NEA

Η Porsche αναδιπλώνεται: πτώση πωλήσεων και επανεξέταση στρατηγικής

Μετά από μια δεκαετία εκρηκτικής ανόδου, η Porsche καταγράφει μείωση στις παγκόσμιες πωλήσεις της και αναθεωρεί τη στρατηγική της, επενδύοντας σε ένα μικτό μέλλον με θερμικά, υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα.

Ύστερα από δέκα χρόνια σταθερής ανάπτυξης και οικονομικής υπεροχής, η Porsche έρχεται αντιμέτωπη με μια νέα πραγματικότητα: το 2024 οι παγκόσμιες πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 3%, φτάνοντας τις 310.718 μονάδες.

Το πλήγμα ήταν ιδιαίτερα έντονο στην Κίνα, όπου οι παραδόσεις υποχώρησαν κατά 28% σε σχέση με το ήδη αδύναμο 2023. Η εταιρεία αρνήθηκε να συμμετάσχει στον εν εξελίξει πόλεμο τιμών στην τοπική premium κατηγορία, αλλά το κόστος αυτής της επιλογής αποτυπώθηκε άμεσα στα αποτελέσματα.

Η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών δεν κινήθηκε ανοδικά, παρά τις αυξημένες πιέσεις και τις επικείμενες επιπλέον δασμολογικές επιβαρύνσεις. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η Porsche, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, δεν διαθέτει εργοστάσιο στις ΗΠΑ. Για το 2025, οι προβλέψεις μιλούν για πτώση κάτω από τις 300.000 μονάδες παγκοσμίως.

Οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στην αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Η Taycan παρουσίασε πτώση 50% στις πωλήσεις, ενώ η δεύτερη γενιά της Macan -επίσης ηλεκτρική- δεν κατάφερε να αντικαταστήσει εμπορικά την προκάτοχό της με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το γεγονός ότι η ηλεκτρική Macan αποσύρθηκε πρόωρα από την ευρωπαϊκή αγορά το καλοκαίρι του 2024 λόγω κανονιστικών θεμάτων, επιδείνωσε την κατάσταση.

Αντιθέτως, τα μοντέλα με βενζινοκινητήρες, όπως η Cayenne, η 911 και η σειρά 718, παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις, με την τελευταία να καταγράφει αύξηση 15% παρά τον περιορισμό της διάθεσης στην Ε.Ε. και την καθυστέρηση της ηλεκτρικής διαδόχου μέχρι το 2026.

Ο Oliver Blume, επικεφαλής της εταιρείας, δηλώνει ότι η λύση βρίσκεται σε μια ισορροπημένη γκάμα που θα περιλαμβάνει θερμικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τουλάχιστον μέχρι το 2035. Ωστόσο, αυτή η στροφή απαιτεί νέες επενδύσεις. Μελετάται ήδη η εξέλιξη ενός νέου SUV, ικανού να υποστηρίξει τόσο θερμικές όσο και υβριδικές εκδόσεις, ώστε να καλύψει το κενό από την κατάργηση της Macan με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2026.

Η τέταρτη γενιά της Cayenne, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μοντέλο, θα συνοδεύεται για αρκετά χρόνια ακόμη από την υπάρχουσα έκδοση που θα συνεχίσει με αναβαθμίσεις. Παράλληλα, το project K1 -ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV πάνω από την Cayenne- προχωρά κανονικά, με λανσάρισμα το 2027. Όμως, λόγω του SSP πλατφόρμας που υποστηρίζει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα, δεν είναι δυνατή η δημιουργία plug-in ή θερμικής παραλλαγής.

Η Porsche είχε θέσει υψηλούς στόχους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όμως η πραγματικότητα του premium segment δείχνει πιο σύνθετη, ειδικά για μια φίρμα με έντονα σπορ χαρακτήρα. Η νέα στρατηγική επιδιώκει να διατηρήσει την ευελιξία και την επιλογή για τον πελάτη, αλλά οι επιπλέον τεχνολογικές απαιτήσεις καθιστούν απίθανο να επιτευχθεί στο άμεσο μέλλον ο στόχος για λειτουργικό περιθώριο κέρδους άνω του 20%.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!