Παρά την παγκόσμια στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης καταγράφηκε μια αναπάντεχη επιμονή: αρκετά νέα μοντέλα με V8 κινητήρες έκαναν πρεμιέρα, κόντρα στο ρεύμα της εποχής.
Η φετινή διοργάνωση της Auto Shanghai ανέδειξε την τεχνολογική πρόοδο και τη δυναμική της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά ταυτόχρονα έστειλε και ένα σαφές μήνυμα: δεν είναι ακόμα έτοιμοι να αποχαιρετήσουν τους V8. Παρά τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις και την κρατική ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, τουλάχιστον τέσσερις κινεζικές φίρμες παρουσίασαν νέα μοντέλα εξοπλισμένα με κινητήρες V8, προκαλώντας εντύπωση στους επισκέπτες της έκθεσης.
Η Hongqi, η παραδοσιακή φίρμα πολυτελείας, παρουσίασε την νέα L5 – μια πολυτελή λιμουζίνα με έντονο νεορετρό στιλ και V8 κινητήρα 4.0 λίτρων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει πάνω από 380 ίππους και συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η Hongqi δείχνει να στηρίζει ακόμη τους μεγάλους θερμικούς κινητήρες, με τον πρόεδρο της φίρμας να δηλώνει πως «οι πελάτες μας ζητούν ακόμα την αίσθηση ενός V8».
Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ήταν η πρόταση της Yangwang, της νέας θυγατρικής της BYD που στοχεύει στα premium SUV. Το Yangwang U8 είναι ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, το οποίο συνδυάζει ηλεκτρική πλατφόρμα με θερμικό κινητήρα V8.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιείται για να φορτίζει την μπαταρία, προσφέροντας αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, ενώ οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του SUV αποδίδουν συνολικά περισσότερους από 1.000 ίππους. Παρότι το U8 είναι τεχνικά εξηλεκτρισμένο, η παρουσία του V8 στοιχείου στον θερμικό του παλμό παραμένει καθοριστική.
Ανάλογη ήταν και η παρουσίαση του Tank 700 Hi4-T της Great Wall Motors, ένα plug-in υβριδικό SUV που βασίζεται σε V8 twin-turbo 3.0 λίτρων, ειδικά εξελιγμένο για off-road χρήση. Αν και συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ, η θερμική του καρδιά παραμένει κυρίαρχη, προσφέροντας επιδόσεις αλλά και αυτονομία σε απομακρυσμένες περιοχές.
Η τάση αυτή δεν περιορίστηκε στα μεγάλα SUV. Ακόμα και μικρότερες φίρμες, όπως η Red Flag Performance, παρουσίασαν concept sport αυτοκίνητα με V8 κινητήρες, σε μία σαφή προσπάθεια να τονίσουν τις επιδόσεις και τη μηχανολογική αρτιότητα των μοντέλων τους.
Η παρουσία τόσων V8 μοντέλων σε μία μόνο έκθεση στην Κίνα δεν είναι τυχαία. Από τη μία πλευρά, οι εγχώριοι καταναλωτές πολυτελών ή σπορ αυτοκινήτων εξακολουθούν να αναζητούν τον ήχο και τη δύναμη ενός V8, στοιχείο που συνδέεται με κοινωνικό status και μηχανολογικό κύρος. Από την άλλη, ορισμένοι Κινέζοι κατασκευαστές θέλουν να αποδείξουν πως μπορούν να εξελίξουν οι ίδιες προηγμένα θερμικά σύνολα, χωρίς εξάρτηση από δυτικές τεχνολογίες.
Παρά τη διεθνή πίεση για πλήρη απεξάρτηση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Auto Shanghai 2025 έδειξε ότι στην Κίνα, οι V8 δεν είναι ακόμη είδος προς εξαφάνιση. Αντιθέτως, φαίνεται πως απέκτησαν έναν ρόλο-σύμβολο για την τεχνολογική αυτονομία και την αυτοκινητιστική ταυτότητα της χώρας.