NEAPINED

Το Renault 4 Savane 4×4 στοχεύει στο τετρακίνητο Panda

Η Renault εξετάζει σοβαρά την παραγωγή μιας τετρακίνητης έκδοσης του ηλεκτρικού Renault 4, με δεύτερο, μικρότερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Οι Γάλλοι επαναφέρουν το όνομα «Savane» από την δεκαετία του ’80 και το συνδυάζουν με ένα σαφώς πιο σκληροτράχηλο παρουσιαστικό σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση παραγωγής.

Το Savane 4×4 ξεχωρίζει με ανάρτηση υπερυψωμένη κατά 15 χιλιοστά, μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω κατά 20 χιλιοστά, νέες 18άρες ζάντες με ελαστικά Goodyear UltraGrip Performance+ διαστάσεων 225/55 και πλαστικά προστατευτικά αμαξώματος σε μαύρο χρώμα.

Το εσωτερικό κινείται σε ανάλογο ύφος, με υφάσματα σε σκούρο καφέ και επιρροές από τον κόσμο των εκτός δρόμου κατασκευών, διατηρώντας παράλληλα την μινιμαλιστική αισθητική της βασικής έκδοσης.

Το πιο σημαντικό είναι ότι το Savane διαθέτει έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που εξασφαλίζει μόνιμη τετρακίνηση – η πιο σημαντική διαφοροποίηση από την προσθιοκίνητη παραγωγική έκδοση.

Η Renault δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά για το πρωτότυπο, όμως δεδομένου ότι η προσθιοκίνητη έκδοση προσφέρεται με μοτέρ 120 ή 150 ίππων, η προσθήκη ενός αντίστοιχου μοτέρ στον πίσω άξονα θα μπορούσε να ανεβάσει τη συνολική ισχύ αρκετά πάνω από τους 200 ίππους.

Το πρωτότυπο βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small, την οποία συναντάμε στο Renault 5, στο μικρότερο Twingo, στην επόμενη γενιά του Nissan Micra και στο Alpine A290. Μέχρι σήμερα όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην αρχιτεκτονική αυτή είναι προσθιοκίνητα, όμως το Savane αποδεικνύει ότι είναι εφικτή και η εφαρμογή ενός δεύτερου μοτέρ στον πίσω άξονα.

Η αυτονομία του πρωτοτύπου δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά θεωρείται πιθανό να χρησιμοποιεί τη μεγαλύτερη μπαταρία των 52 kWh, που στο στάνταρ Renault 4 προσφέρει έως και 400 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Το μικρότερο πακέτο των 40 kWh εξασφαλίζει μικρότερη αυτονομία, αλλά και χαμηλότερο κόστος.

Εκπρόσωπος της Renault δήλωσε ότι η εταιρεία μελετά τη «τεχνική εφικτότητα και την οικονομική εξίσωση» για ένα μοντέλο παραγωγής, χωρίς να επιβεβαιώνει προς το παρόν την τελική απόφαση. Αν όμως δοθεί το πράσινο φως, το Savane θα είναι ένα από τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς με σύστημα τετρακίνησης και διπλό κινητήρα.

Η προοπτική αυτή ανοίγει τον δρόμο και για πιο δυνατές εκδόσεις της Renault 5 ή ακόμα και για μια πιο ισχυρή Alpine A290 με δυνατότητες torque vectoring, που θα βελτιώσουν την ευελιξία και το κράτημα.

Αν τελικά κυκλοφορήσει, αναμένεται να κοστίζει περισσότερο από την έκδοση των 52 kWh, η οποία στη Γαλλία ξεκινά από τα 31.490 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Και λογικά θα αντιμετωπίσει το Panda 4×4 αφού και οι Ιταλοί εξετάζουν τετρακίνητες εκδόσεις -τόσο για το υβριδικό όσο και για το ηλεκτρικό- όπου τους πίσω τροχούς θα κινεί επίσης ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!