Οι μεγάλου κυβισμού κινητήρες δεν είναι συνηθισμένοι στον κόσμο των μοτοσικλετών, καθώς οι κατασκευαστές για ευνόητους λόγους προτιμούν να αναζητούν τη μέγιστη απόδοση από μικρότερες μονάδες.
Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις, με κάποιες εταιρείες να εξακολουθούν να κατασκευάζουν εντυπωσιακούς κινητήρες υψηλού κυβισμού για cruisers, touring μοντέλα και ορισμένες sport μοτοσικλέτες.
Ακολουθούν οι 10 μεγαλύτεροι κινητήρες μοτοσικλετών που διατίθενται το 2025, ταξινομημένοι από τον μεγαλύτερο προς τον μικρότερο:
Triumph Rocket 3 Triple – 2.458 κ.εκ.
Ο μεγαλύτερος κινητήρας μοτοσικλέτας στον κόσμο παραμένει ο τρικύλινδρος της Triumph, ο οποίος αποδίδει 164 ίππους και 221 Nm ροπής. Χρησιμοποιείται σε διάφορες εκδόσεις του Rocket 3, προσφέροντας εξαιρετική επιτάχυνση και δύναμη στις χαμηλές στροφές.
Harley-Davidson Screamin’ Eagle 131 – 2.147 κ.εκ.
Ο ισχυρότερος κινητήρας παραγωγής της Harley-Davidson είναι ένας V-Twin που αποδίδει 153 ίππους και 204 Nm ροπής. Χρησιμοποιείται αποκλειστικά στο CVO Road Glide RR, ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής.
Indian Thunderstroke – 1.900 κ.εκ.
Ο αερόψυκτος V-Twin κινητήρας της Indian αποτελεί την καρδιά μοντέλων όπως το Chief, το Springfield και το Roadmaster. Αποδίδει 126 lb-ft ροπής και συνεχίζει την παράδοση της εταιρείας στους μεγάλους cruiser κινητήρες.
Honda Six-Cylinder – 1.833 κ.εκ.
Ο εξακύλινδρος επίπεδος κινητήρας της Honda χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη θρυλική Gold Wing. Παράγει 125 ίππους και συνοδεύεται από μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT).
Suzuki M109R – 1.786 κ.εκ.
Ο V-Twin κινητήρας της Suzuki, που βρίσκεται στα Boulevard M109R και M109R B.O.S.S., είναι γνωστός για τα τεράστια έμβολά του (112 χιλιοστά). Αποδίδει 128 ίππους και 160 Nm ροπής.
BMW Big Boxer – 1.802 κ.εκ.
Ο μεγαλύτερος boxer κινητήρας παραγωγής στον κόσμο κινεί τη σειρά R 18 της BMW, προσφέροντας 91 ίππους και 158 Nm ροπής. Στο πρωτότυπο R20 Concept παρουσιάστηκε και μια μεγαλύτερη έκδοση 2.000 κ.εκ. που ίσως δούμε στο μέλλον.
Kawasaki 1700 – 1.700 κ.εκ.
Ο V-Twin κινητήρας των 1,7 λίτρων της Kawasaki χρησιμοποιείται στη σειρά Vulcan (Vaquero και Voyager). Αποδίδει 108 lb-ft ροπής και είναι σχεδιασμένος για άνεση στις ταξιδιωτικές μοτοσικλέτες της εταιρείας.
KTM LC8 1390 – 1.350 κ.εκ.
Ο V-Twin κινητήρας LC8 έχει εξελιχθεί σημαντικά και πλέον αποδίδει 190 ίππους και 145 Nm ροπής στα Super Duke R και Super Duke R EVO, προσφέροντας εντυπωσιακή απόδοση για μοτοσικλέτες γυμνού στυλ.
Buell ET-V2 – 1.190 κ.εκ.
Ο υψηλών επιδόσεων V-Twin της Buell αποδίδει 185 ίππους και 138 Nm ροπής. Χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως τα Hammerhead 1190SX και Super Cruiser.
Ducati V4 Granturismo – 1.158 κ.εκ.
Ο τετρακύλινδρος V4 κινητήρας της Ducati αποδίδει 170 ίππους και 125 Nm ροπής. Κινεί τις Multistrada V4, Pikes Peak, Rally, καθώς και τις Diavel και XDiavel.
Αυτοί οι κινητήρες αποδεικνύουν ότι, παρά την τάση για μικρότερους και πιο αποδοτικούς κινητήρες, η αγορά εξακολουθεί να έχει χώρο για μεγάλα σύνολα που προσφέρουν μοναδικές επιδόσεις και εμπειρία οδήγησης.