Η Renault εξελίσσει το υβριδικό της σύστημα E-Tech με νέο κινητήρα 1,8 λίτρων και απόδοση 160 ίππων, συνδυάζοντας καλύτερες επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές CO₂.
Με φόντο την αυξανόμενη αποδοχή των full hybrid τεχνολογιών, η Renault παρουσίασε τον νέο full hybrid E-Tech κινητήρα 1.8 λίτρων, ισχύος 160 ίππων, ο οποίος θα διατεθεί αρχικά στα Captur και Symbioz.
Το νέο σύστημα περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες (36 kW και 15 kW) σε συνδυασμό με έναν βενζινοκινητήρα 4 κυλίνδρων 80 kW (109 ίππων), ένα κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη (dog box) και νέα μπαταρία 1,4 kWh. Η Renault αναφέρει ότι το υβριδικό αυτό σύνολο προσφέρει πιο άμεση απόκριση και καλύτερες επιδόσεις, ενώ περιορίζει την κατανάλωση στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές CO₂ στα 98 γρ./χλμ. για το Symbioz και στα 99 γρ./χλμ. για το Captur.
Η τεχνολογία E-Tech, που εξελίχθηκε με βάση την εμπειρία της Renault στη Formula 1, χρησιμοποιεί παράλληλη υβριδική αρχιτεκτονική και είναι σχεδιασμένη για να ξεκινάει αθόρυβα με ηλεκτρική λειτουργία, διατηρώντας το αυτοκίνητο σε πλήρως ηλεκτρική κίνηση για έως και το 80% της οδήγησης εντός πόλης.
Με τη νέα έκδοση, η ισχύς αυξήθηκε και η ροπή του θερμικού κινητήρα φτάνει τα 172 Nm (αύξηση 25% σε σχέση με πριν), αποδίδοντας καλύτερα από τις 2.000 σ.α.λ. Χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις, το Captur επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα (από 10,6 προηγουμένως), ενώ το Symbioz σε 9,1 δευτερόλεπτα.
Η νέα μπαταρία των 1,4 kWh (230V) παρέχει μεγαλύτερη αυτονομία σε ηλεκτρική λειτουργία, ενώ ο συνδυασμός της με το αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας επιτρέπει σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές. Το αναβαθμισμένο κιβώτιο dog box παραμένει χωρίς συμπλέκτη, προσφέροντας ταχύτερες και πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων, με μειωμένους κραδασμούς και θόρυβο. Επιπλέον, αυξάνεται και η ικανότητα ρυμούλκησης στα 1.000 κιλά (από 750 κιλά προηγουμένως), κάτι που διευρύνει τις δυνατότητες χρήσης.
Παράλληλα, η Renault διευρύνει την γκάμα κινητήρων για το Symbioz, εντάσσοντας και μία νέα έκδοση mild hybrid με 140 ίππους. Ο 1.3 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, αποδίδοντας ροπή 260 Nm μεταξύ 1.750 και 3.500 σ.α.λ. Η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 5,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO₂ ξεκινούν από τα 134 γρ./χλμ.
Οι παραγγελίες για τα νέα Captur και Symbioz ξεκινούν στις 6 Μαΐου, ενώ οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές Ιουλίου του 2025.