NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τι είναι αυτό που συνήθως χαλάει περισσότερο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Παρά τις διαδεδομένες απόψεις, η μπαταρία δεν είναι το αδύναμο σημείο των BEV αφού άλλα εξαρτήματα προκαλούν συχνότερα προβλήματα, σύμφωνα με ειδικούς στην επισκευή ηλεκτρικών.

Ο Otto Behrend, επικεφαλής της EV Clinic στο Βερολίνο, θεωρεί ότι έχει έρθει η ώρα να καταρριφθεί ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ότι η μπαταρία είναι το πιο ευάλωτο και συχνά προβληματικό εξάρτημα.

Η εταιρεία EV Clinic, με έδρα το Ζάγκρεμπ, εξειδικεύεται στην επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχει αποκτήσει φήμη επειδή προσφέρει λύσεις ακόμα και σε περιπτώσεις όπου οι επίσημες αντιπροσωπείες δηλώνουν οικονομική αδυναμία επισκευής ή προτείνουν αντικατάσταση ολόκληρου του οχήματος.

Η εμπειρία της EV Clinic δείχνει πως τα προβλήματα στις μπαταρίες είναι στην πραγματικότητα πολύ σπάνια. Οι αστοχίες παραγωγής στα στοιχεία μπαταριών ή η υπερβολική φθορά με την πάροδο του χρόνου (degradation) δεν αποτελούν σύνηθες φαινόμενο. Αντίθετα, στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι μπαταρίες, και μάλιστα «με διαφορά», όπως τονίζει ο Behrend στο γερμανικό auto-motor-und-sport.

Την πρώτη θέση στην κατάταξη των συνηθέστερων βλαβών καταλαμβάνει ο ενσωματωμένος φορτιστής (onboard charger), το εξάρτημα που μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα από τη wallbox ή μια δημόσια AC πρίζα σε συνεχές ρεύμα για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο μετατροπέας DC-DC, δηλαδή το σύστημα που μεταφέρει ρεύμα από το υψηλής τάσης δίκτυο του αυτοκινήτου (400 ή 800 Volt) προς την 12βολτη βοηθητική μπαταρία. Αυτή η μικρή μπαταρία παραμένει βασικό στοιχείο όλων των ηλεκτρικών, όπως ακριβώς και στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Τρίτη πιο συχνή αιτία επίσκεψης στο συνεργείο είναι ο ίδιος ο ηλεκτροκινητήρας. Μόνο μετά από αυτά τα τρία εξαρτήματα εμφανίζονται περιστατικά με προβληματικές μπαταρίες, και συχνά όχι λόγω ελαττωμάτων σχεδίασης ή φθοράς, αλλά εξαιτίας εξωτερικών παραγόντων.

Ο Behrend εξηγεί ότι οι περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων με μπαταρίες σχετίζονται συνήθως με εισροή νερού στο κέλυφος της μπαταρίας, κάτι που έχει παρατηρηθεί σε μοντέλα όπως το Tesla Model S, ή με εξωτερικές μηχανικές ζημιές. Πιο σπάνια, εντοπίζονται κατασκευαστικά προβλήματα, όπως κακός έλεγχος θερμοκρασίας που μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και βλάβη μεμονωμένων στοιχείων της μπαταρίας.

Συνολικά, η εικόνα που μεταφέρει η EV Clinic είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αξιόπιστα απ’ όσο πιστεύεται. Τα περιστατικά βλαβών που καταγράφει η εταιρεία αφορούν μόλις το 2-3% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνολικά, με τα περισσότερα από αυτά να έχουν διανύσει πάνω από 200.000 χιλιόμετρα. Η πλειονότητα των ηλεκτρικών εξακολουθεί να κυκλοφορεί χωρίς αξιοσημείωτα προβλήματα.

Πηγή: auto-motor-und-sport.de

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!