Η Tesla αναβάλλει για το 2026 την κυκλοφορία της πιο φθηνής έκδοσης του Model Y, την ώρα που ο ανταγωνισμός εντείνεται και τα νούμερα των πωλήσεων πιέζουν.
Η πιο προσιτή εκδοχή του Tesla Model Y, με την εσωτερική ονομασία E41, δεν θα λανσαριστεί τελικά το 2025 όπως είχε προγραμματιστεί. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η κυκλοφορία της μετατίθεται για αργότερα, ενώ η παραγωγή θα ξεκινήσει αρχικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, με στόχο τις 250.000 μονάδες.
Η έκδοση αυτή έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι τουλάχιστον 20% φθηνότερη στην παραγωγή σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο, προσφέροντας μια λύση με μικρότερο κόστος για την Tesla, η οποία επιδιώκει να αντιστρέψει την πτωτική πορεία στις πωλήσεις και να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό από κινεζικές εταιρείες.
Η γκάμα της Tesla δείχνει γερασμένη σε σύγκριση με τις νέες αφίξεις της αγοράς, ενώ οι ταξινομήσεις έχουν αρχίσει να μειώνονται. Οι επενδυτές ασκούν πίεση, και η εταιρεία επιλέγει να εστιάσει στην εξοικονόμηση κόστους, κυρίως με τη χρήση τοπικών εξαρτημάτων ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις από δασμούς στις ΗΠΑ.
Στην Κίνα, η άφιξη της νέας έκδοσης αναμένεται πλέον προς τα τέλη του 2026, ενώ η πιθανότητα ευρωπαϊκής παραγωγής παραμένει ανοικτή, χωρίς να υπάρχουν σαφείς ημερομηνίες.
Παράλληλα, η Tesla εξελίσσει μια ακόμη πιο απλή έκδοση του Model 3, χωρίς premium εξοπλισμό. Λιγότερα ηχεία, υφασμάτινα καθίσματα και μικρότερη μπαταρία αναμένεται να φέρουν και αυτό το μοντέλο σε πιο ανταγωνιστικό επίπεδο τιμής, με φιλοσοφία παρόμοια με το βασικό Cybertruck που πωλείται σε ΗΠΑ και Μεξικό.
Ωστόσο, το σχέδιο για ένα φθηνό ηλεκτρικό των 25.000 δολαρίων –γνωστό άτυπα ως «Model 2»– φαίνεται να εγκαταλείπεται οριστικά.
Η Tesla στρέφει πλέον την προσοχή της στο RoboTaxi, ένα πλήρως αυτόνομο μοντέλο, το οποίο σύμφωνα με τον Elon Musk εκφράζει καλύτερα το μέλλον της εταιρείας. Η στροφή αυτή σηματοδοτεί την εγκατάλειψη της ιδέας ενός συμβατικού EV χαμηλού κόστους, καθώς η Tesla επιχειρεί να κρατήσει τη θέση της σε μια ώριμη και πλέον απαιτητική αγορά εξηλεκτρισμένων μοντέλων.