικά υποσυστήματα: το μίζας/ γεννήτριας RSG (για ομαλό και άμεσο ξεκίνημα) και το TSG (με ενσωματωμένο ηλεκτρομοτέρ στο κιβώτιο), που αναλαμβάνει να κινήσει το αυτοκίνητο ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες, να υποστηρίξει με 24 ίππους και 230 Nm στις επιταχύνσεις και να ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση με έως 25 kW. Το TSG αποσυνδέεται στις υψηλές ταχύτητες για μείωση των απωλειών.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!