NEA

Ψηφιακό μπλόκο για ανασφάλιστα, ακινητοποιημένα ή αυτοκίνητα με απλήρωτα τέλη

Η ΑΑΔΕ ενεργοποιεί νέο σύστημα διασταυρώσεων με ηλεκτρονικά και επιτόπια μέσα για τον εντοπισμό παρανομιών που σχετίζονται με την κυκλοφορία αυτοκινήτων.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επιχειρησιακή εφαρμογή ενός νέου, ενισχυμένου συστήματος ελέγχου από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με στόχο τον εντοπισμό αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα, χωρίς ΚΤΕΟ, με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ή με ψευδή δήλωση ακινησίας. Το νέο σύστημα αξιοποιεί συνδυαστικά δεδομένα από δημόσιες βάσεις, επιτόπιες αυτοψίες και τεχνολογικά μέσα όπως οι κάμερες των διοδίων, ενεργοποιώντας για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη έκταση έναν ενιαίο μηχανισμό ελέγχου.

Η πρώτη φάση, που ξεκινά άμεσα, επικεντρώνεται στα αυτοκίνητα με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας και σε εκείνα που εμφανίζονται ως ακινητοποιημένα, αλλά εντοπίζονται να κινούνται. Όπως επιβεβαιώνουν πληροφορίες από το Υπουργείο Οικονομικών, τα δεδομένα διέλευσης από τα διόδια θα διασταυρώνονται αυτόματα με τα στοιχεία της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ., ενώ κάθε παράβαση θα συνοδεύεται από αποδεικτικά στοιχεία όπως φωτογραφίες πινακίδων, ημερομηνία και ώρα διέλευσης. Οι ιδιοκτήτες ειδοποιούνται και έχουν προθεσμία 10 ημερών να απαντήσουν μέσω myCAR ή με φυσική παρουσία.

Αν δεν υπάρξει τεκμηριωμένη απάντηση, το διοικητικό πρόστιμο ξεκινά από τις 10.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει τις 30.000 ευρώ σε περιπτώσεις υποτροπής, ενώ προβλέπεται και τριετής αφαίρεση της άδειας οδήγησης. Παράλληλα, οι ελεγκτικές υπηρεσίες πραγματοποιούν επιτόπιες επισκέψεις σε δηλωμένες θέσεις ακινησίας. Αν κάποιο αυτοκίνητο δεν βρεθεί στο δηλωμένο σημείο, η δήλωση θεωρείται άκυρη και επιβάλλονται πρόστιμα.

Από το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση, η οποία περιλαμβάνει τη λειτουργία νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τον εντοπισμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων και εκείνων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Οι έλεγχοι θα επαναλαμβάνονται δύο φορές τον χρόνο.

Τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα ξεκινούν από 250 ευρώ για δίκυκλα και φτάνουν τα 1.000 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία, ενώ για μη έγκαιρη διενέργεια ΚΤΕΟ επιβάλλεται πρόστιμο 400 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, σε επαναλαμβανόμενη παράβαση τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας, οι οποίες επιστρέφονται μόνο μετά την τακτοποίηση των υποχρεώσεων.

Η νομοθεσία προβλέπει και δεύτερο έλεγχο, τρεις μήνες μετά την πρώτη ειδοποίηση. Αν ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί, τότε ενημερώνεται η Τροχαία που προχωρά στην άμεση αφαίρεση πινακίδων και άδειας, τα οποία αποστέλλονται στη Διεύθυνση Μεταφορών.

Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια ενίσχυσης της διαφάνειας, της οδικής ασφάλειας και της εισπραξιμότητας των δημοσίων εσόδων. Το νέο μοντέλο αξιοποιεί τα ψηφιακά εργαλεία του κράτους σε συνδυασμό με ελέγχους πεδίου, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα φοροδιαφυγής και ανομίας στον τομέα της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!