Η Ford εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής του Fiesta, αυτή τη φορά ως ηλεκτρικό, βασισμένο στην πλατφόρμα των VW ID.2 και ID.1, ενισχύοντας τη συνεργασία της με τη Volkswagen.
Το Ford Fiesta, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και εμπορικά μοντέλα μικρής κατηγορίας στην Ευρώπη, σταμάτησε να παράγεται το καλοκαίρι του 2023, μετά από οκτώ γενιές και σχεδόν 50 χρόνια πορείας.
Η απόφαση της Ford να το αποσύρει σχετίζεται κυρίως με το υψηλό κόστος εξέλιξης και προσαρμογής του σε αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες και τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης. Παρά την εμπορική επιτυχία του, η στρατηγική της Ford δίνει προτεραιότητα στα SUV και σε ηλεκτρικά μοντέλα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.
Ωστόσο, φαίνεται πως δεν έχουν ειπωθεί όλα για το Fiesta. Ο Martin Sander, στέλεχος σήμερα της Volkswagen αλλά με μακρά θητεία στη Ford, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η συνεργασία των δύο εταιρειών να επεκταθεί σε νέα μοντέλα και ένα από αυτά θα μπορούσε να είναι μια ηλεκτρική αναβίωση του Fiesta. Η κοινή πλατφόρμα MEB, πάνω στην οποία βασίζονται ήδη το Ford Explorer EV και το επερχόμενο Capri, προσφέρει τη βάση και για μικρότερα μοντέλα, όπως τα μελλοντικά VW ID.1 και ID.2.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ηλεκτρική αναβίωση του Fiesta θα μπορούσε να στηριχθεί στη μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας MEB Entry. Το ID.2, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί ως πρωτότυπο με την ονομασία ID.2all, αποτελεί την τεχνική βάση για ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρικών supermini. Αναμένεται να προσφέρει αυτονομία έως 450 χιλιόμετρα, με απόδοση που θα φτάνει ή και θα ξεπερνά τους 220 ίππους, κίνηση στους εμπρός τροχούς και δυνατότητες γρήγορης φόρτισης έως 125 kW.
Η ύπαρξη της υποδομής είναι ήδη εκεί. Το εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία έχει ήδη προσαρμοστεί για την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων βασισμένων σε τεχνολογία της VW. Εκεί κατασκευάζεται ήδη το ηλεκτρικό Explorer, ενώ σύντομα αναμένεται και το Capri. Ένα μικρότερο μοντέλο σαν το Fiesta θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την ίδια γραμμή παραγωγής, μειώνοντας σημαντικά το κόστος εξέλιξης και επανεκκίνησης.
Ο σχεδιασμός ενός τέτοιου μοντέλου είναι πιθανό να συνδυάζει γνώριμα χαρακτηριστικά του Fiesta με πιο σύγχρονες, αεροδυναμικές γραμμές που απαιτεί η ηλεκτροκίνηση. Πέντε πόρτες, απουσία γρίλιας, συμπαγείς διαστάσεις και σαφής προσανατολισμός στην καθημερινή χρήση. Ένα τέτοιο μοντέλο θα τοποθετείται κάτω από το νέο Explorer EV και πιθανόν κάτω από τα 25.000 ευρώ – στόχος που η VW έχει θέσει ήδη για το ID.2.
Η επιστροφή του Fiesta ως ηλεκτρικό δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, όμως η συγκυρία, η τεχνολογική πλατφόρμα, και η υφιστάμενη συνεργασία Ford-VW καθιστούν το ενδεχόμενο περισσότερο ρεαλιστικό από ποτέ. Μέσα στο 2025 αναμένονται περισσότερες πληροφορίες από πλευράς Ford σχετικά με τα σχέδια της για μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα. Μέχρι τότε, η πιθανότητα να ξαναδούμε το όνομα Fiesta -αυτή τη φορά πάνω σε ένα EV- μοιάζει περισσότερο υπαρκτή και λιγότερο ρομαντική.