NEAPINEDΧΡΗΣΤΙΚΑ

Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο;

Πολλές και μεγάλες χιλιομετρικά διαδρομές σε αυτοκινητόδρομο ή λιγότερες στον αστικό κύκλο; Ο μύθος των λίγων ή των περισσότερων χιλιομέτρων σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Αν σκέφτεσαι να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και σκέφτεσαι να απορρίψεις ό,τι έχει περάσει ένα συγκεκριμένο όριο χιλιομέτρων, καλύτερα να το ξανασκεφτείς. Γιατί τελικά, τα λίγα χιλιόμετρα δεν σημαίνουν πάντα και καλύτερη κατάσταση.

Σχεδόν πάντα, όταν μιλάμε για μεταχειρισμένο, η πρώτη ερώτηση είναι «πόσα ζητάς;» και η δεύτερη «πόσα χιλιόμετρα έχει;». Όσο πιο μικρός είναι ο αριθμός, τόσο πιο θετικά αντιμετωπίζεται. Όμως, δεν είναι πάντα έτσι τα πράγματα…

Στην πραγματικότητα, ένα αυτοκίνητο με αρκετά χιλιόμετρα, εφόσον αυτά έχουν γίνει σε αυτοκινητόδρομο, μπορεί να είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ένα που έχει κάνει τα μισά, αλλά μόνο εντός πόλης.

Ο λόγος είναι ότι οι μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ πιο «ήπιες» για τα μηχανικά μέρη. Ο κινητήρας δουλεύει για μεγάλο διάστημα σε σταθερή θερμοκρασία και στροφές, σχεδόν χωρίς αλλαγές σχέσεων, ενώ ο οδηγός δεν πιέζει συχνά συμπλέκτη και φρένα. Δεν υπάρχουν λακκούβες, σαμαράκια ή συνεχή σταματήματα. Όλα αυτά σημαίνουν πολύ μικρότερη φθορά στον χρόνο. Είναι σαν το αυτοκίνητο να κάνει διαλογισμό.

Αντίθετα, η κίνηση στην πόλη φθείρει έντονα σχεδόν κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου. Συνεχείς εκκινήσεις με φθορά συμπλέκτη, φρεναρίσματα με καταπόνηση στο σύστημα πέδησης, στροφές, μποτιλιάρισμα, κακοτεχνίες στο οδόστρωμα που ταλαιπωρούν τα αμορτισέρ.

Ο κινητήρας συχνά δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί σωστά – ειδικά τον χειμώνα. Αυτό επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία του τούρμπο, το φίλτρο σωματιδίων (στους πετρελαιοκινητήρες) και φυσικά τον συμπλέκτη και τα φρένα. Ακόμη και η εξάτμιση μπορεί να γεμίσει επικαθίσεις και να βουλώσει πιο γρήγορα.

Έτσι, ένα αυτοκίνητο που σου φαίνεται «λίγο χρησιμοποιημένο» λόγω χαμηλών χιλιομέτρων (π.χ. 80.000 χλμ.), μπορεί να έχει ταλαιπωρηθεί σε μια έντονη καθημερινότητα με μικρές διαδρομές στην πόλη και μπορεί να είναι πιο «κουρασμένο» από ένα που έχει γράψει 120.000 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο.

Γι’ αυτό, όταν βλέπεις ένα αυτοκίνητο με «πολλά» χιλιόμετρα, μην το απορρίπτεις αμέσως. Ρώτα πρώτα πού έγιναν αυτά τα χιλιόμετρα. Αν είναι κυρίως σε ανοιχτό δρόμο, το αυτοκίνητο πιθανότατα είναι σε καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι δείχνει.

Αν θες να καταλάβεις καλύτερα πώς έχει χρησιμοποιηθεί ένα μεταχειρισμένο, κοίταξε:

  • Αν τα πεντάλ, το τιμόνι ή ο επιλογέας ταχυτήτων είναι υπερβολικά φθαρμένα για τα χιλιόμετρα που γράφει το οδόμετρο.
  • Αν υπάρχουν αποδείξεις για τα σέρβις και το ιστορικό συντήρησης.
  • Τι κατάσταση έχουν οι δίσκοι φρένων και ο συμπλέκτης – αν έχουν αλλαχτεί πρόωρα, ίσως έχει γίνει σκληρή χρήση.
  • Τα ελαστικά και τι δείχνει η φθορά τους.

Τελικά, η αγορά ενός μεταχειρισμένου δεν είναι θέμα αριθμών, αλλά λογικής και παρατήρησης. Ένα αυτοκίνητο με περισσότερα χιλιόμετρα μπορεί να είναι πιο «υγιές» από ένα άλλο που έχει περάσει τη ζωή του μέσα στην κίνηση.

Γι’ αυτό, την επόμενη φορά που θα δεις ένα μεταχειρισμένο με πάνω από 100.000 χλμ., ρώτα πού τα έκανε. Μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή από ένα που έχει αρκετά λιγότερα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!